Goed op jezelf letten meid. En naar je lichaam luisteren. Dit is mijn eerste zwangerschap en had ook zeer veel harde buiken al vroeg, vooral ook op m'n werk. Bleek met 28w dat mijn cervix helemaal was verweekt en verkort en ben ik opgenomen. Gelukkig gaat het nog steeds goed, maar ik moet rust houden en een vroeggeboorte dreigt nog steeds. Ik hoop niet dat je dit bericht vervelend vind en ik wil je echt niet bang maken maar ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik toch heb doorgewerkt.... Tegen mij deed de verloskundige ook onduidelijk over werk. Zei dat bewegen juist goed was, enz. Maar jij voelt het beste je lichaam. Ben benieuwd wat de bedrijfsarts zei?
Wel goed, een aardige man. Ik kon best open praten.Thuiswerken vindt hij niet de oplossing. Nu moet ik halve dagen werken. Ik vraag me af of ze op mijn werk beseffen dat dit weleens tot aan mijn verlof zo zou kunnen gaan. Ik ben bang dat zodra het weer beter gaat, ik weer volledig kan werken (of meer uren). En misschien kan dat ook wel, dat weet ik dus eigenlijk niet. Mijn bekkenklachten worden tot nu toe steeds erger, maar misschien komt dat met minder werken en meer rust ook wel goed. Dat wordt eigenlijk totaal weggewuifd op mijn werk.
Ik kwam erachter door een meting van de baarmoedermond, die al voor 28w gepland stond. Had toen ook veel harde buiken die ook te zien waren op ctg. Ben alweer lekker thuis hoor, alleen enkele dagen opgenomen geweest voor longrijping en weeënremmers. Maar ben heel bang geweest en gun dat niemand. Hoe gaat het nu met je?
Oke gelukkig ben je weer thuis dus. Lijkt mij ook heel erg eng. ik heb geen CTG ofzo gehad. Alleen het advies om rustiger aan te doen (wat ik dus nu ook doe). En als ik slijmverlies heb of bloed enzo ik aan de bel moet trekken. Harde buiken heb ik nog steeds veel. Trekken nu wel weg als ik 's middags rustig een boekje ga lezen op de bank. Bekkenklachten zijn alleen helaas enorm op gaan spelen.
Super vervelend herkenbaar. Ik heb ze nu in rust ook nog steeds. Maar tot op zekere hoogte horen ze er ook gewoon bij hoor! Ik reageerde ook altijd heel erg op de groei zeg maar en rond jouw termijn groeit de baarmoeder enorm. Kan ook zeker meespelen!! Hoop dat het gauw weer wat af zakt voor je en ga je voor de bekkenklachten naar de fysio?
Ja zei de gynaecoloog ook dat deze termijn ook wel veel harde buiken met zich mee kan brengen. Maar ik had wel echt veel te veel. Ik ga voor mijn bekkenklachten naar de fysio ja en heb oefeningen.
Meid het komt vast goed! Het kan er echt bij horen, ik heb een paar vriendinnen die ook al heel vroeg zeer veel harde buiken hadden en ook hielden. Ze liepen allebei overtijd Als je je erg zorgen maakt, kun je misschien vragen of ze de cervixlengte meten? Als die goed is weet je gewoon zeker dat de harde buiken niets doen. Maar veel rust nemen helpt ook vaak enorm, ik nam gewoon geen rust en werkte in de zorg; veel tillen en bukken, continue lopen enz...
Oke stelt me toch weer wat gerust. Hielden die vriendinnen dat ook ondanks meer rust nemen? Ik heb na kerst weer een afspraak staan, dus ik bespreek het dan ook weer. Ik til en buk helemaal niet veel, dat vind ik juist zo gek.
Ze namen wel meer rust maar hielden toch wel harde buiken, wel minder natuurlijk dan dat je alles doet. Ik hou ook harde buiken ondanks rust en loop toch ook al ruim 5 weken door met een zeer verkorte baarmoedermond. Dus het zegt soms helemaal niks! De gyn zei tegen mij dat een zwangerschap zonder buikpijn, met een groeiende baarmoeder die alles opzij drukt, ook niet kan Ja ik zou gewoon tot die afspraak met kerst wachten, moet je dan naar de gyn of naar de verloskundige? Als je naar de gyn moet, zou ik vragen kun je aub mijn cervix even checken/lengte meten. Dat is voor hun een kleine moeite en ik zou dan gewoon duidelijk zeggen dat het je erg gerust zou stellen.