Wie kan me helpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanlarissa, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanlarissa

18 apr 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    ik zit helemaal in de stress we waren net bij mijn schoonmoeder en die had een koortslip en toen zat ze met der vinger aan der koortslip en ze zei kijk ik heb een koortslip maar ze zei ik blijf wel bij die kleine uitt de buurt hoor maar nog geen drie minuten later zit ze zo in der wangetje te knijpen voordat ik het door had onze dochter is nu 5 maanden en ik maak me zo druk! het was een verse koortslip maar zij zegt dat die dicht zit maar ik maak me zo druk!

groetjes melanie

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Koortslip besmet volgens mij vooral voor die tijd, en met name bij pasgeborenen dacht ik. Kun je niet iets op internet vinden?

maar niet zo netjes van haar..

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Het is inderdaad niet zo netjes van je sm. Maar volgens mij is het echt gevaarlijk bij kindjes jonger dan 3 maanden. En het moet open zijn.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    1. Beetje dom van schoonmoeder
    2. Koortslip is besmettelijk voordat er iets zichtbaar is, maar vooral tijdens de blaasjesfase. Als die openbarsten dan extra besmettelijk, maar dat hoeft dus niet perse
    3. Een behoorlijk aantal mensen (weet het percentage niet meer) kunnen het virus wel overdragen maar krijgen nooit een koortslip

Verder gewoon goed in de gaten houden, bij vreemde blaasjes direct contact opnemen met je HA.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Poeh, wij hadden dat ook! In de kraamweek notabene!
    Wij hebben toen de zorglijn van het vb gebeld en die zeiden:
    1. Iedereen die de komende weken op bezoek komt eerst inspecteren bij de voordeur en bij blaasje niet binnen laten en wegsturen!!!
    2. Goed op signalen letten, plekjes in het gezicht koorts, minder alert zijn, veel slapen, niet zelf komen voor voedingen.

Ik weet niet of het zo is dat het vooral voor 3 maanden gevaarlijk is hoor! Volgens mij is die periode langer. Maar het is wel erg gevaarlijk voor kindjes! En dan idd vooral het vocht wat uit de blaasjes komt. Als er al een korst op de plek zat is het grootste gevaar al geweken dan nog!

6. misa

misa Niet meer actief

Zeker niet netjes van sm.. Je kunt er nu niet veel aan doen, dus ik zou het gewoon goed in de gaten houden. De volgende keer streng zijn..! :)

Deel Deze Pagina