Vergeten paprika schoon te maken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susannelilian, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bij het eten heb ik een halve paprika gebakken/geroerbakt met ui en spekjes en toen ik wilde gaan eten bedacht ik ineens tot mijn schrik dat ik vergeten was de paprika te wassen.

Ik heb alle stukjes paprika eruit gehaald en niet opgegeten, was dit voldoende om te zorgen dat mijn kleintje geen schade heeft opgelopen? Alles weggooien leek me zonde en niet nodig, maar ga nu toch twijfelen.

Wat weten/denken jullie?

Groetjes Susanne

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik was ze nooit. Lijkt me dat alles goed doorbakken is

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar zo lang heb ik het niet gebakken, hoop niet dat ik nou ons kindje in gevaar gebracht heb...

4. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Is dit serieus? :-O

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar wat is het gevaar dan volgens jou?

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Kans op toxoplasmose en daardoor afwijkingen bij het kindje, oogafwijkingen komen het meeste voor las ik.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    niet zo druk maken

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik was nooit paprika's.

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Weet niet of ik de stukjes paprika genoeg verhit heb, maar heb ze uiteindelijk toch maar niet opgegeten. Kan het niet de andere groenten besmet hebben ALS er toxoplasmose op de paprika gezeten heeft?

10. minon

minon Niet meer actief

Maak je niet dik. Je hebt het verhit. Als het niet heet genoeg was waren je spekjes ook niet gaar. Ik was ze nooit eigenlijk.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb eerst de spekjes gaar gebakken en daarna de paprika en ui erbij gedaan.

12. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Misschien moet je even je VK bellen zodat ze je (het gebrek aan) risico's kan uitlegggen. Want hoe stressvol je al met zoiets totaal niet risicovols omgaat is nog erger voor t kind dan tig ongewassen paprika's per dag eten. Tenzij jij je paprika's in Tsjernobyl koopt?

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Als je niet normaal kan reageren, dan heb ik liever dat je niet reageert. Angsten zijn vaak niet reëel, maar om er nou iemand belachelijk om te maken vind ik wel erg ver gaan.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik was m'n paprika's nooit, kan vast geen kwaad. Als je erg twijfelt bel je toch ff de verloskundige? Niet zo druk maken hoor :)

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Is ook niet zo dat ik helemaal in de stress zit hoor, maar was er toch een beetje onzeker door geworden. Maar begrijp uit de reacties dat ik me er niet druk om hoef te maken en heb het ook niet eens opgegeten. ;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Serieus antwoord, zonde dat je de paprika hebt weggegoood en dat je je blijkbaar zo druk maakt. En heel eerlijk, ik wok mijn groenten nooit volledig door omdat ik dat niet lekker vind en was nooit de groentes die ik in de pan gooi. Ik maak me geen moment druk om toxoplasmose.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Oké, het is duidelijk, zal me er niet (meer) druk om maken. :)

18. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik maak je niet belachelijk. Als je werkelijk hierom zo in de stress zit lijkt betere voorlichting me geen overbodige luxe, want overdadige stress is nou eenmaal niet goed voor een (ongeboren) kind. Toxoplasmose is zo'n ontzettend minimaal risico, als je een vuile kattenbak zou leegeten zou het risico nog niet eens al te groot zijn.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende keer gewoon lekker opeten hoor, zo groot is het risico echt niet!

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat laatste lijkt me toch geen goed idee hoor. ;)

Deel Deze Pagina