Met de medische voeding hebben wij ook al heel wat ervaring maar die ervaring leert ons dat ze veel meer spuugt door het te volle gevoel en idd haar gewone voeding erop inschiet. Ook hier even tegen de wil van de diëtiste ingegaan en even ons eigen ding gedaan; waarop ze veel beter at en praktisch niet meer spuugt. De logo is afgebouwd daar ze het wel red met groente en fruitpap. Ik zie haar wel dagelijks op school (onze zoontjes zitten sinds kort samen in de klas) en bij vragen kan ik steeds bij haar terecht. Haar antwoord is wel zolang ze de curve volgt en wij er geen probleem mee hebben om alles te mixen/pureren het geen kwaad kan. Ze eet ondertussen ook kleine brokjes (zoals in een potje fruit ter verduidelijking) maar ik merk dat wanneer het verzadigingsgevoel begint op te treden dit wel moeilijker wordt en ze zomaar erop begint te kokhalzen (en met wat pech de hele voeding er weer uit komt) Wanneer ze de dingen zelf in haar mondje kan stoppen lukt dit al wel beter maar dan eet ze veeeeeel te weinig in verhouding. Aan tafel 'eet' ze dan met ons mee en erna geven wij haar voeding.
Ook onmiddellijk antwoord terug gehad met een duidelijke uitleg en procentuele verhoudingen. Een ideale tip dus; nogmaals bedankt!!
Ik denk dat je deze lijn moet volhouden en steeds minder fles moet aanbieden. Je hebt al veel dingen geprobeerd en dit is ook weer een dingetje, ik denk echt dat jullie op de goede weg zijn. Wel zou ik de babyfles af gaan bouwen (als jullie een andere soort melk hebben) want flessen is echt voor baby's (dus ook voor een jongen van 6 is dit echt niet nodig en wordt hij al dan niet bewust klein gehouden).
Lastig idd. je bent van ver gekomen en de peuterpuberteit staat op het punt van losbarsten.... dus een te grote stap voorwaarts kan je zo een paar stappen terug zetten. Qua leeftijd moet ze gewone melkproducten prima kunnen hebben. En eerlijk, heb je die poedermelk weleens geproefd? Te ranzig voor woorden! Als je dan toch moet switchen zou ik voor gewone zuivel gaan. Sommigen zeggen dat aangezuurde melk zoals yoghurt of karnemelk nog wat lichter te verteren is. Probeer van een bekertje een spelletje te maken, lekker aanklooien met een bodempje water en een waterdichte slabber. Geef haar de tijd, maar op een goed moment zal ze toch over moeten. Enne... bijna 2 jaar fulltime kolven, respect! Ik was er na een half jaar kolven op mn werk bij de oudste, en een paar maanden bij de jongste al helemaal klaar mee (wel twee keer nog een stuk langer live gevoed).