Hallo, Zijn er meerdere meiden die bedrust moeten houden? Zelf heb ik bedrust ivm de vele harde buiken, die vorige week Over zijn gegaan in vroegtijdige weeën. Hiervoor in het ZH weeenremmers en longrijping spuitjes gehad. Na een paar dagen weer thuis verder bedrust. Nogmaals een nachtje in het ziekenhuis gelegen, maar mocht toen de volgende dag weer naar huis. Verder met de bedrust. Vraag me af hoe lang ik bedrust zal moeten houden, of ik inderdaad vroeger ga bevallen of dat ik het einde van de zwangerschap gewoon ga halen en misschien zelfs weer dingen kan/mag ondernemen. Iemand ervaring hiermee en/of met bedrust houden? Hoe kwamen jullie de tijd door? Liefs.
Hallo, Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen en beginnende ontsluiting! Had al enkele weken veel harde buiken. Na de zh-opname veel rust houden wat erg moeilijk was. Harde buiken bleven. Vanaf 37weken mij niet langer aan het advies rust houden gehouden en ben alsnog met 39.5 ingeleid! Nu 33 weken zwanger met 12 weken had ik al harde buiken! Maar op dit moment gaat het verrassend goed met name s avonds en snachts 'rommelt' het. Met 21wk had ik 2 cm ontsluiting. Daarna niet weer gemeten om niet extra te prikkelen. Hoop dat het bij jou ook weer wat gaat afzakken en je wat meer kunt/mag doen. Hebben ze bij jou ook prikkelbare baarmoeder genoemd?
Hier met 23 weken bedrust moeten houdrn ivm regelmatige pijnlijke harde buiken. Ook in het ziekenhuis gelegen. Tot ongeveer week 28 heb ik echt complete rust gehouden. Maar de harde buiken doen bij mij gelukkig niet voor ontsluiting zorgen. Tenminste met 23 en 25 weken was het niet het geval. Nu doe ik sinds 2 weekjes weer wat meer. Rustig fietsen, huishoudelijke taken.. Niet teveel, maar gelukkig kan ik nu weer een beetje uit de voeten. Lopen is overigens een drama.. Dan heb ik het gevoel alsof mijn baarmoeder uit mijn lijf valt.. Sterkte iedergeval, hopelijk kan je snel weer wat doen!
Jp87: wat fijn dat je bij de eerste zwangerschap niet eerder bevallen bent. Hopelijk red je dat deze zwangerschap weer. Heb je nu ook bedrust, of mag je ondanks de ontsluiting wel wat doen? Ik moet donderdag op controle bij de Gyneacoloog. Geen idee tot wanneer het advies (bed)rust blijft. De verloskundige die ik tijdens de 2e opname gezien heb, had het wel over een gevoelige baarmoeder. Ons kindje is ook heel erg bewegelijk. Meerdere keren per dag doet het zelfs echt pijn en zie je het aan alle kanten uitsteken. Hier ook vooral einde van de dag/'s avonds veel gerommel, harde buiken en pijn in liezen en/of menstruatie achtige buikpijn. Merk wel dat het nu beter gaat met de bedrust. Heb na afgelopen dinsdag/woensdag in ieder geval geen regelmatige (om de +/- 5 minuten) harde buiken meer gehad gelukkig. Claudia 88: vervelend dat jij ook zo veel last hebt van harde buiken. Gelukkig dat ze niet voor ontsluiting zorgen. Dat was hier de eerste opname in het ziekenhuis wel het geval. Vandaar toen de weeremmers en longrijping spuitjes. Was toen 29 weken zwanger. Nu dus nog volledige bedrust. Was al sinds 22 weken zwangerschap gestopt met werken en deed ook geen huishoudelijk werk meer. Toen ook veel harde buiken en een continue gespannen buik, waarop het advies was stoppen met werken en rustiger aan doen. Echter was lopen, langer rechtop zitten en bukken funest, waardoor het alsnog over ging in weeën. Ook fietsen ging vrijwel niet, inderdaad ook zo'n heel zwaar gevoel en veel steken inwendig ;-/ Het vreemde hier is dat ik van dit alles vrijwel geen last had bij mijn eerste zwangerschap. Toen wel zo nu en dan harde buiken, maar nooit met regelmaat. Ben toen bevallen met 40,6 weken zwangerschap.
misty1984, Hier precies hetzelfde met 16 weken zwangerschap. Op het moment dat ik weeën kreeg, moest ik ook verplicht bedrust. Dit heb ik 2 weken gedaan, daarna gewoon rustig aan gedaan. Wel veel liggen en bank hangen, bij ieder pijntje direct complete rust. Na deze weeën heb ik dan ook niet meer gewerkt. Het heeft mij uiteindelijk mijn baan gekost, maar ik heb er een prachtige dochter aan over gehouden en dat was het zeker waard! Uiteindelijk ben ik pas met 41+3 bevallen. Geniet van je zwangerschap, en doe vooral zo rustig aan mogelijk!
Prinsesje14: jeetje wat heftig dat je door iets waar je niks aan kunt doen je baan bent verloren. Ongelooflijk dat dat zomaar kan! Gelukkig heb je er een mooi meisje voor terug gekregen. Vind het erg lastig wat wel/niet kan. Tot de controle blijf ik sowieso in bed en denk zelf tot na de 32 en misschien wel de 34e week. Voor nu rommelt het nog te veel naar mijn zin. Als niks doen al harde buiken oplevert en pijn in mijn buik, dan lijkt het me nog geen goed idee. Hoop wel dat dit moment nog komt, maar als dit pas na de 37e week is, dan heb ik daar ook vrede mee. Gelukkig geen problemen met m'n werk. Sinds week 22 al 100% in de ziektewet. Ging van week 24 tot 28 wel een paar uurtjes vervangend werk doen op kantoor, maar in week 29 dus weeën..
Ik heb het gemoeten vanaf week 20 en het was vreselijk...wil je heel veel sterkte wensen! Ik had hier toen een topic, meteen duidelijk te lezen hoe mijn gemoedstoestand was http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/440070-bedrust-hiermee-om-gaan.html
Pinklove: toevallig kwam ik vanmiddag via Google op jouw stukje terecht. Hoe gaat het nu met je? Hopelijk heb je het een beetje achter je kunnen laten en kun je genieten van jullie meisje. Ik probeer per dag te kijken en ben blij met iedere dag die voorbij is en al helemaal als we weer een week verder zijn. Om ons meisje maak ik me niet zo druk, heb het gevoel dat alles wel goed komt nu ik bedrust houdt. Hoop alleen dat de tijd een beetje snel gaat
Hier precies hetzelfde. Eerst op 27weken naar het ziekenhuis gegaan, mocht diezelfde avond nog naar huis omdat ik geen ontsluiting kreeg. Er is mij toen het advies gegeven om het wat kalmer aan te doen. Op 30 weken weer precies hetzelfde, harde buiken om de 5 minuten terwijl ik die dag eigenlijk helemaal niet veel gedaan had. Toen 5 dagen in het ziekenhuis gebleven, daarna moest ik mij weer rustig houden. Uiteindelijk was dat erg moeilijk aangezien ik toen een dochter had van 12 maand oud. Vanaf 35 weken ongeveer mocht ik terug alles doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen 30 en 35 weken niet echt veel minder heb kunnen doen, mijn vriend werkte veel + nog eens een dochter die véél aandacht vraagt. Platte rust als je nog andere kinderen hebt is bijna onmogelijk. Ben uiteindelijk op 39.4 weken bevallen na strippoging bij gynaecoloog.
Emlilo: bedankt voor je reactie. Was er bij jou een reden gevonden voor de harde buiken? En na de ziekenhuisopname, heb je toen nog harde buiken/weeën gehad? Ik blijf het vreemd vinden dat je zomaar vroege weeën kunt krijgen en dat deze na de weeenremmers wegblijven (wat natuurlijk wel heel fijn en goed is!) Rusten is inderdaad lastig met een kleine in huis. Hier ook een peuter van ruim 2,5 jaar. Gelukkig doet mijn man en familie heel veel. Het enige waarvoor ik nu uit bed ben is om naar het toilet te gaan, douchen of even iets te pakken (boven). Beneden kom ik op het moment eigenlijk helemaal niet. Fijn om te lezen dat ook jij de zwangerschap hebt uitgedragen. Gelukkig veel goede verhalen
hier helaas ook bedrust! maar dat wisten we van te voren.. 2x te vroeg bevallen 1e x te vroeg en zijn ons 1e zoontje verloren bij 21 weken. 2e x cerclage en rustiger aan doen vanaf week 20 complete bedrust en alsnog te vroeg bevallen met 30 weken.vanaf week 22 toen opgenomen in het ziekenhuis weeenremming vanaf week 22 tot ik was bevallen. Het gaat nu super met hem. Inmiddels 22 weken zwanger en bedrust vanaf week 16. vanaf week 16 ook aan de weeenremming en met 14 weken is een cerclage geplaatst net als bij mijn vorige zwangerschap.. ik plas naast bed en staat ook koelkast bij t bed. ik ga er alleen uit om te douche en einde middag ga ik na beneden en dan staat er een po stoel naast de bank. Ik lig dan de hele tijd oo de bank. Voor mijn zoontje komen er familie leden en vrienden helpen ik doe ook bijna niks meer met hem.. wat spelen op bed of vanaf de bank. Hij kan er nu steeds beter mee omgaan gelukkig, hij is pas 1,5. Om de dag door te komen kijk ik veel series en films, spelletjes spelen op me tel, wassappe, op zwangerschapspagina. De tijd gaat gelukkig nog wel snel.Ik hoop dat ik snel 27 weken ben. dan heeft hij overlevingskansen!! Vandaag precies termijn dat ik vorige x in het ziekenhuis belandde. Ik hou me koest de komende weken sterkte allemaal!! het is zwaar maar het is het zooo waard!!
Achteraf werd er door de gynaecoloog gezegd dat ik een heel gevoelige baarmoeder heb, bij de minste beweging kreeg ik een harde buik. Hij kwam nog maar aan mijn buik en ik had al een harde buik! Moet wel zeggen dat ik dit bij mijn dochter ook had, maar nog niet in die mate. Bij de tweede zwangerschap kreeg ik harde buiken vanaf 12 weken. Na mijn ziekenhuisopname bleven de harde buiken komen, maar ik kreeg meer controle en echo. Je hoort dat trouwens vaker, dat weeënremmers ervoor zorgen dat je daardoor net overtijd gaat, dat heb ik gelukkig niet gehad!
Liefde88: jeetje wat heb jij veel meegemaakt zo met je zwangerschappen. Gelukkig dat je 2e kindje het gehaald heeft en het zo goed doet! Ik ga voor je duimen dat nummer 3 nog een hele tijd in je buik blijft en het net zo goed zal doen als je zoontje! Voor jou helemaal spannend zo! Wel fijn dat jij net als ik zoveel hulp krijgt van familie en vrienden. Het niet op een normale manier voor je kindje kunnen zorgen en spelen vallen mij misschien nog ele het zwaarst... Ik heb wel het geluk gehad een vrij normale zwangerschap te mogen ervaren bij mijn eerste zwangerschap. Zwanger worden en de bevalling was toen een ander verhaal, maar de zwangerschap ervaarde ik ondanks bekkenpijn als een feestje. De tweede zwangerschap werd een miskraam. Daardoor vond ik de eerste weken van deze zwangerschap erg spannend. Toen ging het een tijdje prima en vanaf 20 weken werd het deze keer zwaarder door pijn in mijn bekken en harde buiken. Voor de bekkenpijn bij de bekkenfysiotherapeut geweest wat goed heeft geholpen. Nu zo met de berust gelukkig ook niet veel last van. Voor de rest wachten we vooral af wanneer de bavalling zich aan dient. Hoop dat ons kindje nog een hele tijd in de buik wil blijven
Emlilo: dat gevoelige herken in ook. Mijn buik wordt snel hard. Nu ook komende week controle (dus de afgelopen tijd wekelijks). Benieuwd wat na deze controle, maar verwacht niet veel anders dan nu: rust Bij mijn eerste zwangerschap ook 6 dagen overtijd bevallen, dus zou zomaar kunnen nu weer. Al zal dat aan de groei van de baby liggen, want wanneer ze te groot wordt kan het zijn dat ik ingeleid wordt. Ben zelf erg smalletjes en kleintje nmr 1 was 8 pond. Een hele zware bevalling gehad wat eindigde in een schouderdystoctie waarbij ze de kleine met heel veel moeite eruit hebben kunnen krijgen. De hartslag was toen ook weg en ze werd direct na de geboorte meegenomen. Uiteindelijk alles goed gekomen, maar was een hele heftige ervaring... Nu hopelijk dus niet te vroeg, maar zeker ook niet te laat
Dan hoop ik dat je deze keer ook niet overtijd gaat of misschien ingeleid wordt! Hier ook zo'n flinke beer: woog 4315gram/53cm op 39.4 weken dus blij dat ik niet overtijd ben gegaan! Veel succes alvast met bevalling
Who Emlilo dat is helemaal een flinkerd geweest! Dan had de kleine het vast heel goed daarbinnen bedankt voor het delen van jouw ervaring!
Vorige zw had ik met 30 weken een hoge vluesscheur en vroegtijdig e weeën. Heb 8 weken af en aan int ziekenhuis gelegen en op verloskamers. Uiteindelijk nog ingeleid met 38.1' ivm Diabetes en een grote baby. Nu heb ik vlak na de 25 weken weeën remmers gehad in tabletvorm en moet kalm aan doen. Had ook pijnlijke harde buiken in rust. Inmiddels is de bmm verweekt. Ik doe m'n dingetje in huis en neem veel rust.
Twoboys: zie dat we ongeveer even ver zijn in de zwangerschap, toevallig. Heb je na de laatste opname geen regelmatige harde buiken meer gehad? Ondanks dat je wel wat aanrommelt in huis, zoals je schrijft? Ik heb ondanks de bedrust nog geregeld een harde buik en wat menstruatie achtige buikpijn, maar er zit sinds afgelopen dinsdag (toen ook een nacht opgenomen geweest) geen regelmaat meer in. Heb jij nu wel extra controles in het ziekenhuis? En zo ja, waar wordt allemaal naar gekeken tijdens zo'n controle? Is er bij jou een oorzaak gevonden voor de harde buiken/vroegrijdige weeën?
Het is ook heel moeilijk wat wel of niet kan.. Dat voel je zelf het beste aan. Hier bij ieder pijntje direct plat en zo veel mogelijk rust. Tja mijn werkgever had gewoon echt een steekje los, laat ik het daar maar bij houden. Achteraf gezien ben ik maar blij dat ik van hem af ben haha. Nu opzoek naar een parttime baan Mijn bedrijfsarts zei iedere keer: 'Jij heb op dit moment maar 1 taak te vervullen en dat is dit kindje op de wereld zetten. Een wereldbaan wat met niets vergelijken is. Dus maak je niet druk om je werkgever, dat is hij niet waard. Richt je op je dochter, zij geeft aan dat je rustig aan moet doen dus luister hier naar' En daar had de bedrijfsarts natuurlijk gelijk in. Geniet van je zwangerschap ondanks de weeën, hopelijk blijft hij/zij gewoon nog lekker een paar weekjes bij mamma in haar buik!
Prinsesje14: daar had je bedrijfsarts helemaal gelijk in. Rot om je vaan te verliezen, maar een baan valt te vervangen en de gezondheid van je kleintje gaat voor alles. Ik ga gewoon verder mee rustig aan doen, lees in bed liggen/hangen en hoop zo de zwangerschap zo lang mogelijk vol te houden. Zou het liefst na de 37e week bevallen, zodat ons kleintje de beste Kansen heeft en de kans op complicaties zo klein mogelijk is. Ook hoop ik nogmaals een kraamweek met een leuke kraamverzorgster mee te mogen maken. Lekker genieten! Dus redenen genoeg om vooral heel rustig aan te doen