Mijn zoon is 21 maanden en heeft heel vaak verhoging/koorts. Ik ben er sinds een half jaar achter dat koorts zijn gedrag negatief beïnvloed. Hij wordt chagrijnig en heeft dan een erg kort . Als hij dit gedrag vertoont heeft hij altijd koorts. Doordat hij vaak verkouden is en wel eens oorontsteking heeft heeft hij buisjes gekregen en zijn neusamandelen zijn verwijderd, voor zijn keelamandelen is hij nog te jong aldus de kno. Na deze ingreep blijft bovenstaande verhaal hetzelfde. Gister had hij boven de 40 graden koorts en reageerde niet, bij de hap bleek alles oké. De kinderarts heeft afgelopen maandag bloed afgenomen en hiervan moet ik nog een uitlsag krijgen. Wie is er nog meer bekend met onverklaarbare koorts? Heeft er ook iemand bloed laten prikken en wat kwam eruit? Ik maak me met momenten best wel ongerust over zijn toestand ook al vinden ze bijna nooit niets...
Kan het niet met tanden krijgen te maken hebben. Hier af en aan koorts bij het doorkomen van de kiezen en hoektanden. Nu al ruim twee maanden aan het wachten op de laatste 4 en om de haverklap heeft ie koorts.
Vervelend maar volgens mij hadden mijn oudste 2 kinderen ook wel vaker verhoging en koorts. De jongste valt wel mee moet ik zeggen. Hier hing het toch meestal wel samen met één of ander virus en heb het verders nooit laten onderzoeken. Ze zijn nu 7 en 9 jaar en gedijen goed. Goed dat er bloed is geprikt. Nu even de uitslag afwachten en kunnen ze mocht het nodig zijn eventueel verder onderzoeken.Ik denk dat het ene kind ook sneller koorts heeft dan het andere kind maar dat het niet direct iets hoeft te betekenen. Sterkte!!
Kunnen gewoon virusjes zijn, maar toch ook de oortjes. Misschien verstandig om de kNO even weer te bellen en te overleggen, want met het apparaatje dat huisartsen hebben, wordt erg veel over het hoofd gezien... En, hij zal echt de eerste niet zijn bij wie toch de keelamandelen er ook al uit moeten zo jong. Ook daarvoor zou ik echt een tussentijdse controle bij de KNO willen hebben zelf, omdat alleen die echt goed kan beoordelen met apparatuur waarmee je tenminste alles ziet.
De kno arts heeft me vorige doorgestuurd naar de kinderarts om te kijken of de koorts een andere oorzaak kan hebben. Mijn zoon blijft ook bij kno arts maar tussendoor even checken bij de kinderarts mbt koorts en gedrag. Die was er snel uit dat de keelamandelen er sowieso uit moeten, die zijn veel te groot. Verder was alles goed maar wilde wel het bloed laten nakijken. @ monique; ik denk niet dat boven de 40 graden koorts nog met tanden te maken kan hebben. Hij is max 3 dagen koortsvrij en dan vliegt die weer omhoog. Hij startte vanmorgen alweer met 38.7 en liep al snel op boven de 40 graden