6 weken en bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Juudje1501, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    Goedenavond,

Vandaag ben ik 6 wk zwanger (obv punctiedatum). Vanmorgen bij het wakker worden merkte ik dat ik nat was. Ik dacht dat het urine was omdat ik ook erg moest plassen, maar op het toilet bleek het bloed te zijn. Het leek wel "vermengd" met iets.
    In paniek natuurlijk. In januari mk gehad.(nb: toen geen symptomen en bijna negatieve test).
    Ivf kliniek gebeld. Gevraagd voor een echo. Dit wilden ze liever niet. Ze wilden niet manipuleren daarbinnen en geen extra infectiegevaar brengen.
    Bij toename bloed en krampen weer bellen.
    Anders als het rustig blijft morgen weer contact en dan evt echo.
    Ik heb niet meer gebloed. Geen buikkrampen gehad. Wel af en toe menstruatieachtige pijn en pijn alsof een schaafwond.
    Ik heb een zwangerschapstest gedaan met 2e urine. Deze was nog wel positief maar geen knaller zoals vrijdagavond (toen was teststreep bij donkerder dan controlestreep).
    Ik heb geen harde ontlasting gehad. Geen gemeenschap. Geen orgasme.
    Gister nog ontzettend kotsmisselijk, pijnlijke borsten en heel moe.
    Vandaag minder misselijk. Nog wel gevoelige borsten met blauwe aders. En erg moe.

Heel verhaal.
    Ik ben erg bang. Is er nog hoop dat ik morgen of overmorgen hartactie zie op de echo of moet ik uitgaan van wederom een mk bij 6 wk.?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Juudje1501,

wat vervelend voor je zeg, die onzekerheid. Ik kan je ook echt geen duidelijk antwoord geven op de vraag of de kans groter is dat het fout is dan goed. Je weet het niet. Bloedverlies kan heel goed bij een zwangerschap horen, want ik dnek dat meer dan de helft van de zwangere vrouwen in het begin wel een bloed heeft verloren. Zolang het geen bloedverlies als een menstruatie is en je hebt geen erge buikkrampen, is de kans het grootste dat het wel goed zit, maar dat weet je pas met ene echo helaas. Ik snap dat ze voor de 6 weken nog niet willen kijken, want het is precies de termijn waarop het hartje gaat kloppen. JE kunt dan ook net te vroeg zijn met een echo en geen uitsluitsel krijgen. Aan de zwangerschapssymptomen kun je helaas ook niet aflezen hoe het binnen in je baarmoeder gaat. Het zegt ook niets.
    Ik zou aan je verhaal te lezen zeker nog wel hoop hebben hoor, dus ik duim met je mee.

Groetjes Brigitte

3. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    Dank voor je reactie.
    Mijn man vraagt zich af of het ook de afstoting kan zijn van 1 van de 2 embryo's. Er zijn op 11 juni 2 8-cellige embryo's teruggeplaatst.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Ja, dat kan. Maar dan verlies je meestal wel wat meer bloed dan wat je beschrijft en heb je toch vaak buikkrampen. Maar het kan ook een voorbode zijn dat er nog meer komt. Goed teken is wel dat het bloedverlies is opgehouden en je geen buikpijn hebt (gehad). Dus het blijft onduidelijk tot de echo helaas, maar niet gelijk de hoop verliezen hoor. Ik duim mee.

Groetjes Brigitte

5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    Gelukkig kon de echo naar vandaag worden verzet: daar was een vruchtzak, dooierzak, vruchtje en hartactie te zien! Ruim 5 mm groot, prima voor 6+1 wk zeggen ze!
    Grote bloedophoping in baarmoeder , rechts. Vruchtje zit links. Er kan dus nog wel bloed komen, oud bloed, maar kan ook intern opgeruimd worden.
    Ik ben erg opgelucht!
    Dank je voor je reactie.

6. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen, ,

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd en een goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Fijn joh, ik ben blij voor jullie!

Groetjes Brigitte

Share This Page