21 jaar cel voor Breivik

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by aggy, Aug 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ongelofelijk toch? Ze zouden die man nooit meer los moeten laten! Wat vinden jullie?

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Hij had in Amerika moeten wonen! ;)

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Onbegrijpelijk dit!! Deze vent is gek in zn hoofd echt! Heb gisteravond de documentaire zitten kijken, kippevel! Hoe ziek kan iemand zijn... serieus!! Zo een moeten ze overgieten met zoutzuur en elke dag een ledemaat erafsnijden!! Laten lije en crepere totdat ie t loodje legt!!

4. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    Blijkbaar is het we'll oke om zoveel jongeren te vermoorden ..tsjaa schandalig!! Wordt er echt misselijk van vooral hoe hij ook echt trots is op zichzelf om zulke onschuldige kinderen en volwassen te vermoorden.

5. knap

knap Niet meer actief

Wat ik er van vind.

Dat hij zo gek als een deur is is zo goed als zeker. Dat hij ooit nog vrij komt acht ik klein. Tegen die tijd zal die wel weer psychisch onderzocht worden en dan achten ze hem weer onbekwaam of zo iets.

Er zijn landen met hele strengen wetten.

En er zijn landen zo als Noorwegen Nederland dat je altijd kans hebt op vrijlating ongeacht wat je ook gedaan hebt>< Of ik het ermee eens ben nee natuurlijk niet.

Weg met dat soort mensen op sluiten in de cel en weg gooien die sleutel. Maar laten we alsjeblieft verder beschaaft blijven toch.
    :)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar dit zegt niet dat hij vrij komt. Hierna wordt elke 5 jaar bekeken of hij een gevaar is (wat hij ws altijd zal blijven) deze man komt echt niet meer vrij.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Maar hebben ze daar niet ook iets van een soort tbs systeem? Dat ze steeds kunnen beslissen dat de tbs verlengd wordt omdat hij nog altijd een gevaar voor anderen zal vormen?

8. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Dit dus. Wees maar blij dat wij en deze landen zo'n systeem hebben. Er is veel kritiek op maar het kan er dus wel ook voor zorgen dat iemand nooit meer vrij komt. We hebben er in nl ook een paar. Ik acht de kans dat Breivik ooit nog vrijkomt ook op vrijwel nihil.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Ze hadden hem moeten villen !

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het is voor Noorwegen de maximale celstraf (meer kan dus gewoon niet) en de slachtoffers en betrokken zijn opgelucht met de uitspraak nu.nl - Proces Breivik. Volgens mij is dat laatste het belangrijkst.

Puur vanuit mijn onderbuik beredeneerd had ik liever gezien dat hij ontoerekeningsvatbaar was verklaard en daardoor een straf had kunnen krijgen die vergelijkbaar is met onze TBS (je mag er pas uit als je weer normaal bent, dus voor bepaalde daders wordt het oneindig verlengd.) Het vervelende is dat je pas ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard als je bijv. wanen, psychoses, etc hebt. Als ik Breivik zo inschat heeft hij dat niet, maar wel een persoonlijkheidsstoornis. Voor de wet ben je dan toerekeningsvatbaar. Maar je bent ook (vrijwel) onverbeterbaar. Ik denk dus niet dat hij er over 21 jaar beter uitkomt.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

doodstraf had die vent moeten krijgen, ze vertelde gisteren dat ze daar niet met levenslange straffen werken en dat de bevolking dus rekening moest houden met het feit dat hij terug in de maatschappij kan komen ...

zulke mensen verdienen zelf niet meer het leven ... ophangen die gasten !!

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hoezo liever tbs? Dan krijgt hij binnen de muren toch een soort van normaal leven. Nu krijgt hij straf en zal dat de rest van zijn leven krijgen. Niks therapie om beter te worden maar Vier muren waar hij de rest van je leven tussen mag wonen. en dan na 21 jaar steeds om de 5 jaar horen dat je moet blijven omdat je een gevaar bent. Elke 5 jaar weer want de kans op herhaling is er hij krijgt nl geen behandeling. 21 is de max straf die ze kunnen geven daar kun je niks aan veranderen maar vrij zal hij nooit komen!

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Zo iemand verdient het niet om verder te leven. Ik ben tegen de doodstraf, maar als het zo zeker is dat iemand het gedaan heeft, ophangen die handel.

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Daar denken we anders over. Het leven in een TBS inrichting is inderdaad gericht op behandeling, maar het is ook een gevangenis en een verkapte levenslange gevangenisstraf. Het lijkt mij helemaal geen normaal leven, of leuk. Je kan bijv. geen gezin opbouwen, geen relatie hebben, niet zomaar iets leuks doen buiten de deur. Het lijkt mij eerlijk gezegd verschrikkelijk.

Hoe bedoel je dat? Volgens mij heeft hij nu gewoon 21 jaar zonder dat er verlenging kan komen. Met TBS zou de verlenging wel kunnen, maar met een gewone gevangenisstraf niet. Soms kan het wel dat je eerder vrij mag, dan wordt je situatie en gedrag beoordeeld. Maar volgens mij kan het niet dat hij nu later dan over 21 jaar vrijkomt. Of vergis ik me nu enorm?

Ik ben trouwens voor een humane behandeling van gevangen, ook van engerds zoals Breivik. Naar mijn mening is deze man ernstig ziek en geestelijk misvormd. Een gevaar voor de maatschappij, maar ik zie er geen heil in om hem de komende 21 jaar te mishandelen en verder te vervormen om hem vervolgens als een nog groter monster vrij te laten. Hij mag wat mij betreft menselijk behandeld worden, maar ik zou liever zien dat hij nooit meer vrijkwam. Vandaar mijn voorkeur voor TBS.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ben het hier wel mee eens.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje nergens zijn er echt hele straffen mijn tante is vermoord (moeder van mijn nicht) voor de ogen van haar zoon.
    dat was in 2008 en dit jaar mag meneer al met verlof.
    ze is als een beest geslacht meer als 15 messteken en de keel doorgesneden.
    maar hij komt er bekaait vanaf.

die 21 jaar tis niet veel maar de behandeling erna komt. die man blijft een gevaar en dus blijft hij vast zitten

17. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
  18. Purk

Purk Niet meer actief

Ja mee eens. Overigens is het bij mijn weten zo dat als je gek verklaard wordt in noorwegen je meestal vrijgesproken wordt, dus het tbs systeem is anders. Toerekeningsvatbaar is in dit geval dus prima! En idd deze man komt verrwacht ik nooit meer vrij. Die zal een gevaar blijven voor de samenleving

19. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nou ze zeiden gisteren toch echt op tv ( advocaten ) dat de burger er wel rekening mee moet houden dat hij na die 21 jaar gewoon vrij kan komen, als hij zich in die 21 jaar gewoon netjes gedraagd en zijn straf zit er op kan hij dus op vrije voeten komen ..

20. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hoe hete die docu? zou ik hem terug kunnen zien!? gister nog lopen zappen omdat er geen reet op was :) dacht ik...

Ik vind het een engerd, die blik in zn ogen, kriebels krijg ik er van!

Share This Page