Lieve meiden, Ik ben vandaag ca. 7weken zwanger en heb al paar weken goed last van misselijkheid en af en toe overgeven. Ik weet...het hoort erbij. Maar tis helaas niet op bepaalde momenten; nee gewoon ermee opstaan en ermee naar bed gaan. Dus onvoorspelbaar helaas! Ik merk dat het mij erg belemmerd in m'n doen en laten; sporten zit er al dik 3weken niet meer in, huishouden ligt vrijwel stil (gelukkig pakt manlief n hoop op) maar elk beetje inspanning of bewegen zorgt dat mn maag kantelt en ik alleen maar misselijker wordt. daarbij ben ik erg weeïg. Al geprobeerd om elk half uur/uur kleine beetjes droge crackertjes te eten e.d maar ook geen effect! En het weerhoud mij om de deur uit te gaan omdat ik zo onvoorspelbaar ineens extreem misselijk kan worden en vervolgens snel moet overgeven. Enorm vervelend! (Ben nl ook 2dgn per week gastouder voor 2 schoolgaande kids en het ophalen bij school brengt veel spanning met zich mee. Ik mag dan écht niet kotsmisselijk worden en overgeven. Dat geeft druk!) Is dit voor sommigen van jullie herkenbaar? En zo ja, wat deden jullie ermee en vooral hoe lieten jullie je hierdoor juist niet belemmeren? Liefs!
Misschien druiven proberen dat hielp bij mij heel goed. Hoop dat de misselijkheid snel bij je afneemt! En mocht het toch te erg worden, kan je altijd de VK bellen, zij hebben soms ook wel een recpetje dat kan helpen. Succses!
Bij mij heeft appelsap geholpen, wel goed koud... Ik had namelijk het zelfde, ben morgen 10 weken en nu trekt het weg gelukkig maar begon bij mij ook 10 minuten na opstaan en ging door tot dat ik weer op bed ging, heb niet overgegeven
Appelsap lijkt inderdaad ook wel wat verlichting te geven maar moet daardoor ook weer vaker naar toilet (werkt ook op mn darmen haha) Dus om tijdelijk misselijkheid te dempen is t wel wat maar helaas kan ik t niet hele dag door drinken
Ik ken t probleem helaas, nu ook ziek thuis van mn werk vanwege t mega misselijk zijn. Okugest tabletten van VSM helpen redelijk goed, druiven ook en water met stukje gember en munt. Vaaaaaak eten en niet teveel eten en verder rustig erg rustig aan doen
Ik had er ook last van. Ook hele dag misselijk en af en toe overgeven. Doordat ik hele dag misselijk was, lukt het mij niet om te eten. Hierdoor constant lege maag, waardoor ik nog misselijker werd. Uiteindelijk door vk naar huisarts gestuurd en pilletjes meegekregen: Emasefene, of zoiets Met 1 pilletje voor de nacht, voelde ik me al een stuk beter!
Geef er gewoon aan toe. Pas toen ik dat deed kon ik er goed mee omgaan en leerde ik patronen kennen. Daarvoor is het gewoon krampachtig tegen de stroming in zwemmen.