Beetje domme vraag wellicht, maar ik ben uitgerekend op een zaterdag. Ik wil 4 weken vantevoren met verlof gaan. Nu loopt mijn werkweek van dinsdag tm zaterdag. Gaat mn verlof dan ook in op een zaterdag of is de zaterdag mn laatste werkdag? Wie weet t?
Heb je t al eens geprobeerd met zo'n verlofcalculator? Daarin is het heel goed aangegeven hoor. Je uitgerekende datum invullen en aangeven wanneer je met verlof wilt gaan.... berekenen en de uitkomst is heel duidelijk.
Op de site van de Rijksoverheid staat dat je vanaf de dag ná je uitgerekende datum 6 weken (of 4, als je 4 weken tevoren met verlof wil gaan) terug moet rekenen om de eerste dag van je verlof te berekenen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof Als jij dus op een zaterdag bent uitgerekend, reken je vanaf de zondag daarna 4 weken terug. Op zondag gaat dan dus je verlof in en zaterdag moet je dan nog werken.
Nee, zie de link van de Rijksoverheid. Er staat: "Het begin van uw verlof berekent u door vanaf de dag na uw uitgerekende bevallingsdatum 6 weken terug te tellen."
Ik heb t via de link bekeken en t start op de zondag. Ik had gehoopt op zaterdag. Op elke zaterdag werk ik de hele dag alleen en voel er weinig voor mn laatste werkdag alleen te staan. Dus nu vraag ik maar verlof aan voor die dag.
Je hoeft niet precies 4, 5 of 6 weken van tevoren hè. Alles ertussenin mag ook. Je kunt dus gewoon vanaf die zaterdag zwangerschapsverlof nemen als je wilt. Hier viel 4 en 5 weken op dinsdagen en ik heb die vrijdag ertussen voor het laatst gewerkt en dus per zaterdag verlof. Was ik 34+4.
Je kan inderdaad je bevallingsverlof opnemen tussen de 4 en 6 weken voor je uitgerekende datum. Als je kiest voor 4 weken en 1 dag is dus die vrijdag je laatste werkdag! In je eentje een laatste dag is ook niet leuk. Wie weet krijg je hem wel cadeau van je baas
Klopt dat je dan idd die zaterdag nog moet werken. Ik neem 6 weken van tevoren officieel verlof en dat gaat dan in als ik 34 weken en 1 dag zwanger ben.