21 weken zwanger. veel pijn in onder rug en bekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door francisca1986, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn mooie meisje! Echter heb ik sinds 2..3 weken veel pijn in mijn bekken en onder rug. De laatste week is het zo dat als ik me omdraai of gewoon loop ik in 1 keer een steek in me onder rug -bil krijg wat doorstaalt naar me been. Heb er daarna echt paar minuten last van en zak ook echt Door me been van de pijn.

Heb dinsdag bij de bekken fysio en afspraak, maar wat raden jullie aan om te doen? Ik werk 40 uur per week vrij hektische baan, lichamelijk niet zwaar behalve dat ik wel veel aan het wandelen ben een ook trappen op moet.

Is gewoon zwaar rottig gevoel

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik herken het! Zou volgens de vk een zenuw kunnen zijn die klem zit. Daardoor snijdende pijn en uitstraling naar been.

Rust is wat mij helpt, zo min mogelijk trap (op) lopen en geen hele lange wandelingen.

Kun je meer rust inlassen?

3. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar...ik zou echt wat rustiger aan gaan doen. Ik heb al vanaf 16 weken klachten en ben pas vanaf week 24 zoiets bij bekken therapie. Moest van haar rustiger aan doen en minder gaan werken. Lekker eigenwijs geweest wat nu als eindresultaat heeft dat ik volledig ziek thuis zit met 24/7 pijn pijn pijn... dus ben voorzichtig!!

4. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Ik zou het kunnen, qua werk echter is het grootste probleem dat als ik op werk ben, ik altijd 100 procent wil geven. Tegen me karakter om minder te doen. Maar zal toch moeten. Is ook lastig want overdag gaat het goed. Tot en uur of 3 dan begint het meestal. Misschien kijken of ik inderdaad iets minder kan werken. Dam dwing ik mezelf wat meer rust te nemen.

Verloskundige zei dat het normaal was maar het is de afgelopen dagen exponentieel toegenomen (de pijn).

Denk dat ik morgen bij de huisarts binnen loop om even te kijken.

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik herken precies wat je beschrijft. Ik heb dezelfde klachten en bij mij is het zwangerschaps ischsias. Ik ben intussen 38 weken zwanger en ben niet meer naar een fysio gegaan. Rust helpt zeker, misschien een afspraak met de bedrijfsarts maken om te kijken naar een oplossing, want als je hier mee door blijft lopen kunnen je klachten alleen maar veel erger worden.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    kan idd een spier of zenuw zijn.
    ik had een spier in mijn bil die steeds pijn gaf en de bekkentherapeute heeft die toen even goed ingetaped.
    later heb ik het zelf nog een keer gedaan en nu eigenlijk geen last meer van omdat de spier rust heeft gehad.
    zou het even aan je therapeute voorleggen en die kan je er mee helpen

7. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Vanaf welke week kreeg je hier last van g83?

8. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Goed plan inderdaad. Hoop dat dat het is!

9. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Heb ik ook, links, zwangerschap ischias.. Ik ben minder gaan werken en bij mij is rust de beste oplossing en daarnaast loop ik bij osteopathie en hij behandeld de pijn en ik doe oefeningen

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier nog eentje! Precies hetzelfde! Bekkenpijn en last van SI-gewicht (die zorgt voor de beknelde zenuw soms). Straalt uit naar je bil en been en is heel vervelend, soms weet je niet hoe je moet lopen/zitten/liggen. Volgens mij noemen ze het ook wel zwangerschapsischias.

Ik werk nu sinds vorige week nog maar 20 uur van plaats in 40. Ik raad je aan toch rustiger aan te gaan doen want het wordt alleen maar erger en therapie helpt veelal weinig tot niet. Ik merk nu ik 2 weken minder heb gewerkt ik de dagen wel beter door kom! Pijn blijft en opstaan en omdraaien in bed doet nog veel zeer. Ik kan ook niet op 1 been staan en moet dus ook gaan zitten om me uit te kleden. Volgens mij is het dus wel echt bekkeninstabiliteit en geen bekkenpijn meer zoals de VK de laatste keer zei!

Sterkte er mee en luister naar je lichaam. Bij dit soort klachten is het ontzettend belangrijk om een balans te vinden tussen rust en bewegen! Dus niet te lang zitten, niet te lang staan, niet te lang lopen.

11. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Massage van je onderrug helpt trouwens wel de pijn te verlichten als je zenuw bekneld zit. Mijn lieve lieve vent doet dit altijd even als ik er last van heb voor het slapen gaan, anders kan ik niet in bed liggen.

12. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Met bij de dokter geweest, het is inderdaad zwangerschaps ischias. Wel minder. .moet idd fysiotherapie krijgen en rustig aan doen. Mag wel vol tijd nu blijven werken. Zolang ik het maar rustig aan probeer te doen. Uitdaging! ! 😅

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb hetzelfde. Pijn in been/billen/rug en daarbij bekkenklachten. Ben afgelopen maandag voor het eerst bij de fysio/mensendieck geweest en moet nu 35 minuten per dag oefeningen doen. Vrij veel maar het helpt binnen een paar dagen al. Ik werk ook nog fulltime en het kan ook hectisch zijn. Wat ik doe is wel nog 40 uur werken (wil niet eerder met verlof dan 35 weken) maar dan ook echt 40 uur, dat was vaak meer richting de 45+ en 's avonds en in het weekend rustig aan (is moeilijk maar ja ;))

sterkte ermee!

14. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0

Dankjewel! Ja ik ga dinsdag heen, even kijken wat die aangeeft. Het is een rot gevoel inderdaad overdag; en hoe verder de dag vordert Hoe meer pijn het doet. Heb gisteren een warm badje genomen, denk je dat zwemmen goed is?

Deel Deze Pagina