Dag verloskundigen, Ik heb voor deze zwangerschap 5 miskramen gehad (geen kinderen), dus ik ben misschien wat overbezorgd. Ik heb al een aantal weken af en toe een druppeltje bloedverlies of wat bruin. Niet alle dagen, maar af en aan. In het ziekenhuis is dat allemaal nagekeken, vorige week dinsdag voor het laatst, en de placenta was toen goed aangehecht en de baarmoederhals bijna 5 cm. De placenta zit alleen wat laag (op 3,5 cm van bm-mond) en ik gebruik bloedverdunners (heparine en aspirine) wegens een stollingsafwijking. De artsen gaan ervan uit dat dit de oorzaak van de spotting is. Nu heb ik al een aantal dagen geen bloed meer, maar verlies ik nu ineens wat snotterig slijm. Het is heel lichtbruin (als je goed kijkt) en niet superveel of zo. Het is een beetje vergelijkbaar met vruchtbaar slijm. Kan dat de slijmprop zijn, of moet ik me anderszins zorgen maken? Of is dit soort slijmverlies met 20 + weken normaal? Vast bedankt! Suus
Hoihoi, Helemaal niet gek dat je je zorgen maakt! In de zwangerschap zien we vaak dat de afscheiding veranderd. DIt verschilt ook per termijn of het juist waterig is of juist wat steviger. Licht bruin is afkomstig van nog een restje oud bloed. Voor nu Geen reden tot bezorgheid! Maar laat je zelf niet gek maken, doe je dat wel dan moet je gewoon weer aan de bel trekken! Imke
Dank je, Imke. Ik had de gyn toch ook even gebeld om te overleggen, en die was bezorgd, dus ik moest toch naar het ziekenhuis. Ze hebben alles nagekeken, en het ziet er goed uit. Dus nu net gerustgesteld weer thuisgekomen. Bedankt voor je reactie! Suus