hallo lieve mama's! even snel 2 vraagjes... Max is de laatste tijd steeds vaker ineens om 4/5 uur 's nachts wakker terwijl hij al van 4 weken doorslaapt tot 8 uur...we geven hem dan de speen en dan slaapt hij steeds een half uurtje verder en dat tot een uur of 9 maar ja...wij zijn dus wel al vanaf 4/5 uur wakker steeds want een half uur slapen wordt het ook niet...eer ik ingeslapen ben huilt hij alweer. ik ben sinds 2 weken weer begonnen met werken dus ik begin echt moe te worden! nou ziet ons schema er nu zo uit: 8/9 uur borstvoeding spelen tot een uur of 10 en dan de eerste fles 180/6 (heeft hij dan echt al zo snel behoefte aan!) 11 uur naar bed uur of 14.00 wakker spelen fles 180/6 en weer spelen 15.30 naar bed 17.00 fles 180/6 spelen 20.00 fles 180/6 naar bed 23.00 wakker maken voor de laatste fles 180/6 nou was ik aan het denken...of de laatste fles weglaten en de voorlaatste 210/7 maken en dan dus niet meer om 23.00 uur wakker maken? en zou hij dan al een pyamapapje mogen als laatste fles? of rijstebloem erdoorheen???? alvast bedankt voor jullie antwoorden! groetjes floor
Hoihoi, ik zou de laatste fles weglaten en de voorlaatste ophogen. Als ik R wakkermaak dan spookt hij ook de halve nacht(meneer heeft niet graag dat er aan zijn ritme gerommeld word) en als ik hem zelf laat komen slaapt hij stukken beter. Papje zou ik echt nog niet doen. Vaak helpt het niet eens hoor. Ik zou eerst eens proberen of die fles laten vallen helpt.
ok thnx! dan ga ik proberen de laatste fles rond 8 uur te doen en dan kijken hoe lang hij het volhoudt
hier begon ik altijd om 7 uur met de eerste fles en dan om de 4 uur. jayson heeft tot 8 maanden een fles gehad om 22:00 anders werdt hij rond 2:00 wakker pyama papje zou ik nog echt niet doen hoor..
Ik zou ook die fles van 20.00 ophogen en je kan ook rijstebloem proberen. Hij mag het hebben (officieel over een week), dus waarom niet....
ben zelf ook al begonnen met rijstebloem hoor hij krijgt nu 1 lepel in zijn laatste fles (bij ons is dat tussen 19.00 en 20.00) en als dat een aantal dagen goed gaat, ga ik er 2 lepels in doen. Hij slaapt er al iets beter van hier, dus wie weet hoe het bij jou gaat
Ik weet het niet, je zou het ook zonder kunnen proberen en kijken hoe dat gaat? Als het nou geen effect heeft kan je morgen een lepel er in doen. Misschien is dat wat?
Ik zou ook gewoon eerst kijken hoe het gaat met de laatste fles eraf. Rijstebloem zou ik niet zo snel gaan geven, kan me niet voorstellen dat het lekker slapen is voor zo'n kleine met (als het ware) een blok in de maag. Mocht hij het niet redden op minder voeding per dag dan zou ook kunnen schuiven met de tijden waardoor hij wel dezelfde hoeveelheid voeding binnenkrijgt. Dit hebben we bij Jesse ook moeten doen omdat hij nog niet oud en zwaar genoeg was om naar minder flessen te gaan.
Hallo FloorMax, Heb je een beetje een idee wat je kleintje s´morgens aan BV drinkt want als ik het zo zie krijgt ie te veel voeding. Ik heb van het CB te horen gekregen dat meer dan 30 schepjes voeding op een dag slecht is voor de niertjes. En aangezien je daar al aan zit een ook nog een keer BV geeft krijgt hij volgens mij teveel voeding. Dus ik zou gewoon de laatste fles weg laten om 23.00 en dan aankijken.(ook geen fles verhogen) Bij ons is het schema zo: Fles 180 met 6 schepjes 09:00uur 13:00uur 16:00 of 17:00 ligt aan hoelaat hij wakker word en dan laatste fles 21.00 Voor zijn laatste fles gaat hij lekker in badje rond 20:00uur dan is ie al lekker rozig. Hopelijk heb je hier wat aan.
ja goede tip! is inderdaad een beetje erg veel maar op het cb zeiden ze dat dat niks uit maakt omdat je bv altijd mag geven en je dat nooit te veel kan geven? maar ik ga sowieso een fles minder proberen en dat badje is ook nog niet eens zo'n slecht idee! thnx!
Ik weet niet hoelang jij bv hebt gegeven en hoelang jij bezig bent met afbouwen......maar het kan zijn dat je (bijna) niets meer hebt....waardoor je kind gewoon honger heeft.
ik heb bv vanaf het begin gegeven en tot 2 maanden volop maar toen heeft de spruw ervoor gezorgd dat het helemaal mis ging...ik maakte in ieder geval steeds minder melk aan en max dronk steeds slechter dus we zijn toen langzaam over gegaan op kunstvoeding. dat krijgt hij nu bijna 2 maanden en de bv blijf ik geven zolang het nog gaat. de spruw is nu over dus die ochtenden gaan naar mijn idee wel nog heel goed...maar genoeg is het inderdaad denk ik niet meer....
Inderdaad, aan kunstvoeding zit een max die van 30 schepjes/1 liter. Aan borstvoeding zit geen max, die mag je onbepekrt geven, ook als je de max kv geeft. Is hier altijd zo verteld door de kinderarts. Wat ik zou doen is hem niet savonds nog wakker maken voor een voeding, juist dan kan het immers zijn dat je hem uit zijn 'diepe' slaap haalt en hij daardoor snachts ook minder goed slaapt en wakker word. Daarbij zou ik als hij om 4/5 uur wakker word gewoon wat voeding geven, een fles van bijv 100cc ofzo? Want elk half uur wakker om een speen te geven dan heb je zelf helemaal geen nachtrust meer lijkt me. En dan gewoon smorgens weer een voeding geven evt eerst aan de borst en dan later een fles, zoals je nu ook doet zegmaar. Ophogen van flessen zou ik niet doen net zoals rijstebloem geven, zolang het nog niet echt nodig is. Zou proberen naar de kleine te luisteren en te geven wat hij nodig heeft wanneer hij erom vraagt en kijken hoe je dan uitkomt met de voeding. Succes en ben idd zoals degene boven mij benieuwd hoe het gegaan is al kan je na 1x proberen wss nog niet echt van verandering spreken, het heeft wss even tijd nodig !
nou geweldig! hij heeft om half 8 de laatste fles gehad en is om half 10 naar bed gegaan (meneer was nog niet moe haha) en om kwart voor 9 werd hij pas wakker!! hopen dat dit zich voort zet! bedankt allemaal!