Baby 9 maanden kan niet ergens anders slapen..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by an1977, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an1977

an1977 Actief lid

Jul 18, 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zouden graag onze dochter willen laten slapen bij mijn ouders maar dit is tot nu toe iedere keer een drama.. Ze is gewend om in haar eigen bed te slapen. Gaat ook niet naar de opvang oid want mijn moeder past op bij ons thuis. De eerste maanden was ze erg onrustig en snel overprikkeld en kregen we het advies prikkels te reduceren. Het gaat nu hardstikke goed met haar. Omdat het fijn is als ze ook eens bij mijn ouders zou kunnen slapen hebben we al een aantal keer geoefend; alles mee incl slaapzak, muziekdoosje, knuffeltje, lampje etc. Ze heeft daar een ledikantje met hetzelfde matrasje als thuis. Mijn moeder verduisterende gordijnen opgehangen omdat we dit thuis ook hebben.. Maar het loopt uit op een drama; huilen en nog eens huilen.. Zoo zielig!
    Iemand tips? :(

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Kan zijn dat het over een paar maanden beter gaat. DL slaapt inmiddels ook prima op vakantie.
    Ik zou het dus gewoon blijven proberen... Misschien ook eigen lakentje mee, qua geur.

3. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Je ouders bij jullie op laten passen en er zelf een nachtje tussen uit gaan? En dan over een tijdje weer eens proberen. Komt vanzelf. Onze dochter sliep de eerste anderhalf jaar eigenlijk nergens behalve thuis. En ook thuis ging het moeizaam.
    Inmiddels gaat het best goed en gaat ze regelmatig eens uit logeren. De eerste anderhalf jaar sliepen ouders of schoonouders hier en gingen wij naar een bed and breakfast ofzo. Heerlijk :)

4. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hoe oud is je kindje eigenlijk?

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Geen tips, wel herkenning. Hier slaapt zoon ook alleen op plekken waar hij wekelijks slaapt. Dat wil dus zeggen bij mijn schoonouders die eens per week oppassen en bij mijn zus die ook oppast. Bij mijn moeder slaapt hij ook niet want die past ook bij ons thuis op. Het is helaas even niet anders, over een tijdje gaan we het nog maar eens proberen.

6. Muusje20

Muusje20 Actief lid

Nov 13, 2014
    264
    0
    0
    Onze zoon heeft ook zo'n periode gehad. ging hier vanzelf weer over. hij is nu 8 maanden en slaapt overal.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En als jij je kindje bij je moeder te slapen legt?

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Eventueel nog het hoeslakentje van thuis meenemen?
    Hier slaapt mijn zoontje altijd in het campingbed als hij ergens anders slaapt, behalve bij m'n schoonmoeder want die heeft een eigen bedje omdat ze 1x per week oppast.
    Maar ik merk dat mijn zoontje inmiddels wel goed gewend is aan het campingbedje, hij gaat nog niet zo makkelijk slapen als thuis, maar het gaat wel steeds beter.
    Ik zou ook zeggen, geef het nog even de tijd. Wat ik ook nog wel eens doe is hem zelf op bed leggen en dan weggaan als het kan.

Share This Page