Hallo, Ik heb nu al een paar dagen flinke buikpijn (echt krampen) en ook moet ik erg veel plassen en als ik dan ga komt er maar weinig uit. Ik weet dat een blaasontsteking anders voelt als je zwanger bent en vroeg me af of dit wijst op een blaasontsteking? Ik heb geen bloed in mijn urine en ook geen branderig gevoel bij het plassen. Ik vraag me af of ik toch even urine moet laten nakijken bij de HA of niet... Daarnaast lees ik overal dat je nu de baarmoeder moet kunnen voelen maar die voel ik nog helemaal niet... Is dat erg??? (ik ben iets verder dan mijn banner aangeeft een paar dagen verder) Groetjes Tess
Goedemorgen Tess, juist in de zwangerschap heb je geen pijn bij het plassen, maar buikpijn en vaak kleine beetjes plassen. Dus ik zou je zeker adviseren je urine te laten testen bij de huisarts. Daarnaast is het aan te raden veel te drinken, vitamine c binnen te krijgen en cranberry(sap) te nemen. Dit heeft een goede invloed op blaasontsteking. Het is soms erg lastig de baarmoeder zelf bij deze zwangerschapsduur te voelen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de baarmoeder naar achteren gekanteld ligt. Ik zou aan de verloskundige bij de volgende controle vragen of ze jou dit kan laten voelen. Succes! Groetjes Monique
Bedankt, Vandaag urine laten controleren en dat was goed. De vk heeft een echo gemaakt zodat ik kon zien dat alles goed was en ze heeft mij meteen laten voelen waar de baarmoeder zit! Volgens haar was die al behoorlijk groot en zijn dit gewoon groei pijnen. Groetjes Tess
Gelukkig is alles goed en is je baarmoeder goed aan het groeien! Goede jaarwisseling toegewenst! Groetjes Monique