21 jaar oud en zwanger...

Discussion in 'Zwangerschap' started by GigiBaby, Apr 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Lieve (toekomstige) mama's,

Aangezien ik toch mijn verhaal kwijt wil, schrijf ik hier deze topic.

Mijn roepnaam is Gigi, 21 jaar oud en ben er 3 dagen geleden achter gekomen (na 4 zwangerschapstesten te hebben gedaan) dat ik momenteel 3 weken zwanger ben.
    Echter zit ik in een vervelende situatie met mijn vriend. We hebben elkaar 2 weken amper gesproken vanwege een ruzie, maar gister kwam hij naar mijn werk om het uit te praten, waar ik uiteraard heel blij mee ben.
    Eerst wilde ik hem nog niet vertellen dat ik zwanger was, maar wilde ik daar nog een paar weken mee wachten. misschien omdat ik bang was voor zijn reactie, maar toch heb ik het hem gister verteld.
    Hij reageerde niet positief, Mijn vriend heeft zelf geen fulltime baan, en dus ook het geld niet om nog een kindje te onderhouden, en wilt dit kindje dan ook absoluut niet.. hij heeft zelfs gezegd dat hij misschien terug wilt naar zijn land van herkomst en me gaat verlaten als ik besluit dit kindje te houden..
    echter, heb ik altijd tegen mezelf gezegd dat als ik onbedoeld zwanger zou raken, ik het kindje absoluut wil houden. abortus moet ik absoluut niet aan denken en ook wil ik niet aan adoptie denken..
    Ik heb een fulltime job en weet zeker dat ik dit kindje alle liefde en benodigdheden kan geven die het maar verdient. Mijn hart zegt dat ik dit kindje moet/wil houden, maar ben ik dan niet egoïstisch? Omdat het kindje dan waarschijnlijk alleen een mama zal kennen, omdat mijn vriend het niet wilt maar ik wel, omdat ik dit kindje hoogstwaarschijnlijk een leven zonder zijn of haar vader ga geven?

Liefs, Gigi

2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Ik denk dat je al iets verder bent dan 3 weken zwangerschap ;) je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. zoveel weken ben je zwanger ;)

Als je zelf niet achter een abortus staat, moet je dat zeker niet doen! Daar ga je ontzettend spijt van krijgen.. en je lijkt zelf heel blij met dit kindje dus ik zou het zeker houden en zelf opvoeden :) gefeliciteerd met je zwangerschap!

GigiBaby likes this.
  3. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Ik ben het met Mila27 eens. Als je zelf niet achter een abortus staat niet doen. Dan ga je er zeker last van krijgen. Hopelijk kom je er snel uit wat je moet doen.
    Overigens vind ik het niet zo netjes hoe je vriend reageerde, maar goed misschien moet hij aan het idee wennen en zei hij die dingen in een opwelling, blinde paniek.

Heel veel succes.

GigiBaby likes this.
  4. diana285

diana285 Bekend lid

Jan 6, 2016
    813
    363
    63
    Doe geen abortus als je het zelf niet wilt, daar krijg je spijt van.
    Misschien draait je vriend nog bij, maar zo niet dan is dat zijn verlies.
    Heel veel succes met alles en gefeliciteerd met je zwangerschap

GigiBaby likes this.
  5. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female

Lief! dankjewel :) haha serieus? ik had een clearblue test gedaan die ook aangeeft hoe lang ik zwanger ben, die gaf 3 weken aan...

6. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Dankjewel! ja ik ben er ook bang (en bijna zeker) van dat ik spijt ga krijgen als ik abortus zou gaan doen..

7. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    ik hoop inderdaad dat hij nog bij gaat draaien, want ik denk niet dat ik van mening ga veranderen... hartstikke bedankt!

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Dat is vanaf de bevruchting. Dan ben je al minstens 5 weken zwanger.

Verder eens met de andere dames hierboven. Geen abortus plegen als jij er niet achter staat. Ik zou het over een paar dagen nog eens met je vriend erover hebben, dan hebben jullie ook even de tijd om eraan te wennen.

9. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een nare reactie van je vriend. Ik hoop voor jullie dat hij toch nog bijtrekt maar zo niet dan red je het vast ook prima in je eentje. Ik ben zelf opgegroeid zonder vader en heb hem geen moment gemist, mijn moeder heeft het altijd super gedaan in haar eentje. Je klinkt als een sterke jonge vrouw die het goed voor elkaar heeft!

Gaf de ClearBlue test als uitslag "zwanger 3+"? Je dient bij de uitslag nog 2 weken op te tellen namelijk:)

GigiBaby likes this.
  10. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Ik hoop het ook! Ikzelf kan mij geen leven voorstellen zonder vader, maar ik ben het ook gewend om mijn hele leven bij hem te zijn. Ik vind het fijn om jouw mening te horen, dat je hem geen moment heb gemist, bedankt daarvoor! dat maakt het toch weer net ietsje makkelijker. Dankjewel! lief van je!

bozoe likes this.
  11. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    haha zo leer je nog eens wat! dan ben ik inderdaad al vijf weken en een aantal dagen zwanger.. fijn om te horen dat iedereen hier zegt dat ik naar mijn eigen hart moet luisteren! dankjewel!

12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Lieverd jij geeft het kind geen leven zonder vader. Dat doet de man die het verwekt heeft door weg te lopen ;)

13. KellD

KellD Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,267
    557
    113
    Dit! 100%

GigiBaby likes this.
  14. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    zo lief! en ergens nog de waarheid ook.. dankjewel!

Izzie7676 likes this.
  15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Het is ook waar, jij bent verantwoordelijk voor jouw keuzes en niet voor die van de verwekker ( de titel vader heeft ie nog niet verdiend)

Heb je een stabiel leven zelf? Een huisje, een inkomen? Een vangnet waar je terecht kunt als t even niet gaat? Dat zijn zaken die je allemaal zelf kunt regelen, en dan komt t echt helemaal goed met jou en de kleine.

GigiBaby likes this.
  16. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

Nov 21, 2016
    1,308
    693
    113
    Female
    Gefeliciteerd meid. Doe geen dingen waar je niet achter staat. En laat vooral je vriend niet dreigen. Als ik jouw bericht zo lees ben jij een hele sterke vrouw en kan jij dit prima alleen handelen. Het zal vast ook heel zwaar zijn, maar jij kan dit! Ga genieten van het mooie!
    Ps ik ben niet per definitie tegen abortus, maar tegen ‘gedwongen’ abortus!

GigiBaby likes this.
  17. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Lief! dankjewel

Pink06 likes this.
  18. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    ja, dat is zeker waar. meeste heb ik wel, er is er nog een die geregeld moet worden haha, maar ook dat gaat me hoe dan ook lukken als dit allemaal door gaat! :) ik ga er gewoon het beste van proberen te maken, voor mijzelf, maar vooral voor de baby:D dankjewel!!

Izzie7676 likes this.
  19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ben nu dan toch wel benieuwd wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest haha.

En eens met de rest van de reacties.
    Als je zelf niet achter een abortus staat absoluut niet doen.

Je hebt gelukkig nog een aantal maanden om alles te regelen voor jezelf en te wennen aan het idee dat je straks mama bent. Je staat er heel postief in dus het komt vast allemaal goed :thumup:

Gefeliciteerd! :)

20. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    25 februari was de eerste dag van de laatste menstruatie, het is dus inderdaad vijf weken plus nog wat dagen nu. had het in dit bericht N.A.V. een clearblue test geschreven hahaha, maar die zegt natuurlijk niet alles..
    Lief! hartstikke bedankt!:D:D

Meiske2015 likes this.

Share This Page