Hoe voelt een wee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appeltje22, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Misschien een stomme vraag hor.. Ik heb een cursus gevolgd en weet dus wanneer welke weeën 'moeten' komen en wat ze doen blabla.. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe het voelt! Dat ga je waarschijnlijk ook alleen maar weten als je het echt hebt, maar dat weet ik dus niet.

De reden dat ik het vraag, is omdat ik gister enorm last van mijn buik heb gehad. We waren uit eten geweest en ik had gewoon té veel gegeten (maar het was zo lekker :p). Ik lag dus in bed (al wel een paar uur later dan dat we hadden gegeten) met een erg volle maag, wat niet lekker lag. Nou is over het algemeen liggen voor mij de fijnste positie, omdat als ik zit het idee heb dat mijn baby ongeveer in mijn keel zit. Maar nu lag ik echt niet lekker. Mijn hele buik deed pijn, het voelde als een soort van spierpijn in mijn buik (zeg maar vanaf mijn ribben tot mijn bikinilijn en van links naar rechts over mijn buik). Kan dit een oefenwee geweest zijn of voelt dat heel anders? En was dit gewoon van het vele eten? :p

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Een wee doet pijn:D;)

Grapje!

Bij mij voelde het net of m'n hele buik samen trok, soort menstruatie pijn x100 en dan door je hele buik heen (logisch natuurlijk omdat je baarmoeder door je hele buik heen ligt)

Oefen weeën heb ik nooit gehad dus daar kan ik niks over zeggen

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Alles kan natuurlijk maar ik denk dat je gewoon maagpijn hebt gehad. Ik heb nooit oefen weeën gehad dus ik kan je niet vertellen hoe die voelen. Maar echte weeën herken je wel hoor. Die doen echt zeer en daarvoor moet je echt de tijd nemen. Ze hebben een begin, hoogtepunt en einde. Tipje: niet zoveel eten nu je beebje zo groot wordt ;)

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier ook geen 'oefenwee' gehad.. Bij mij voelde het idd als menstruatiekramp.. en hoe verder je kwam in je ontsluiting hoe meer zeer ze gingen doen.. tot x100 idd :D

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn vk zei altijd, een echte wee herken je wel. Ja ja dacht ik toen 🙈 Maar echt, een echte wee herken je direct 😁

6. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Haha oke! Ja idd, ik had ook gelezen en gehoord dat je een echte wee gelijk herkent! Maar dat word dus gewoon nog even afwachten. Niet dat ik nou zoveel zin heb om pijn te hebben hor, maar ik ben gewoon harstikke nieuwsgierig. Dat zal waarschijnlijk snel over zijn als het echt begint :p

Ja, ik eet eigenlijk ook niet zoveel tegelijk nu hor.. Maar we zijn op vakantie, en die schnitzel was zo ontzettend lekker :p

7. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra je een wee hebt, weet je direct dat dat een wee is. Ik geloofde daar van tevoren nooit zo in, maar het is echt waar :p
    Ik vind het lastig uit te leggen hoe het voelt, het lijkt misschien wel op menstruatiepijn maar het voelt ook weer anders.. maar geloof me, je gaat er niet omheen kunnen :D

8. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Mijn moeder zei ook al dat het voelde als een menstruatiekramp keer 1000 ofzo. Nu heb ik in het verleden weleens hevige menstruatie krampen gehad dus dan weet ik het een "beetje". Overigens heb ik nu weer erge last van mijn darmen en hevige krampen soms. Dus ik oefen daar dus op hahaha.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik herken dat gevoel, het doet zeer en het trekt. Maar dat is geen wee. Dat is eerder een harde buik. En ik heb ook nog nooit weeën gehad hihi

10. soeza

soeza Niet meer actief

'Wanneer je je man aan zijn haren trekt en hem beveelt "de pijn op te laten houden voordat je iemand wat gaat aandoen"
    Dat is een wee :D

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een wee doet inderdaad flink pijn, en ook duidelijk: ze blijven maar komen en volgen elkaar (snel) op ;)

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Buikweeen weet ik niet.
    Maar ik had heupweeen -.-
    Ik werd ingeleid en snachts bleek ik door de ontsluiting voorweeen te hebben. Maar doordat het in mijn heupen zat dacht ik gewoon dat dat bed niet goed was 😅
    Toen ze me wee opwekkers gaven wist ik zeker dat het weeen waren. De pijn word alleen maar erger.

13. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na het breken van m'n vliezen voelde het in het begin als menstruatie kramp. Ik dacht nog lekker naïef; als het zo blijft ben ik een spekkoper!😬 Maar ze werden al snel heftiger, en ik kreeg rugweeen. Het voelde alsof ik werd aangereden door een vrachtwagen. Ongeveer dan. Je herkent ze echt wel ;)

14. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik ben ongeveer even ver als jou en ik had gisteren hetzelfde. Deed zeer maar gok dat het absoluut geen wee was. Wel een nasty gevoel.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik had zeurende rugpijn, alsof je heel lang in de rij had gestaan, zo ongeveer. Had dan ook het idee dat ik voor niets naar het ziekenhuis ging. Dat waren dus al weeën om de zes minuten en met 5cm ontsluiting. Pas toen ze m'n vliezen braken werd het echt niet leuk om het maar zacht te zeggen, maar toen was het ook zo voorbij.

Bij dochter heb ik nooit ergere pijn gehad dan dat zeurderige en toen lag ze opeens op m'n schoot. Hield er de tweede keer geen rekening mee omdat iedereen me verzekerde dat het deze keer heel anders zou zijn en veeeeel meer pijn zou doen (lekker motiverend ook ;)).

16. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn cursus gaf ze aan; Een wee begint boven in je buik en trekt naar beneden. Een harde buik begint onderin en trekt naar boven.
    Maar dan moet je het dus echt vanaf het begin 'voelen' anders voel je niet waar het begint (boven of onder)

En ja ik zou het zelf omschrijven als het geheel samenspannen van de buik en ja...dat doet zeer 😜

Ik herkende mijn weeen niet direct, dacht dat het gewoon krampen waren (na het strippen). Maar de pijn werd gauw heftiger (zit een opbouw in) dus dan weet je het ook!

17. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Ik herkende de eerste echte wee niet. Dacht dat het nog wel een poos zou duren voordat ik zou gaan bevallen. Dacht al die tijd aan oefenweeen, bleek.ik gewoon al 4 cm te hebben. En of ik dus weeën had! Daarna werd het me steeds duidelijker hoe een flinke wee voelt. Maar hier dus eerst twijfel of het wel echt was!

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik herkende de eerste weeën ook echt niet, maar wat kwam misschien ook omdat ik er nog niet van uit ging dat ik zou gaan bevallen. En mijn weeën waren ook best apart, duurden ongeveer 30 a 40 seconden en waren niet heel krachtig (zeiden ze in het ziekenhuis), maar ze zorgden er wel voor dat ik in ongeveer 6 uur van 2/3 cm ontsluiting naar volledige ontsluiting ging.

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Ik hoop echt dat mijn 3e bevalling ook zo gaat haha..geluksvogel :)

20. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik werd ingeleid en kwam jawel meteen in een weeenstorm terecht! Met nog geen minuut pauze tussen iedere wee...ik wist niet wat me overkwam! Meteen heftig.
    Bij de 2e weer ingeleid maar dat ging een stuk gemoedelijker...van langzame weeen met voldoende pauze er tussen en dat liep steeds op tot de echte weeen en tot ik daarna kon persen..

Deel Deze Pagina