21 weken, nogsteeds?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joanne92, Jan 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Hoi allemaal!
    Ik ben bijna 21 weken zwanger en in het begin had ik vaak last van menstruatieachtige kramp.. Verloskundige had het toen over groeien en ruimte maken (organen opzij etc)
    Nu heb ik sinds 2 dagen weer last. Vandaag ook onwijze lage rugpijn(ik heb nog maar een klein buikje)
    Iemand zei tegen me dat zoiets niet goed is en dat ik moest bellen. Daardoor maak ik me eigenlijk best zorgen.
    Alles zag er goed uit op de 20wkn echo en se beweegd veel (vooral savonds)
    Iemand die ook last heeft?

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Hmm ik heb het ook, veel pijnlijke buiken en af en toe krampen (ben wel wat verder) en mijn verloskundige zei dat het het groeien van de baby was. Lage buikpijn kan ook nog duiden op evt blaasontsteking

Je hebt het over krampen, is het af en toe? Alleen als je iets bepaalds doet of ook als je rustig zit?
    In ieder geval als je je zorgen maakt óf de krampen komen regelmatig dan moet je altijd bellen

3. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Nee het is niet regelmatig. Soms een halfuurtje en dan weer een week niet bijvoorbeeld.
    Maar nu heb ik ook lage rugpijn ( heb wel veel gelopen vandaag) dus voelt het extra pijnlijk.
    Het zijn niet echt krampen het is meer een zeurderig gevoel en houd eventjes aan.
    Maandag heb ik een aspraak voor controle en ga het er zeker over hebben.
    Maar maak me wel zorgen nu, mss teveel gedaan? Ben best een pittige tante en ik piep niet snel

4. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,834
    0
    36
    Female
    Limburg
    Mischien je bekken. Doordat je te veel hebt gedaan. Ik had dat bij mijn vorige zwangerschap ook.

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Daar had die vriendin van mij het ook over ze zegt ik herken het niet maar pijn is niet goed misschien heb je bekkenpijn. Ik ben best smal qua lichaamsbouw weet niet of dat er mee te maken kan hebben. Dacht bij bekkenpijn. Altijd aan je botten en wist niet dat dit dat ook kon zijn..

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik heb ook mijn hele zwangerschap met pijntjes gelopen. Zowel rug dan weer buik etc. Piep ook nooit maar is me niet meegevallen helaas. Ben ook minder gaan werken en dat scheelde wel.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou me geen zorgen maken hoor! Je buik maakt af en toe een groeispurtje en dat kan pijnlijk zijn. Hoef je zeker niet voor te bellen :)

8. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Herkenbaar joanne..ik lig hier ook weer met een kruik.
    Zeurende pijn aan de zijkanten van mijn buik en lage rugpijn.
    Eergister haar hartje nog gehoord.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja kan vanalles zijn. Je kan even urine inleveren bij de ha om blaasontsteking en nierbekkenontsteking uit te sluiten. Dat kan soms ook nare vage klachten geven.

10. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik heb zo nu en dan ook nog steeds last van wat menstruatieachtige pijn en ik denk dat dat nog steeds is door het groeien van de baarmoeder, ook als het kleintje weer een groeispurtje maakt. Het hoort er wel bij hoor.

11. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ja precies zo zou ik het het beste kunnen omschrijven, als een groeispurtje.. Het is eventjes en daarna weer weken weg. Urineweginfectie zou de kans klein zijn want heb laatst nog me urine laten controleren. (Dmv vaak blaasontsteking te hebben gehad) hou ik het nu liever goed in de gaten)
    Maar ik zal vd week nog 's urine laten controleren voor de zekerheid. Moet wel veel plassen maar dat hoort bij de zwangerschap :) fijn dat nog meer dames het herkennen ook later in de zwangerschap

12. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Mijn ervaring is dat ik er later in de zwangerschap juist meer last van krijg. Ook de banden die dan zeer gaan doen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er een week lang last van rond 33 weken dat ik er ook amper van kon slapen zo'n pijn deed het. Dus ben benieuwd deze keer.

13. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hier bijna hele zwangerschap gehad. Het kwam en ging en zo bleef het lang doorgaan.. mijn gyni zei dat t het groeien van de baarmoeder kon zijn. Heb er echt veel last van gehad en druk om gemaakt maar het kan blijkbaar geen kwaad..

14. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik had het ook regelmatig en zo ook op die termijn. Hou het goed in de gaten of je niet te veel en te lang krampen/harde buiken hebt. Ik dacht ook dat het erbij hoorde maar bleken weeën te zijn. Ze hebben ons kindje -godszijdank- kunnen redden, maar ik zou altijd bellen als je onzeker bent. Check ook even op slijm- en bloedverlies.

Share This Page