Hoi allemaal! Een vraagje... Ik ben nu ongeveer 21 weken zwanger en vanaf week 17 was mijn misselijkheid eindelijk over \/ Maar vanaf maandag lijkt het gewoon weer terug. Vooral overdag ben ik misselijk en weer heel moe. Ik heb deze week wel een gesprek gehad dat veel spanningen met zich mee bracht, zou het daar aan kunnen liggen? Of zijn er nog andere suggesties en moet ik hiermee naar de VK? Ik hoor het graag want ik maak me een beetje druk... Liefs
Je verhaal klinkt best wel herkenbaar. Ik ben ook (flink) misselijk geweest tot week 16-17, en ook behoorlijk moe. Na een werkdag kon je me echt opvegen! Nu is het over, maar als ik te weinig slaap, of me druk loop te maken, komt alles weer in volle glorie terug! Ik denk dat dit normaal is hoor; ik zie het dan maar als een teken dat ik eve op de rem moet trappen. Liefs Monique
hallo Ik heb dat ook...nja niet misselijk maar wel erggg moe! ik denk niet dat het iets ernstigs is hoor want sommige vrouwen zijn hun hele zwangerschap door moe en misselijk. Maaar als je je toch zorgen maakt zou ik het aan de v.k vragen anders blijf je maar zo nerveus en dat is ook niet goed natuurlijk. Hoop dat je je gauw weer beter voelt.
Goed om te horen. Lekker rustig aan gaan doen dus. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik kan me zo snel onzeker voelen als ik iets anders als normaal voel Dan is bevestiging in ieder geval fijn!
Ik heb 18 weken nergens last van gehad en bij de 19de week werd ik plotseling ontzettend moe. pffffffffff. Ik lig iedere dag om half 10 op bed en als ik iets bijzonders heb gedaan soms nog wel eerder. Ik kan nog maar net werken, maar dan houdt het wel zo'n beetje op. volgens mij hoort het er gewoon bij.
Ik ben nu soms ook misselijk terwijl ik dat nog helemaal niet heb gehad, de hele zwangerschap nog niet Misschien door het verschuiven van darmen en maag?!?
Gemeen hè ze beloven dat je je na 20 weken helemaal weer prima voelt Ik weet dat het voor een goed doel is en daarom maakt het ook niet uit. Maar bijvoorbeeld op mijn werk houden ze er totaal geen rekening mee. Ze verwachten gewoon dat ik voor de volle honderde procent functioneer Maar goed nog maar een paar maanden werken en dan met verlof! (probeer de positieve kant te bekijken )
dat wel heel vervelend als ze er geen rekening mee houden. een zwangere is niet gehandicapt maar voelt zich ook niet altijd lekker en dat willen ze maar niet begrijpen. Bij mij op het werk houden ze er wel rekening mee.. op 1 na dan maar zijn hart zit gewoon op de verkeerde plek..(ergens waar de zon nooooit komt). Hoe dan ook als je het niet meer trekt en het allemaal echt niet meer kan op het werk wel optijd aangeven dan he!
Ach ja, het is niet anders. Er werken hier veel mannen die nog geen kinderen hebben. Ik denk dus niet dat ze echt goed begrijpen wat het is. Maar zo dramatisch is het allemaal niet hoor. Merk nu alleen deze week dat ik er niet teveel gedoe omheen moet hebben. Dan reageert mijn lichaam dus meteen...
Op mijn werk leeft iedereen wel erg mee, maar aan de andere kant wordt ik voor meer dan 100% ingezet! Wij werken met breikbaarheidsdiensten in de avond, nacht en weekenduren. Deze uren komen dus bovenop je gewone (fulltime) werkweek, en daar krijg je ook geen compensatie-uren voor terug omdat de personele bezetting maar minimaal is. Vanaf 12 weken zwangerschap hoeven de zwangeren officieel geen diensten meer te draaien. Ik dus helemaal blij en opgelucht toen ik die 12 weken had bereikt. Met 13 weken "vraagt" mijn baas midden in een volle vergadering of mijn zwangere collega en ik toch maar even die weekenddiensten mee op willen vangen, uit collegialiteit voor de anderen. Mijn zwangere collega zei al meteen ja. Nou, zeg dan nog maar eens nee! Ik ben een beetje een mietje wat dat betreft hoor, want ik wil niet dat mensen me scheef aan gaan lopen kijken omdat ik het niet doe. maar mocht ik het echt niet meer trekken, dan trek ik wel aan de bel. Op tijd, en niet pas als ik over de top vermoeid ben! Liefs!
je hebt helemaal gelijk! Je moet er wel vanuit gaan dat werkgevers op deze manier altijd proberen zoveel mogelijk uit een situatie te halen. Ze zullen (bijna) nooit in jou voordeel meedenken. Ik snap dat je er niet tegen in bent gegaan maar ik het is eigenlijk wel belachelijk dat je bovenop je gewone werkweek ook nog die extra diensten draait. Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik niet snap dat sommige vrouwen het nog aankunnen om fulltime te werken. Ik werk zelf 34 uur en dat vindt ik al meer dan genoeg!