Hallo verloskundigen Ik heb inmiddels al een tijdje last van een tintelend gevoel rechs boven in m'n buik, precies onder m'n borst. Het was af en toe zo'n dood gevoel, tis maar op 1 plek. Inmiddels is het tintelende gevoel overgegaan in steken, een steek die niet ophoudt. 2 weken terug ben ik veel vocht verloren en had ik last van buik en darmkrampen, volgens de gyn lag het aan m'n darmen die m'n baarmoeder een beetje in werking hebben gezet. M'n baarmoeder mond was ook iets verweekt. De verloskundige dacht dat het misschien een scheurtje in de vliezen zou zijn. Ik zit me af te vragen of die steek hiermee in verband zou kunnen staan. M'n bloeddruk was goed en er zaten geen eiwitten in de urine. Komt zo'n steek rechts boven in de buik vaak voor en wat zou de oorzaak kunnen zijn? Groetjes gaby
Hoi gaby, Vaak is het afkomstig van het meer open gaan staan van de borstkast om plaats te maken voor de omhoog geduwde organen. Ook kan er een zenuw of een peesje klem zitten dat de steken geeft. Imke
Dank je voor het snelle antwoord. Ik denk dat het een peesje of zenuw is die beklemd zit. Nu weet ik iig wat het kan zijn, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken! Groetjes gaby