ik heb zelf nooit waterpokken gehad toen ik klein was. Mijn moeder denkt dat ik het el subklinisch heb gehad, omdat mijn broertje het heeft gehad... maar weten doe je dat natuurlijk niet... nu ben ik zwanger van de tweede... en mijn zoontje van 1,5 heeft het ook nog niet gehad.... aangezien het gevaarlijk is om het te krijgen als je zwanger bent vraag ik me af wat ik kan doen?? iemand een idee?/ervaring?
Ik heb het ook nooit gehad en mijn kinderen ook niet (bijna 5 jaar en 1 jaar) heb me tijdens de zwangerschap wel een beetje zorgen gemaakt hierom en daarom speelparadijzen etc. vermeden. Of het geholpen heeft weet ik niet maar heb er verder geen last van gehad. Het risico is het grootst voor de 20 weken heb ik begrepen.
Toevallig zat ik hier ook mee. bij de gastouder is waterpokken in huis en mijn dochter v 2 heeft het nog niet gehad. Ik heb de verloskundige gebeld en zij laat nu in het eerder afgenomen bloed (dat bewaren ze dus blijkbaar) hier nog testen of ik antistoffen heb. Als ik antistoffen heb is er niks aan de hand en mag mijn dochter de waterpokken krijgen zonder dat er gevaar is voor het ongeboren kindje. Als ik geen antistoffen heb.... dan weet ik het nog niet. Je kunt even kijken op de website van het RIVM daar staat het vast wel.
Hoihoi, Ik heb vroeger wel de waterpokken gehad maar met me eerste zwangerschap kwam uit de bloeduitslagen dat ik niet genoeg antistoffen heb. En ben nu ook net zwanger van de tweede. Ik weet ook niet wat ik moet doen... Zoontje gaat 1 dag in de week naar het kdv en is anderhalf en nog geen waterpokken gehad.
ik heb binnenkort mijn eerste afspraak bij de verloskundige, dus dan maar eens vragen of ze het bij mij even kunnen testen in mijn bloed.. dan zien we daarna wel weer verder als ik iets meer weet over wat te doen als ik geen antistoffen heb.. laat ik het weten
Ik had ook niet genoeg antistoffen. Wel de waterpokken gehad vroeger. Mijn vlk had me aangeraden om uit de buurt te blijven van zieke kids.. Maar kan me voorstellen voor degenen die al kids hebben dat dat lastig is.
Inmiddels na gevraagd en ze gaan het nakijken in mijn bloed... Als je dan geen antistoffen hebt dan moet je vooral plekken vmryt kinderen vermijden... Dus man naar KDV sturen ... En mocht mijn zoon het krijgen tja dan moest je toch misschien geënt worden maar dan doen ze liever niet als je zwanger bent... Beter vooraf kunnen laten kijken...
Er komt een periode in je zwangerschap dat je dan extra voorzichtig moet zijn; die periode is nog niet voor je de eerste afspraak hebt bij de verloskundige; zij vertelt je daar alles over dus ook wanneer je extra moet opletten
Ik heb vorig jaar waterpokken gekregen tijdens mijn zwangerschap..... Heel heftig. Twee weken lang 41 koorts, om de 3 uur verplicht paracetamol vreten en kans hebben dat mijn lichaam ons zoontje zou afstoten. Daarnaast bleef ik overgeven en hield ik amper wat binnen, na deze helse 2 weken ben ik 8,5 kilo afgevallen en woog ik met 21 weken zwangerschap nog maar 54 kilo bij 1,81 meter lengte. Je mag me altijd pb'en, wil je niet bang maken. Goed dat je het laat nakijken bij je arts! Weet wel dat de kans om nooit waterpokken gehad te hebben en tijdens je zwangerschap te krijgen belachelijk klein is