Tweede zwangerschap zo anders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamia90, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Hoi meiden,

Graag wil ik even van mij afschrijven, het zullen grotendeels wel de hormonen zijn waar ik zo last van heb. :p
    Maar toen ik van de eerste zwanger was kregen wij aardig wat felicitatie kaarten, deze zwangerschap heb ik gewoon van niemand een kaartje ontvangen. Vind het vooral niet leuk omdat ik ze van de eerste bewaard heb in haar verzameldoos dit zal de tweede er dus niet in hebben.

Bij de eerste kreeg ik van de aanstaande oma's, mijn vriendinnen etc. ook regelmatig een kleinigheidje. Deze zwangerschap heb ik gewoon van niemand nog een cadeautje gehad, het gaat mij nu ook niet zo zeer om het krijgen van een cadeau maar het voelt voor mij wel alsof deze zwangerschap minder bijzonder is dan de eerste.
    Ook krijg ik deze keer geen babyshower, mijn moeder zei dood leuk dat hoort niet bij een tweede zwangerschap en eerlijk gezegd verwacht ik ook geen actie vanuit mijn beste vriendin.

Ik merk dat dit alles mij best wel verdrietig maakt.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij mijn tweede zwangerschap kwamen de kleinigheidjes wat later op gang, vooral de laatste paar weken kwam bijvoorbeeld oma opeens met iets kleins aan. Bij een tweede heb je ook al zoveel spullen...

Ik wilde zelf absoluut geen babyshower bij de tweede. Zelf vind ik dat ook een beetje overdreven.

Mamamia90 vindt dit leuk.
  3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook.
    Waarbij ik bij mijn eerste zwangerschap allerlei felicitatie kaartjes en kleinigheidjes kreeg, kreeg ik bij mijn zoontje maar 1 felicitatie kaartje van de zwangerschap.
    En kleinigheidjes kwamen pas wat later maar toch veel minder als bij de eerste.
    Was ik ook best verdrietig om, net alsof de tweede minder belangrijk was?
    Mijn ervaring was ook dat mensen minder ‘blij’ reageerde toen ik vertelde dat ik zwanger was. Heel raar?
    Ook na de geboorte minder kraamvisite gekregen. (Vond ik stiekem wel fijn) die stuurde dan een kaartje, appje of belde even.
    Maar het is herkenbaar, geen idee waarom?

4. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Het voelt inderdaad alsof het wat minder belangrijk is. Nu denk ik ook wel dat er heel wat hormonen mee spelen.

Het zijn ook vooral wel de ouders en beste vriendin waar ik toch wat meer van verwacht had eerlijk gezegd. Misschien ook wel heel slecht dat ik die verwachtingen had.

Babyshower hoeft van mij ook niet zo nodig maar toch knaagt er dan wel zo'n verschil van de een wel en de ander niet. Doorgaans krijgt iedereen in mijn omgeving bij de tweede ook gewoon weer een babyshower.

5. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik begrijp dat het lullig voelt, maar sec genomen hoort er bij een volgende zwangerschap geen babyshower. In principe is het de bedoeling dat de ouders ‘op weg geholpen’ worden met allerlei praktische gifts voor de eerste babyshower en dat je die spullen hergebruikt voor een tweede en volgende.

Ik ben bang dat ik deze keer juist wèl een feestje krijg terwijl ik het de eerste keer pertinent niet wilde, en nu eigenlijk ook niet. Gedoe.

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Tsja dat is gewoon zo een beetje.. Kraamvisite zal ook wel een stuk minder zijn (gelukkig maar hahah). Ik zit er zelf niet zo mee. Jammer dat het je zo verdrietig maakt :(

Deel Deze Pagina