Ook al is dit nummer 5, onzeker blijf je en het lijkt iedere zwangerschap wel erger te worden ipv minder. De eerste voelde ik rond de 15 weken al en al snel bleek het een heel actief kindje en voelde hem erg veel, op het eind was het soms echt wel vervelend. De andere voelde ik pas later zo rond de 18 weken ivm placenta die aan de voorkant zat, maar kan me niet meer herinneren of ik die op dat termijn ook veel voelde. Ik weet wel dat ze meestal actief waren als ik op bed lag. Dit kleintje voelde ik met 15 weken al en ik heb dit keer ook een placenta die achterligt, maar ik voel het veel te weinig naar mijn zin. Voel het wel dagelijks, maar dan meer in de ochtend en 's avonds op bed helemaal niet. Dit maakt me onzeker, ondanks dat ik weet dat je ze nu niet iedere dag hoeft te voelen en ook niet een aantal keer per dag, maar dat zie je toch het liefst. Weet allemaal precies hoe of wat en kan een ander altijd heel leuk proberen gerust te stellen, maar als het jezelf betreft is het toch anders. Hoe was/is dat bij jullie met 21 weken?
Ik ben bijna 21 weken en voel de baby elke dag meerdere keren op rustige momenten, zoals in bed, op de bank, in de auto..maar tis dan ook een actieveling zei de vk! Vanaf 26 weken hoef je het pas elke dag te voelen!
Had ik ook. Meteen een voedbalstertje met 18 wk. Was dus ook ongerust toen ik haar met 25 weken niet meer voelde. De vk gebeld en mocht ff langs komen on haar hartje te luisteren. Alles goed gelukkig ( helaas vanaf 29 tot 38 weken 4 a 5 x per week 1 uur aan de ctg ivm geen leven voelen. Reden is nooit gevonden.)
hier ook een hetzelfde gehad. mijn kindje was gewoon heel rustig dat is ze nu nog. ze heeft haar eigen momentjes dat ik haar voel. maar veel minder dan de andere 2 heb me ook heel veel zorgen gemaakt hoor. maar vk gaf ook aan tot aan 28weken hebben ze alle ruimte
Hier geen vergelijkingsmateriaal, maar wel een rustig kindje. Soms een paar dagen echt heel weinig en dan weer, voor mijn doen, normaal en soms echt mega druk. Is bij jou termijn nog moeilijk om een standaard aan te houden met hoeveel je je kleintje voelt, maar het blijft: vertrouw je het niet, bellen!! Ik heb met 28 weken gebeld, met 30 weken moest ik 3 keer terug komen om weer aan de ctg te liggen en een echo te maken om goed te kijken hoe het ging met de kleine. Daar ging het echt prima mee, lag alleen met z'n rug tegen mijn buikwand aan waardoor ik de bewegingen niet (goed) kon voelen. Ben blij dat ik ben geweest want je blijft je zorgen maken!
Ben morgen 19 weken en voel mijn kindje helemaal niet... wordt hier erg onzeker door omdat ik mijn zoontje met een week of 15 al heel vaak en duidelijk voelde...
Ik voelde mijn kindje bij 21 weken nog erg onregelmatig. De ene keer wel als ik op bed lag en de andere keer weer niet. Ik werd er ook onzeker van maar het kan dus ook zijn dat hij/zij lekker naar binnen ligt te schoppen ipv richting je buikwand
Ik voelde de baby met 21 weken ook nog niet zo goed. Mijn placenta ligt dan ook aan de voorkant maar het echte getrappel dat mij gerust kon stellen kwam pas met 23 weken! Ik kan je alleen maar aanraden om vaker de vk te bellen wanneer je het niet vertrouwd. Zoals je zelf al aangeeft is er niets wat je gerust kan stellen ook al zeggen andere dat het voor deze termijn normaal is.. Succes met de zwangerschap!
Nou ik dat topic eerder moeten starten , gisteravond voelde ik hem meerdere keren, niet overduidelijk, maar zeker te weten onze kleine man. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Moet mezelf gewoon niet zo druk maken en vertrouwen hebben in mijn lijf en onze kleine man.