Hartoverslagen, hoofdpijn, beetje huidirritatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nathalie47, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Sinds een dag of drie slaat mijn hart geregeld een slag over (je voelt het in mijn polsslag, tlijkt of mijn hart een fractie langer wacht en dan toch slaat), dit geeft dan het gevoel in je keel dat te hart of teveel klopt.
    Eerst dacht ik dat ik een beetje nerveus was ofzo, maar het houdt nu al drie dagen aan, en mijn man heeft een tijdje mijn polsslag geobserveerd en voelt meerdere keren per minuut dat hij ook effectief overslaat.
    Verder heb ik ook hoofdpijn, in het begin van de dag niet maar na een paar uren begint het al, 't gaat niet zonder paracetamol over.
    Ook heb ik precies wat last van rode vlekjes in mijn gezicht, lijkt een beetje op netelroos ...

Vorige week had ik zwaar buikgriep en mijn eerste gedacht is 'tzal wel allemaal nog wat van het ziek zijn , zijn' , maar nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Ik heb geen koorts ofzo, darmen zijn wel nog niet helemaal ok, en anders voel ik me vrij goed.
    Kleine uk in de buik is ook lekker beweeglijk.

Is dit een kwaaltje of moet ik me zorgen gaan maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Nathaly47,

het overslaan van je hart is een veel voorkomend kwaaltje in de zwangershcap en kan vervelend aanvoelen. Je kunt het er een beetje benauwd bij hebben en kortademig zijn. Je hebt meer bloed in je lichaam en je hart moet dit allemaal letterlijk in ogede banen leiden. Het kan zijn dat als je wat drukker bent geweest of ziek zoals in jouw geval, je lichaam het net even iets moeilijker heeft dit goed voor elkaar te krijgen dan normaal. Je kleintje merkt er niets van, maar het is lastig voor jezelf. robeer je er niet teveel op te focussen en lekker even relaxt de komende dagen. MOcht je nu toenemend deze klachten hebben is het verstandig evne contact op te nemen met je HA. Of ie er veel aan kan doen is de vraag, maar dan heb je het voor je gevoel even laten checken iig. Maar in de mate waarin je het nu hebt, moet je je niet al te druk erom maken. Die vlekjes in je gezicht kunnen inderdaad netelroos zijn en dan is goede hygiene van belang. Mochten de vlekken zich uitbreiden of niet overgaan kun je ze even aan de HA laten zien. Waarschijnlijk horen ze gewoon bij de zwangerschap door de hormonen, maar hou ze maar even in de gaten.

Groetjes Brigitte

Share This Page