Baby voelen, wat is normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope123, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Hoi, ik voel mijn baby vrij regelmatig, sinds gisteren wat minder, bijna niet. Ben zelf iets drukker dan normaal ook maar niet té zeg aar. Hoe vaak zou je je baby nu ongeveer moeten voelen? Kan het ook komen door warmte dat het rustiger is?
    Wat verder in de zwangerschap is het normaal rond keertje of 8 per dag geloof ik...

2. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Het is helemaal niet raar als je jouw baby´tje bij 24 wkn een dagje niet of wat minder voelt. Je hoeft ´m pas vanaf 28 weken elke dag te voelen. Pas de laatste paar weken moet je ´m zeker 10x per dag voelen. Maak je niet te druk, die kleintjes slapen ook heel veel in je buik. Succes!

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Dat kan, vanaf 28 weken moet je t kleintje elke dag eventjes voelen. Mijn verloskundige waarschuwde me ook al dat ik niet meteen moest schrikken als ze de komende weken misschien een paar dagen niet/minder bewoog. Dit komt doordat je in de weken na de 20ste week veel meer vruchtwater krijgt. :) Niet druk maken dus, en doe je dat toch, gewoon verloskundige bellen ;)

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Mijn verloskundige zei dat ik de kleine vanaf 23 weken toch wel elke dag moest voelen.

5. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Gelukkig! Ik voelde hem 's avonds alweer erg goed gelukkig! Dank jullie wel!

6. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    En die van mij zegt vanaf 26weken. zo zie je maar dat er geen ''regel'' voor is.

Soms voel ik de baby ook wat minder en ga ik weleens mijn buik masseren of een beetje heen en weer bewegen, en dan voel ik meestal direct wel reactie.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik voel de baby nu juist erer, vooral als ik met mn buik in de zon zit, dan trapt ie de zon weg en leg ik er snel wat overheen :)

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    ik voelde mijn dochter elke dag en dat werd met de week alleen maar meer....ze zeggen dat je ze minder voelt als je de 30 weken gepaseert ben nou bij mij niet, ik voelde haar 24-uur per dag zo leek het, het was wel heel mooi!
    Ik had ook wel geluk dat mijn placenta niet voorlag.

9. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik voel mijn kleintje elke dag wel een keer.dat is toch bij ieder anders.Mijn verloskundige zegt dat je je kleintje pas echt elke dag moet voelen vanaf 26wk.Dus als je de kleine een dagje niet of minder voelt is dat niet erg.En anders bel je gewoon ff de verloskundige.

10. Tesse

Tesse Lid

15 feb 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Vanaf wanneer begonnen jullie je kindje te voelen? Ik zit met spanning te wachten, maar omdat t de eerste is schijnt het nog best even te kunnen duren. Het lijkt me zo fijn en geruststellend!

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben nog niet 100% er van overtuigd, maar ik geloof toch dat ik met 17 weken iets ging voelen. Ik dacht elke keer oh daar zit weer wat lucht dwars, dat komt er zo uit :oops: Dat kwam dan ook :oops: Maar ik voelde toch ook iets tikken. Ik las ook dat sommige vrouwen het gevoel als een windje omschrijven dus het zou nog kunnen ook haha!

Verder weleens het idee het te voelen als ik beweeg, vooral met fietsen. 't Is allemaal heel minimaal, maar volgens mij voel ik mijn kindje al wel bewegen. Mijn buik gaat nu ook echt groeien, het voelt allemaal heel strak aan maar doet niet zeer.

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik voelde onze beeb vanaf 15 weken wat begon met licht soor kietel gevoel.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Met 16 weken, maar ik was wel heel vroeg hoor!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met 15 weken voelde ik de baby voor het eerst :) heel lichtjes, net alsof er een spiertje onderhuids trilt..

15. Quinta

Quinta Niet meer actief

Ik voelde het rond de 17 weken voor het eerst heel licht kriebelen, een soort zenuwen trilling (zoals je ooglid).
    Nu voel ik het de hele dag door, vooral als je even rustig gaat zitten/liggen.

16. radna82

radna82 Lid

18 okt 2006
    65
    0
    0
    Woerden
    hoi hope123,

Je moet proben je niet te druk maken.
    ik had ook soms dat ik mijn kindje niet iedere dag voelde je voelt wel wat gerommel maar niet echt trappen. je gaat je zo snel druk maken dat deed ik ook.
    het was zo als ik het niet echt voelde en maakte me druk dan pakte ik een muziekdoosje en zette het op mijn buik en meestal kwam die dan wel niet altijd.
    maar de verloskundieg zei altijd tegen me soms is die wat drukker soms wat rustiger.
    maak je niet te druk (kan ik nu mnakkelijk zeggen nu mijn kindje er is) maar ik weet wat je bedoeld..

geniet van je zwangerschap.

Groetjes Radna

17. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ik voel mijn baby bijna de hele dag door! Volgens mij heeft ie niet zoveel slaap nodig :)

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik voel nog niets :( ik zit er echt naar uit te kijken, als het goed is kan ik hem ieder moment gaan voelen nu.... maarja, op het werk doe ik een hele dag lopen en tillen enzo, dus dan let je er eigenlijk niet op he... vind het wel spannend allemaal!

19. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    HI
    ik heb het ook hoor, dat ik haar sinds een paar dagen minder voel bewegen.
    IK voel het wel, maar het voelt heel anders aan.
    Het komt denk ik doordat ze is gedraaid of dat ik er meer vruchtwater bij heb gekregen, waardoor de trapjes van haar minder voelbaar zijn!
    IK weet hoe je je voelt, vervelend he....je maakt je om alles druk. Althans ik ben ook zo'n stresskipje. Ik weet diep in mn hart dat alles helemaal goed zit, maar als het maar even anders gaat dan ik gewend ben, ben ik van de leg! :eek:
    die hormonen ook.
    Probeer je op zo'n monent te richten op iets anders, zodat je het een beetje vergeet. Dan zal je zien dat het beter gaat. Dat was bij mij wel zo.
    groetjes

Deel Deze Pagina