21 jaar oud en zwanger...

Discussion in 'Zwangerschap' started by GigiBaby, Apr 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Oops foutje!

GigiBaby likes this.
  2. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Hey meis,

Allereerst. Wat dapper dat je voor dit kindje wilt kiezen.
    Ik zit in een soortgelijke situatie. Ben alleen ietsje ouder dan jij en is de vader van mijn kindje niet mijn vriend. De twijfels die je hebt heb ik ook gehad.
    Mijn kindje zal het misschien ook met mij alleen moeten doen. Maar mijn moeder heeft mij ook grotendeels alleen opgevoed (ouders gescheiden toen ik 4 was) en ik ben haar dankbaar voor alles wat ze voor me heeft gedaan.
    Daarnaast, dat jouw vriend nu afhaakt wil niet zeggen dat je kindje nooit een vader (figuur) zal kennen he?
    Heb je een vangnet? Zijn er familie en vrienden?

Je mag me altijd een pb sturen als je die behoefte voelt :)

GigiBaby likes this.
  3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Gefeliciteerd! Jij gaat dit gewoon super doen :thumup:

En weet je, het kindje hoeft echt niet zonder vader figuur op te groeien. Wie weet kom je een vent tegen die voor jou èn jouw kindje gaat! Is hier ook goed gekomen nadat ik gescheiden ben toen mijn oudste zoon net een jaar was. Nu heeft hij een fantastische bonus papa die net zoveel van hem houdt als van zijn eigen zoon

Niet dat ik nu bedoel dat je op mannen jacht moet gaan ;) maar dat je nooit weet wat er op je pad komt

Lill and GigiBaby like this.
  4. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Ik ben blij te horen dat kinderen ook heel gelukkig kunnen zijn zonder een biologische ouder. Ik zelf ben dit niet gewend en voor mij is dit dan ook best moeilijk voor te stellen.. dat dit kindje geen vader(figuur) zal gaan kennen kan ik natuurlijk inderdaad niet met zekerheid zeggen. familie waar ik op kan rekenen heb ik zeker weten wel, vrienden daarintegen is een ander verhaal, maar dat komt later vast ook wel weer :) dankjewel!

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female

Meis hele volksstammen zijn heel gelukkig zonder elkaars DNA te delen. Een vader figuur is in mijn ogen absoluut onmisbaar voor een kind maar de biologische factor is daarin van ondergeschikt belang.

Jouw toekomstige partner kan een uitstekende vader rol vervullen, net als een eventuele broer een mannelijk rolmodel kan zijn, of een goede vriend.

IT takes a village to raise a child. En niet per definitie een bio-vader.

Mijn kinderen hebben een biologische vader en een fantastische stiefvader die voor ze zorgt alsof het zijn eigen kinderen zijn.

Lill, bozoe and GigiBaby like this.
  6. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Lief, dankjewel! en ja dat is zeker waar. Wat fijn voor je zoontje dat hij er gewoon een bonus papa bij heeft! hier heb je zeker gelijk in. Ik ga zien hoe alles gaat lopen hahah

7. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female

Hou dat goed in je hoofd. Hebben ze mij ook echt in mn hoofd moeten zetten. Maar geen vader is beter dan een beroerde vader. En idd, wat al gezegd wordt, wil niet zeggen dat er geen vaderfiguur zal zijn :)
    Ik heb me daar ook veel zorgen over gemaakt, zeker toen bleek dat het een jongetje is. Maar komt echt goed. Als jij hiervoor wil gaan heb je liefde voor 2 :)

GigiBaby likes this.
  8. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Jeetje meid, wat een vervelende situatie met je vriend.

Als ik het zo lees, dan heb je voor jezelf al lang de keuze gemaakt om het kindje te houden en hier voor te gaan zorgen. Een vader heeft alleen een toevoeging als hij ook echt een vader is, voor zijn kindje zorgt en van hem of haar houdt. Als jouw vriend hier niet toe is staat is kan hij beter helemaal geen rol spelen in de opvoeding van je kindje.

En zoals de andere al zeggen hoeft het niet een biologische vader te zijn die de vaderrol aanneemt! De biologische vader van mijn neefje is niet in beeld. Hij heeft mijn tante en hun toen 1 jaar oude zoon verlaten om naar een andere vrouw te gaan. Mijn tante heeft een nieuwe man en die houdt onwijs veel van mijn neefje. Mijn neefje ziet hem ook echt als vader.

Het zal zeker pittig worden in je eentje, maar zoals je er nu in staat ga je dit redden!! Je kan bij je huisarts evt om hulp vragen of hier natuurlijk om tips. Heb je de verloskundige al gebeld? En ben je al gestart met foliumzuur?

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    En wie weet.. trekt jouw vriend ook nog wel bij. Hij is zich ook rotgeschrokken waarschijnlijk en zegt nu wellicht dingen die hij niet echt meent.

Je komt er wel! T moeder zijn is al begonnen en zo te horen ga je er voor ;)

10. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

Oct 10, 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Ha meid, helemaal eens met de reacties van iedereen. Je kan zelf als moeder al heel veel bieden, begrijp alleen goed dat het geen ideale situatie is..
    Dacht nog aan de volgende website. Hun bieden professionele hulp op verschillende vlakken voor vrouwen in jouw situatie! https://www.erishulp.nl/ Kijk er eens op.. Succes knuffel!

GigiBaby likes this.
  11. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Dat is zeker waar!

12. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Klopt, ik heb de keuze inderdaad eigenlijk al gemaakt.. maar moeten weten dat hij er niet bij zal gaan zijn, is zwaar.. maar het gaat me hoe dan ook lukken :) ik ben net bij mijn huisarts geweest, en heb haar ook alles verteld. zij vertelde me inderdaad hetzelfde als iedereen hier: dat ik geen abortus moet doen als ik er zelf niet achter sta, ook niet als ik door iemand onder druk word gezet, want dan ga ik spijt krijgen. Ze vertelde me dat ze daar al veel ervaringen mee had.. toch fijn om te weten dat iedereen hier hetzelfde over denkt! :) binnenkort ga ik een afspraak bij de verloskundige maken, en foliumzuur ben ik ook nog niet mee gestart. heel erg bedankt voor alle tips :D

Meiske2015 and Lill like this.
  13. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Zo lief! hartstikke bedankt! ik ga zeker even op deze site kijken!

Gloriosa likes this.
  14. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    dankjewel! Ik denk ook wel dat ik er voor ga, ondanks mijn vriend er niet achter staat.. Ik hoop zo erg dat dat waar is, en dat hij het uit paniek o.i.d. zegt, en later bijdraait.. :)

Ukkie1 likes this.
  15. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Denk je dat als dat niet het geval is jullie relatie over zal zijn? Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn, en gaat me verder ook niet aan, maar kan me indenken dat dat ook wel erg moeilijk/verdrietig is

16. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    we zijn nog niet zo "verschrikkelijk" lang samen. hij zegt dat het, als ik het kindje houd, het tussen ons dan ook zeker over is, dat hij nu absoluut nog geen kinderen wil (vooral om het feit dat hij zichzelf (24) nog te jong vind, wat ook wel begrijpelijk is, en dat hij het geld er niet voor heeft. Hij vind het onverantwoordelijk om het kindje te houden. Ik zelf heb een fulltime job en qua geld en liefde voor het kindje gaat het me zeker lukken, daar ben ik van overtuigd. Het doet pijn om te weten dat hij bij me weggaat omdat hij zijn verantwoordelijkheden niet wil nemen, en ik het wel wil houden.. maar aan de andere kant : ik wil geen spijt hebben de rest van mijn leven omdat ik (onder druk) een kindje, wat ik eigenlijk wilde houden, weg laat halen...

Lill and Gloriosa like this.
  17. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

Oct 10, 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Precies, gaat je helemaal lukken, super fijn dat je een job hebt en nu al weet dat het goed gaat komen qua liefde die je bieden kan!
    Dat is echt je relatie niet waard inderdaad lijkt me, om dat te doen zodat hij bij je blijft..

GigiBaby likes this.
  18. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,223
    6,896
    113
    Female
    Groot gelijk heb je meid. Het zegt meer over hem dan over jou.
    Mijn repsect heb je

GigiBaby likes this.
  19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je kunt een compleet vitamine nemen voor zwangeren. Daar zit foliumzuur bij in.
    Je kan ze je hele zwangerschap gebruiken en ook daarna met borstvoeding nog (als je dat wilt gaan geven natuurlijk)

Op naar een mooie echo :)

GigiBaby likes this.
  20. GigiBaby

GigiBaby Lid

Apr 3, 2018
    25
    14
    3
    Female
    Lief! dankjewel!

Lill likes this.

Share This Page