Verlatingsangst!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MadeInUSA, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Pfff.. Ik ben 10 maanden en ben zo verdrietig als papa en mama er niet zijn!

Vanaf het begin hebben we heel veel geïnvesteerd in veilige hechting en een beperkt aantal vaste verzorgers. Maar toch - voor oma en de Gastouder is er op t moment geen beginnen aan! Vanochtend zag ik het zelf: dochterlief was supervrolijk bij t opstaan, ontbijten, aankleden en onderweg, maar zodra de Gastouder haar overnam betrok haar gezichtje, en ik heb haar huilend moeten achterlaten. En het is niet zo dat ze gaat spelen zodra ik echt weg ben, nee ze is gisteren 7 uur lang aan t huilen geweest, niet eten niet slapen. Ze zit maar te zoeken naar de borst terwijl ze melk krijgt (helaas inmiddels overdag poeder). In de namiddag wilde ze van oma niets, maar wel wat melk van papa, waarna ze weer even vrolijk was en wilde eten. En zodra ze 's avonds bij mij gedronken heeft is ze een ander kind: lekker eten, lachen, flirten, spelen, zoals ik haar ook ken.

Je zou zeggen het is een fase, maar uren blijven huilen kan natuurlijk niet. De Gastouder heeft al aangegeven haar niet meer te willen als dit niet snel verandert. (ze komt al ruim een halfjaar bij deze Gastouder en het ging altijd heel goed) Wij zitten dus met de handen in het haar. We spelen kiekeboe, nemen duidelijk en op een min of meer vastecmanier afscheid, vertellen haar wanneer we terugkomen... Ik weet t niet meer!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heftig joh... :(
    Bij Thirza hebben we ook wel zo;n heftige periode gehad toen, maar niet zo heftig als jij omschrijft.
    Van je gastouder vind ik het wel bijzonder dat die dan zo snel al aangeeft haar niet meer te willen. Je bent gastouder of je bent het niet, toch? Dan ben je er ook als een kindje even niet zo'n fijne periode heeft...
    Onze gastouder heeft nooit moeilijk gedaan destijds en het werd daar vanzelf ook weer fijn en is echt gewoon een tweede thuis voor onze dochter geworden.

Er spelen niet toevallig pijntjes of klachten? Hier was het bij doorkomende tandjes echt rampzalig, maar ook bijvoorbeeld veel last van de oortjes gehad... :( Thuis was ze dan ook veel vrolijker dan elders.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Vind het wel onproffessioneel van de g.o. dat ze jullie dochter niet kan en wil hebben als het zo doorgaat.

Vaak zijn dit wel fases. Onze zoon had het ook rond de 9 a 10 maand dat hij behoorlijk lang huilde als ik ben weg bracht naar het kdv.
    En op den duur wordt dit echt wel weer beter...
    Kan het ook zijn dat er tandjes door komen en dat ze daarom wat zinnig is bij het drinken?!

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Dit is echt een fase hoor... Ik heb er al verschillende gehad met mijn zoontje... en momenteel heeft hij er weer eentje... ik kan niet eens de kamer uit of het is brullen... heb nu vakantie dus ik hoop dat het over een week weer normaal is haha want dan moet hij toch echt weer naar de oppas :)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heftig... ik zou het wel aankaarten bij de gastouder, dat dit een fase is en dat zij juist haar zou moeten helpen erdoor heen te komen. Zoals hier al gezegd wordt, je bent gastouder of je bent het niet. 10 maanden is een heel moeilijke fase. Mijn dochter gaat niet naar de opvang maar rond die periode ging ze opeens huilen bij onbekenden, dat heeft ze nooit gedaan. Het duurde een maandje en toen was het over.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De gastouder heeft neem ik aan ook ervaring met kleine(er) kinderen? Dan weet ze dat dit een fase is? Natuurlijk is het vervelend! Maar het gaat weer over :)

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Voordat iedereen over de gastouder valt, ik werk zelf als gastouder en het is echt ontzettend zwaar als een kindje de hele dag huilt. Vaak heb je meerdere jonge kinderen in huis en die hebben ook de aandacht nodig. Ik heb het zelf meegemaakt en het was loodzwaar en voor de andere kindjes was het ook echt niet fijn.

Daarentegen... zou ik niet zomaar opgeven, heb ik ook nooit gedaan. Het is inderdaad een fase die weer overgaat. En de gastouder zou ook gewoon met jullie naar mogelijkheden moeten kijken. Vooral als je kindje er al een half jaar zonder problemen komt, dan is het de moeite waard om even door te zetten.

Maar toch, ondanks dat het raar klinkt, probeer ook wat begrip op te brengen voor de gastouder. Ik hoor vaker gastouders die het er echt wel moeilijk mee hebben als een kindje extreem veel huilt. Ondanks dat we zelf voor dit werk gekozen hebben en de ervaring die we hebben met kinderen. Ga dus in gesprek met de gastouder en bekijk de mogelijkheden, eventueel met iemand van het GOB erbij.

Deel Deze Pagina