21 weken zwanger verkorte cervix en iets ontsluiting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door times2, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. times2

times2 Lid

15 sep 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Allereerst heel fijn dat ik hier mijn vraag kan stellen, ik heb deze vraag uiteraard ook in het ziekenhuis gesteld maar ik twijfel aan het antwoord en wil graag een tweede mening.

Ik ben morgen 21 weken zwanger van een tweeling.
    Mijn baarmoeder mond is een week geleden voor het laats gemeten en kwam op 1,5 cm. ( waarschijnlijk verkort door tweeling en lysexie vorig jaar)
    Toen bleek ook dat ik al iets ontsluiting had, dat wil zeggen mijn baarmoeder mond stond open maar omdat er een pessarium is geplaatst (protwin studie) en omdat ze dan risico nemen hebben ze niet gevoeld hoeveel de mond open staat.

Ik heb vrijwel de hele dag door af en aan harde buiken en regelmatig steken in mijn vagina, de onderste baby ligt erg laag dus waarschijnlijk voel ik dat dan.

Nu wil het ziekenhuis mij niet opnemen omdat ik pas 21 weken zwanger ben, is dit volgens protocol en zo ja wat moet ik dan doen in deze periode?

zelf ben ik al wel begonnen over longrijpingsinjecties zodra ik 24 weken zwanger ben, en de gyn die ik op dat moment sprak leek het hier wel mee eens te zijn.

Alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik kan heel moeilijk hier iets over zeggen omdat ik eerste lijnt verloskundige ben en eigenlijk nooit dit soort ervaringen heb. daarnaast verschillen protocollen per ziekenhuis soms ook. Ik vertrouw er wel op dat ziekenhuis hun protocollen maken op basis van onderzoek. Ik denk dat je niet wordt opgenomen omdat beweging/ activiteit van de moeder in principe geen invloed heeft op een vroeg geboorte. Er is mogelijk niet aangetoond dat bedrust zin heeft om dit te voorkomen. Echter ben ik zelf niet goed van deze onderzoeken op de hoogte. Wel denk ik dat de artsen hun beleid maken op basis van onderzoeken die hier over gaan. Misschien kan je dit aan hen vragen geeft dat je meer vertrouwen? Heel veel succes!

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina