Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een losse rugleuning voor achterop de fiets. Heb je daar een apart kussen bij gekocht, want de bagagedrager zit natuurlijk niet lekker. Ik heb nu zo'n fietsstoeltje van Bobike, maar mijn dochter is daar echt uit gegroeid. Nu heb je wel een ander stoeltje (zo'n inklapbaar), maar die kost weer 100 euro. Niet erg als ze regelmatig achterop zou zitten, maar dat is niet zo. Bovendien kan ze zelf al zonder zijwieltjes fietsen op een grote fiets.
mijn moeder heeft een rugleuning waar een kussentje aan vast zit. volgens mij had ze die via internet gekocht.
Ja, ik weet een webshop waar ze verkocht worden (zonder kussentje tenminste), maar bevalt dat systeem ook?
Hoe groot is jouw dochter dan? Eva zit ook achterop op een Bobike zitje en dat gaat nog prima. Ze is ruim 5,5 jaar en ongeveer 114cm.
Vriendinnetje van M is best (gok 120) in vergelijking met M en die past nog in er bobike zitje. Benen zitten wel wat hoog maar als het voor sporadisch gebruik is zou ik daar toch voor gaan.
Hier past de oudste ook echt niet meer in het bobike stoeltje hoor. Ze is 125 (paste met 120 al nauwelijks meer: knieën in haar nek ) en wat betreft max. gewicht kon het ook gewoonweg niet meer. Middelste groeide toen ook aardig uit het voorzitje dus oudste zelf fietsen en middelste achterop. Maar zou zelf marktplaats en evt rommelmarkten eens in de gaten houden. Vaak kom je dan nog wel van die stoeltjes tegen met alleen rugleuning, zitting en evt voetensteun.
Ja ok maar jouw oudste is net als Eva minstens een jaar ouder dan het kindje van TS. Eva is gewoon niet zo groot dus het past nog prima. Maar als het even kan fietst ze op haar eigen fiets.
@Snoopy: Mijn dochter is erg lang voor haar leeftijd (4,5 jaar). Ze is iets langer dan jouw dochter. Ze past wel in het zitje, maar haar knieën zitten in haar nek. Maar dat is offtopic. Ik vraag namelijk naar ervaring met de rugleuning. Dus: wie heeft daar ervaring mee?
Wat betreft een tweedehands fietsstoeltje: daar heb ik slechte ervaringen mee. Dus ik koop het stoeltje liever nieuw.