Proluton Progesteron.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deniseappeltje, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Hooooii,

ik vroeg me af wie van jullie allemaal proluton kreeg en wanneer jullie in bevalling gingen erna..
    Ik heb nog 3 prikjes te gaan en dan is het afwachten.
    Ik hoor van veel dat ze in bevalling gaan na 1 of 2 weken van de laatste prik.
    Wat is jullie ervaring ? Ik ben enorm nieuwsgierig!!

gr Denise

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik heb geen idee, heb nu zelf 2 prikken gehad. Ik lees even mee want ben ook wel benieuwd naar antwoord!

3. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Mijn eerste bevalling was met 27 weken. De tweede zwangerschap heb ik progesteron gebruikt en ik ben bevallen met 39.4! Bij mij is het heel effectief geweest dus.

Succes met de laatste lootjes, op naar een voldragen zwangerschap! :)

4. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ze hebben nu met 34 weken de proluton gestopt omdat mijn lichaam het begon af te stoten en ik enorme reacties kreeg.
    Blijkbaar iets er tegen ontwikkeld.. Het werkt nog tot 35 weken en dan word het spannend. ik beviel met mijn 1e met 35 weken omdat ik een vliesscheur had met 31.3..

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik krijg nu ook al een poos prikken. Mijn zoontje is tot 39 weken blijven zitten zonder proluton.

6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik ben benieuwd wat het is en waarvoor jullie ze krijgen....

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ben ik precies een week en een dag na de laatste proluton injectie bevallen! :) Met 37.5 weken.

@Kanarie: progesteron is een hormoon en dat wordt ingespoten bij vrouwen die risico hebben op een vroeggeboorte door een overprikkelde baarmoeder. Progesteron ontspant de spieren en de baarmoeder is eigenlijk 1 grote spier.

8. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Okee, weer wat geleerd!
    Dank je wel voor je duidelijke antwoord!

9. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Trouwens nu ik toch wat proluton-gebruiksters bij elkaar heb: ervaren jullie bijwerkingen anders dan pijn/jeuk op de plek van de injectie?
    Mijn Gyn zei dat er verder geen bijwerkingen voor de moeder waren en aan de bijsluiter heb ik niks want die is in het Italiaans..(ik wil m nog wel een keer in Google-translate overtypen). Ik zelf heb echter sinds de start nog meer last van obstipatie (wat ik toch al had..). Internet zegt ook wel dat het hormoon werk op de baarmoeder, een gladde spier. De darm is ook een gladde spier, dus t klinkt niet zo gek dat t daarmee samenhangt.
    Hebben anderen hier ook last van? Hebben jullie er iets tegen gebruikt? (Nu alleen de vrij verkrijgbare Colon clean, maar dat is echt niet toereikend)

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    I.v.m. dreigende vroeggeboorte en onrustige baarmoeder heb ik ultrogestan/progesteron vaginale pilletjes gekregen. Ik vraag me af welke afweging een gyn maakt om het een of het ander te gebruiken, weten jullie dat?
    Ik gebruik de pilletjes vanaf een week of 22 en ben nu ruim 29 weken.

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Bij mijn zoon proluton gebruikt ivm eerder vroeggeboorte van 27 weken van mijn dochter. Ik kreeg het tm 34 weken. Ben met 38 weken precies bevallen. Nu nog 2 prikken te gaan en is het weer klaar met prikken.
    he ook veel jeuk. Maar hangtmookmaf van wie hem prikt. Wanneer er goed word geprikt heb ik nergens last van. Alleen 1 dagje jeuk.

12. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb m van week 16 tot en met week 36 gehad. Nu 38 weken..ben benieuwd.

ik had soms jeuk als ze te snel in hadden gespoten. En de eerste drie uur er na was ik misselijk, heel maf. Verder viel t me heel erg mee!

13. deniseappeltje

14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ik heb de laatste week dat er veel druk staat beneden en dat me buik begint te dalen.
    En vaak gevoelig en pijnlijk tussen me bekkens...

Word er zenuwachtig van haha..

14. sanna1986

Dat mag toch wel met 35 weken? Zou ik mij niet teveel zorgen om maken...

15. sanna1986

Klopt hoor mammievansammie obstipatie is ook een bijwerking.

Ik heb alleen vooral last vlak na de prik van pijn geen jeuk...

Deel Deze Pagina