De derde (korte) bloeding in m'n zwangerschap (8 weken). Wat kan dit zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo!

Ik ben erg bang.

Gisteravond m'n derde bloeding gehad in deze zwangerschap (ben morgen 8 weken zwanger)
    De eerst bloeding was in de 5e week, overigens heel weinig en bruin, ik dacht toen zelf aan een innesteling. Vorige week, een paar uur na gemeenschap, ook bloed, helder, en donker, en dit gaf ik op de gemeenschap. Maar nu, ik voelde me gister supergoed (heb toch nergens last van deze zwangerschap, alleen gevoelige tepels) en ik ging gisteravond naar de wc, nee hè! Weer (bruin bloed) in m'n inlegkruisje! En als ik naar de wc ging zag ik slijm vermengd met roze/bruin bloed.
    Wat kan dit nu weer zijn? We hebben geen gemeenschap gehad, ik heb niet geniest/gehoest! O, wat ben ik bang. Wel gistermiddag gewinkeld.
    Het rare is, dat ik de bloedingen maar heel kort heb, en ook niet heel veel, nog minder zag maar dan een half inlegkruisje.
    Daarna heb ik wel vaak last van m'n buik. Zoals vandaag de hele tijd een zeurderig gevoel in m'n onderbuik, wat naar m'n benen trekt, en ook een zeurderig gevoel in m'n onderrug.
    Ik ben zo bang dat dit een 'voorbode' is van wat ernstigs!
    Kunt u mij zeggen wat deze korte bloedingen zouden kunnen zijn?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

het klinkt hee normaal wat je hebt. Ik kan niet met zekerheid zeggen waardoor het de laatste keer kwam, maar het kan na veel lopen, dat er een adertje is gesprongen. De andere keer na gemeenschap inderdaad. Het komt heel vaak in de zwangerschap voor zonder dat we de oorzaak weten of dat het erg is. Maak je dus niet te druk. Het zeurderige gevoel kan ook heel normaal zijn door de groei van de baarmoeder. Natuurlijk moet je wel de echo afwachten, want dan weet je het zeker.

groeten evelien

Deel Deze Pagina