21 december 2012 "Einde van de wereld"? Wat is jouw mening!?

Discussie in 'De lounge' gestart door siena, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Je zegt wat ik dacht bij het lezen van deze topic.

AL die oorlogen van tegenwoordig? Vind ik een belediging voor de hystorie.. En over natuurrampen maar niet te spreken...

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Alweer het einde van de wereld? Dat hebben we ondertussen al zovaak gehoord. Ik maak me er niet druk om, mocht het gebeuren, dan doe ik daar toch niets aan.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

*gaap* dat einde komt elk jaar wel een paar keer als we dit soort geklets moeten geloven, nou, we zitten nog steeds op onze stoel toch? Wat een onzin. Aandachttrekkerij.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hmmm, in welk kwatrijn heeft Nostradamus het einde van de wereld in 2012 voorspeld dan? Los van het feit dat al zijn andere voorspellingen die uit zijn gekomen net zo multi-interpretabel zijn als de horoscoop in de Telegraaf ;)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Tja, mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, als we gaan, dan gaan we. Zo niet, dan blijf ik hier graag nog even rondlopen op deze aardbol.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Zoals ik en een paar andere hier al eerder geschreven hebben is er een einde van de wereld voorspeld zoals wij die kennen.
    Dus niet dat de aarde ophoudt met bestaan.
    Ook nostradamus heeft geen einde van de wereld voorspeld maar een verandering vanaf 2012.
    Heb even een boek over hem bijgepakt en het eea opgezocht.

Centurie x vers 12: profetie voor het jaar 2012
    Op het hoogtepunt van de welvaart zal het ze raken,dat waarop ze niet gerekend zijn.

Centurie x vers 18: profetie van het jaar 2018
    Het hoge zal diep vallen em het lage wordt verheven.

Men denkt dat nostradamus hiermee onze economie bedoelt.
    En onze huidige politiek die zal ophouden met bestaan.
    En hierna een andere politieke stelsen zal ontstaan.

Zo zijn er nog veel meer versen die tot zeker 2100 gaan.
    Maar teveel om hier te schrijven en evntueele reactie's bij te zetten,wat men denkt dat het betekend.
    Nostradum schrijft zeer cryptisch waardoor het feitelijk moeilijk is om zijn voorspellingen te vertalen.
    Dus het kan zijn dat wat men denkt dat hij schrijft niet correct is.

Wel is het zo dat er door meerdere groepen zoiets dergelijks (van wereld verandering) is voorspeld.
    Waaronder bijv.: imka's,maya's,zulu.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ehm.. :) ahum... Nee, ik bedoelde de 1e verjaardag van mijn kind vieren?! :):D

(Had even niet gezien dat het om 2012 gaat...;))

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

de wereld zou al 5 keer vergaan zijn, ik zie het allemaal wel.

dat de seizoenen aan het verschuiven zijn dat denk ik wel en wellicht het klimaat. maar vergaan, nee dat geloof ik niet.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wat een onzin!

De wereld zou al eerder vergaan dit jaar. Dat gebeurde niet; oh nee, hij had zich vergist in de datum ;)

hhm hhm ja ja

En die maya's hadden gewoon geen zin meer om de kalender af te maken :p

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ken Nostradamus en zijn cryptische kwatrijnen. Daarom noemde ik ze ook multi-interpretabel. Ik vraag me alleen af hoe die ene zin uitgelegd kan worden als geldend voor het jaar 2012 en voor de economie? Als ik naar de huidige stand van mijn belggingsportefeuille kijk zou ik eerder denken dat er dit jaar een einde is gekomen aan het hoogtepunt van de welvaart.

Ik heb een andere interpretatie voor de cryptische omschrijvingen van Nostradamus, die ook door een breed scala aan wetenschappers wordt gedragen: Hij leefde in de 16e eeuw en leefde eerst van de opbrengst van almanakken, onze horoscopen zijn daar het hedendaagse equivalent van. Hij had er dus belang bij om alles zo vaag mogelijk te houden zodat het bij een breed publiek aansloot en dat iedereen er wel wat naar zijn gading in kon vinden, want dan verkoopt het veel en brengt het geld in het laatje. En toen hij onder patronage van Catharina de Medici viel was er nog een extra belang bij vaagheid, want mevrouw de Medici stond niet bekend om haar zachtzinnigheid als haar een rad voor de ogen gedraaid werd :D

Amusant om te lezen, maar niet meer dan dat.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik geloof je meteen dat hij hieraan verdiende ;)
    En ik snap zeker jou vergelijking met horoscopen.
    Vindt het alleen grappig dat iedereen zegt (zeg niet dat jij dat zegt ) de wereld vergaat.
    Terwijl als je goed gaat rondlezen gaat het over een verandering.
    Wat betreft de economie denk dat het wel 2012 zou kunnen zijn.
    Als je bijv. na griekenland kijkt ze worden wederom geholpen door de eu.
    Ooit kan dit niet zo verder gaan (iig in mijn ogen) en dan denk ik persoonlijk dat dat eerder in 2012 tot zijn einde komt dan dit jaar nog.
    En ik denk dat dat ook veel invloed op de beurzen ed.
    kan zijn dat ik het hierbij fout heb,ben niet zo thuis in belegen enzo.
    meer thuis in voorspellingen enzo :p

12. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    21 December 2012... de kalender van de maya's houd op... oh wacht!!

de mijne gaat nog door.. 22 december.. 23 december.. 24 december..

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Alle, is het weer zover... ;) Hij is al zo vaak vergaan volgens de een of andere, dat ik daar al lang geen energie meer in steek. :D

@ Cassida: Hahaha, da's een goeie! :p

14. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Dat kan niet, die dag wordt ik 22 en moet er gefeest worden :D

15. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    405
    0
    16
    Vrouw
    Hahahahaha!! De meine gaat ook door gelukkig ;)

16. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Nou dan hoeven we dus geen kerstcadeau's te kopen hihi.

Geloof ik het geen idee, al maakt het wel angstig, maar geloof dat de voorspelling toch was verschoven naar 19 december? en gisteren las ik zefs dat het verschoven was naar 2018

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat er een nieuwe ijstijd komt geloof ik wel. zomers worden steeds slechter en de winters worden steeds kouder. ga nog voor de winter zorgen dat ik genoeg eten in huis heb. deze winter moet nog extremer worden dan vorig jaar.

dat de wereld vergaat, vast wel ooit maar om me er druk over te maken. nee. we zien wel wat er komen gaat. de dag zal ooit wel komen maar of het nu morgen is of over 100 jaar we kunnen er weinig aan doen.

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    is de mayakalender niet gewoon gestopt omdat ze uitgestorven zijn en ze dus niet verder zijn gekomen?

misschien hangt het idd wel samen met de planeet niburu, reden dat we die niet zouden kunnen zien is omdat hij nog achter pluto/jupiter zou staan.
    als je gaat kijken in de historie dan zie je hier ook aanwijzingen voor,net als voor de voorspellingen van de mayakalender.

voor beide verhalen zie je in de geschiedenis dus aanwijzingen, voor hetzelfde geldt waren dit een soort van 'sprookjes / populaire verhalen".

de toekomst zal het ons leren, niburu zou zover ik weet volgend jaar mei komen, dus of dat waar is weten we als eerste!

we wachten maar af!
    maar ik heb het al vaker gezegd, kan me meer zorgen maken om het olietekort, voedseltekort en bv het teveel mensen wat over 50 jaar op deze planeet rondloopt.

groet joyce

19. danip

danip Niet meer actief

Nou ik weet in ieder geval zeker dat ik die dag een grote bak popcorn en een fles wijn haal! Ga er lekker voor zitten.

Echt... dat mensen nog steeds in de oh-de-wereld-vergaat-dan-en-dan verhalen geloven. Hoe vaak is de wereld al vergaan inmiddels? Blijkbaar kan de aarde heel goed tegen armageddon! Want hij komt er altijd weer bovenop :cool:

20. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ijstijd ondanks de opwarming van de aarde? De docu die ik laatst zag op NED2 mbt tot het overdadig smelten van de ijskappen en het in mindere vorm terugkeren hiervan, lijkt mij een ijstijd uitgesloten.

Maar he, wie ben ik?

Deel Deze Pagina