Hoi, ik voel mijn baby vrij regelmatig, sinds gisteren wat minder, bijna niet. Ben zelf iets drukker dan normaal ook maar niet té zeg aar. Hoe vaak zou je je baby nu ongeveer moeten voelen? Kan het ook komen door warmte dat het rustiger is? Wat verder in de zwangerschap is het normaal rond keertje of 8 per dag geloof ik...
Het is helemaal niet raar als je jouw baby´tje bij 24 wkn een dagje niet of wat minder voelt. Je hoeft ´m pas vanaf 28 weken elke dag te voelen. Pas de laatste paar weken moet je ´m zeker 10x per dag voelen. Maak je niet te druk, die kleintjes slapen ook heel veel in je buik. Succes!
Dat kan, vanaf 28 weken moet je t kleintje elke dag eventjes voelen. Mijn verloskundige waarschuwde me ook al dat ik niet meteen moest schrikken als ze de komende weken misschien een paar dagen niet/minder bewoog. Dit komt doordat je in de weken na de 20ste week veel meer vruchtwater krijgt. Niet druk maken dus, en doe je dat toch, gewoon verloskundige bellen
En die van mij zegt vanaf 26weken. zo zie je maar dat er geen ''regel'' voor is. Soms voel ik de baby ook wat minder en ga ik weleens mijn buik masseren of een beetje heen en weer bewegen, en dan voel ik meestal direct wel reactie.
ik voel de baby nu juist erer, vooral als ik met mn buik in de zon zit, dan trapt ie de zon weg en leg ik er snel wat overheen
ik voelde mijn dochter elke dag en dat werd met de week alleen maar meer....ze zeggen dat je ze minder voelt als je de 30 weken gepaseert ben nou bij mij niet, ik voelde haar 24-uur per dag zo leek het, het was wel heel mooi! Ik had ook wel geluk dat mijn placenta niet voorlag.
ik voel mijn kleintje elke dag wel een keer.dat is toch bij ieder anders.Mijn verloskundige zegt dat je je kleintje pas echt elke dag moet voelen vanaf 26wk.Dus als je de kleine een dagje niet of minder voelt is dat niet erg.En anders bel je gewoon ff de verloskundige.
Vanaf wanneer begonnen jullie je kindje te voelen? Ik zit met spanning te wachten, maar omdat t de eerste is schijnt het nog best even te kunnen duren. Het lijkt me zo fijn en geruststellend!
Ik ben nog niet 100% er van overtuigd, maar ik geloof toch dat ik met 17 weken iets ging voelen. Ik dacht elke keer oh daar zit weer wat lucht dwars, dat komt er zo uit Dat kwam dan ook Maar ik voelde toch ook iets tikken. Ik las ook dat sommige vrouwen het gevoel als een windje omschrijven dus het zou nog kunnen ook haha! Verder weleens het idee het te voelen als ik beweeg, vooral met fietsen. 't Is allemaal heel minimaal, maar volgens mij voel ik mijn kindje al wel bewegen. Mijn buik gaat nu ook echt groeien, het voelt allemaal heel strak aan maar doet niet zeer.
Met 15 weken voelde ik de baby voor het eerst heel lichtjes, net alsof er een spiertje onderhuids trilt..
Ik voelde het rond de 17 weken voor het eerst heel licht kriebelen, een soort zenuwen trilling (zoals je ooglid). Nu voel ik het de hele dag door, vooral als je even rustig gaat zitten/liggen.
hoi hope123, Je moet proben je niet te druk maken. ik had ook soms dat ik mijn kindje niet iedere dag voelde je voelt wel wat gerommel maar niet echt trappen. je gaat je zo snel druk maken dat deed ik ook. het was zo als ik het niet echt voelde en maakte me druk dan pakte ik een muziekdoosje en zette het op mijn buik en meestal kwam die dan wel niet altijd. maar de verloskundieg zei altijd tegen me soms is die wat drukker soms wat rustiger. maak je niet te druk (kan ik nu mnakkelijk zeggen nu mijn kindje er is) maar ik weet wat je bedoeld.. geniet van je zwangerschap. Groetjes Radna
ik voel nog niets ik zit er echt naar uit te kijken, als het goed is kan ik hem ieder moment gaan voelen nu.... maarja, op het werk doe ik een hele dag lopen en tillen enzo, dus dan let je er eigenlijk niet op he... vind het wel spannend allemaal!
HI ik heb het ook hoor, dat ik haar sinds een paar dagen minder voel bewegen. IK voel het wel, maar het voelt heel anders aan. Het komt denk ik doordat ze is gedraaid of dat ik er meer vruchtwater bij heb gekregen, waardoor de trapjes van haar minder voelbaar zijn! IK weet hoe je je voelt, vervelend he....je maakt je om alles druk. Althans ik ben ook zo'n stresskipje. Ik weet diep in mn hart dat alles helemaal goed zit, maar als het maar even anders gaat dan ik gewend ben, ben ik van de leg! die hormonen ook. Probeer je op zo'n monent te richten op iets anders, zodat je het een beetje vergeet. Dan zal je zien dat het beter gaat. Dat was bij mij wel zo. groetjes