Beste Verloskundige, Ik ben morgen 8 weken zwanger en helemaal blij Hebben al mooie echo gehad enz. Nu heb ik sinds deze week moeite met me ontlasting. Is echt heel erg dik en heb/had al last van aambeien en nu dis 3x zo erg. Nu is het alleen wel zo als ik rustig probeer te poepen dat ik dan toch een beetje druk geef zodat het er toch uitkomt. Alleen nu verlies ik daarbij dus ook gelijk dikke slijm uit me vagina. Echt grote klodders. Nu vraag ik me af of dit kwaad kan? Het is echt alleen bij een grote beurt dat ik zulke klodders slijm verlies zeg maar. Bedankt voor uw antwoord alvast
Hoi Pompeltje, da's waarschijnlijk gewoon hormonaal. Als bepaalde hormonen pieken kun je ineens meer slijm verliezen. Het kan ook wel eens izjn dat hetn iet uit je vagina komt, maar met de ontlasting zelf meekomt en dat je het dan ziet liggen bij je ontlasting. Da's ook niet erg. Een slijmprop is er nog niet echt, in ieder geval niet zoveel. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je die eruit perst oid. Kortom; niet druk over maken. Groetjes Brigitte
Dank u wel voor u antwooord. Nu is het alleen de laatste paar dagen ook steeds vermengd met bloed. Moest vanavond overgeven en had dus ook een weer een druk beneden gehad daarna naar de wc en in me onderbroek dus weer slijm met bloed. Met bloed heb ik vaker gehad. Dit kan dus hopenlijk ook geen kwaad?