Mijn dochter is gek op de fruithap! Ze zeggen dat 200g 1 fles vervangt... Maar ze vind het zo lekker dat ze 2 potjes van 125g gewoon leeg eet. en soms haal ik ze bij de kruidvat, die heeft wel 200g voor 4+maanden. eet ze helemaal leeg en daarna nog een 200ml fles erachteraan... moet ik die fles nou gewoon geven of vervangt 200g echt een fles, want dan moet ze bij 250g toch wel genoeg hebben, en hoeft de fles toch niet? Wat zou ik doen? de fles houden of haar leren zonder fles? (misschien afbouwen... 150 ml en dan 100 ml enzo...?) en zometeen als ze 6 maanden is dan ga ik het zelf maken met de blender, hoeveel moet ze dan hebben? gewoon 1 heel stuk fruit of anderhalf ofzo? of 2...
anderhalf stuk fruit is meestal wel genoeg dan. Ik zou proberen de fles te laten vervallen, kijken hoe ze hier op reageert.
krijgt ze dan niet te weinig melk/voeding? ze is nog erg klein en ze drinkt wel erg goed... Anders laat ik vanaf volgende week gewoon de fles vallen en geef ik de volgende fles gewoon 1 of 2 uurtjes eerder, dat kan ook... ..ik zit hier gewoon mezelf antwoord te geven... lekker dom hahahahha
Ik maak altijd vers fruit; 2 stuks, soms eet ze t wel en soms niet op. Ik ben pas met 6 mnd begonnen met fruit en heb toen die fles laten vervallen. Ik weet niet of dat ook al mag met 4 mnd. Misschien heeft ze dorst na t fruit eten? Geef je haar erna een flesje water of diksap.
met 4 maanden al diksap? als dat idd mag dan probeer ik dat, misschien heeft ze idd dorst. en hoeveel geef je dan? 100ml ofzo? of 50ml?
Nee dat was mijn antwoord op de vraag dat ze dan diksap of water krijgen. Bij deze kleintjes geven we alleen goed verdunde diksap als de ouders dit goed vinden. Zou persoonlijk gewoon water laten aanwennen hoor!
oke dan ga ik idd eerst even water proberen, vind diksap maar eng nog zo jong! ik ga even kijken hoe ze dat doet dan! bedankt!
Diksap is puur fruitsap, zonder toegevoegde stoffen, dus dat mag je kindje gewoon hebben. WEl even op letten van welk fruit de diksap is, ik zou gewoon de appel nemen dan, of in ieder geval iets wat ze bij 4 maanden aan gewoon fruit ook al mogen hebben... Wel verdunnen, gewoon aanlengen met water, zoals je ook limonade maakt.
Zoals ik het altijd begrepen heb, en daar heb ik me zelf wel altijd ook aan gehouden ondanks dat ik zelf ook vroeg was altijd met bijvoeden, is alles wat je bijgeeft tot 6 maanden ook echt bijvoeding, en vervalt er in principe nog helemaal geen fles. ook niet als de kleine 2x een klein potje fruit eet, dat blijft echt als een extratje erbij. vanaf 6 maanden krijgen ze opvolgmelk waarvan de samenstelling weer dusdanig anders is dat ze hier ook voller van raken, en dan is het eigenlijk tijd om flessen te laten vervallen. wat je eventueel zou kunnen doen is ipv een fles van 200 een flesje van 150 geven als je de melk te veel vindt, maar als ik naar haar leeftijd kijk, zeg ik persoonlijk dan zou ik nog geen fles laten vallen, de melk is nu nog steeds belangrijker dan de bijvoeding. Maar goed dat is een afweging die je zelf moet maken natuurlijk.
En ik geef antwoord aan jou als je dat goed vind, hoewel ik dat betwijfel maar oke, ben erg eigenwijs en doe het dus lekker toch! Als je borstvoeding geeft, geef je geen opvolgmelk. Als je je borstvoeding af wil bouwen, dan geef je wel opvolgmelk. Je geeft dan die opvolgmelk dus ipv de borstvoeding die je anders gegeven zou hebben. (of als je kindje oud genoeg is vervang je die borstvoeding niet door kunstvoeding maar door yoghurt en andere melkproducten). Verder zou ik naast de groente en het fruit de kleine gewoon 4x de borst blijven aanbieden, ze heeft toch haar vocht nodig (dat haalt ze uit de bv) en als ze echt niet meer wil merk je het vanzelf. Dat rondkijken aan de borst is gewoon de leeftijd, alles om de kindjes heen is interessant en ze geven zichzelf dan weinig/geen tijd om lekker te drinken.
Waarom zou ik dit niet goedvinden? Ik weet niet hoe je het bedoelt maar het komt hier toch wel erg vreemd over die opmerking.. meningsverschillen mag toch of niet
@mamatje24 nou hoe heb ik dit nu weer gedaan?! ik snap het zelf niet, hoop wel dat je er nog uitkomt, haha
Je hebt in de quote van mamatje24 zitten typen ! Ik heb boven mijn berichtje aan jou even jouw stukje eruit geknipt en in een quote gezet ! Nou, geloof dat je boos was op mij ! Maar oke, kan je iets met het antwoord wat ik gaf?