21 weken en nog niks aan gekomen

Discussion in 'Zwangerschap' started by han, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    He Meiden

zo als ik al zij ben ik nu 21 weken en 3 dagen.

Ben begin van mijn zwangerschap 2 killo afgevallen en nu is er daar nog maar 1 van er bij gekomen.

Is dit normaal?:(.
    Ik eet gewoon, heb alleen helemaal geen trek in snaks.
    Mijn brood smaakt niet maar moet ik wel eten van me zelf.

Het kindje is al wel goed gegroeit, zaterdag hebben we de 20 weken echo gehad, ik hoef me daarom denk geen zorgen te maken.

Hebben of herkenen jullie dit?

Groetjes Han

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,824
    9,335
    113
    Gelderland
    Wow ik ben jaloers;) Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor! Je kleintje groeit goed en pakt wat hij nodig heeft.
    Ik herken het verder niet want was bij de eerste ruim 30 kilo aangekomen en dat moest er ook allemaal weer af;)

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik herken dit.

Ik was bij mijn eerste zwangerschap in totaal maar 2 kilo aangekomen.
    De vk zei dat het weinig kwaad kon omdat ik genoeg vetreserves had en de baby daar ook een deel van gebruikte,terwijl ik wel gewoon goed at.
    Nu hoop ik dat het weer weinig aankomen gaat zijn want wat lekker is het om na je bevalling lichter te zijn als daarvoor,pas je heel snel je eigen kleding weer en hoef je die overtollige kilootjes er niet vanaf te werken.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid wees blij!! je kindje pakt alles wat het nodig heeft.

ik ben in het begin 16 kilo afgevallen en er zit nu 1500 gram weer aan terwijl mijn kindje 1600 gram is ;)

5. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Ik dacht tot 21-22 weken ook dat ik nauwelijks zou aankomen, had een behoorlijke buik maar was nog maar 1,5 kilo aangekomen. Kort daarop werd ik uit de illusie gerukt en ik zit nu al op +7 kilo, zonder verandering van eetpatroon. Zoals al gezegd wordt: het maakt niet uit, want je kindje krijgt zijn voedingsstoffen wel als je normaal eet. Zelfs als je eigenlijk te weinig binnenkrijgt, dan pikt hij het gewoon van jou in ;)

6. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    dank je wel meiden,
    Soms moet je gewoon even horen dat het goed is.
    Geeft weer een fijn gevoel, soms ga je je overal druk om maken :D.

Groetjes han

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    hahaha daar zijn we zwanger voor, om ons druk te maken :D
    Bij de eerste was ik met 21 weken 200 gram aangekomen. Ik was eerst 14 kilo afgevallen. Met 42 weken was er maar 2 kilo bij.
    Wie weet ga je straks in eens heel hard. Hoop het niet voor je. De meeste vrouwen hebben juist weer moeite met de zwangerschapskilo's er af te krijgen;)

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ja hoor is normaal! Zolang jij goed eet en je kindje goed groeit dan maakt het niks uit;). Ik ben ook eerst 4kg afgevallen en kom pas sinds n tijdje weer aan

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, dat kan gewoon :) Mijn vriendin kwam bij de eerste 20 kg aan, en bij de 2e is ze in de laatste 5 weken 4 kg aangekomen, en verder niet. Alles was in orde, haar 1e was zelfs erg klein en de 2e 9 pond! die 2e at haar gewoon op dus ;)

10. Slimpie

Slimpie Actief lid

Oct 26, 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben jaloers!!!! Ik zit nu ook op bijna 21 weken en heb er al 7 kilo aanzitten..pfffffffffffffffff

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben met 21weken ook nog maar 1,5 kilo aangekomen , bij de oudst 11 kilo Dani woog 3200gram 2e was ik 2 kilo aangekomen en Sen woog 2700gram ;) dag na de bevalling al 3 kilo kwijt haha
    ben je misschien niet de allerslankste ? ;)
    dat is nl bij mij wel t geval en schijnbaar teert mn mupje op mijn reserves .

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vraag is natuurlijk ook hoe zwaar je al was: als je overgewicht had en je valt af en komt nauwelijks aan, is het sowieso niet erg: je kindje pakt dan gewoon wat het nodig hebt en jouw lijf hoeft dan geen extra vetreserves op te bouwen.
    Als je een normaal gewicht had, kan het wel een ander verhaal zijn en kun je wel tekorten opbouwen.
    Maar aangezien je beschrijft dat jij normaal eet, zal dat voor jou niet gelden ;)
    Maar het KAN dus wel erg ongezond zijn, afvallen als je zwager bent.

13. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    ik ben nog gelijk aan mijn start gewicht, maar had al 20 kg overgewicht, dus maak me er niet druk over en de gyn en de vk ook niet. Wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af en de baby eet nu mijn vet weg, dus prima!
    Als je al ondergewicht hebt, vinden ze het wel vervelend, maar anders maken ze zich er echt niet druk om hoor!

14. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    overgewicht zal het bij mij niet wezen.
    Woog voor de zwangerschap 59 kilo, 2 kilo van afgevallen in de eerste 2 maanden, nu is daar 1 kilo van er bij weeg nu dus 58 kilo.

Probeer wel gewoon te eten, maar het is lastig om dat brood mij niet echt smaakt.
    Sochtens eet ik een bak granen onbeid, en s avonds eet ik ook gewoon.

we zullen zien hoe het verder loopt.

15. Chai

Chai Niet meer actief

Ik was 4 kg afgevallen was van 55 naar 51 gegaan was echt een gratenpakhuis (met een bol buikje.. lol).
    Rond de 20 weken zat ik rond de 53 kg weer.
    Pas vanaf week 28 ben ik aan gaan komen, ook minimaal trouwens. Ik paste gelijk na mijn zwangerschap weer in mijn broeken, ze zitten zelfs mooier. :p
    Ik had wel een achterstand kwa groei van mijn buik, tjah ik had gewoon echt 0% vet erop zitten en vond het al onzin.
    Heb toen een groeiecho gehad met 32 weken bij het ziekenhuis en mijn gevoel bleek te kloppen, de kleine was prima op schema kwa groei. Ik ben nou eenmaal ook gewoon klein van bouw.

Share This Page