Van het weekend ben in me rot geschrokken. Bij het afvegen roze bloed, niet veel maar het was er! Zondag avond hetzelfde maar dan nog minder en het ging over in bruinig. Beide keren was misschien te verklaren door niezen en seks (sorry) VK gebeld en die vertelde me dat ik niet moest stressen want het was maar roze en weinig. Oke klopt, maar dat niet stressen lukt niet erg! Nu ben in zelf redelijk realistisch en weet ik dat het alsnog fout kan gaan als dit al niet gebeurd is maar ik zit elke x met zoveel spanning op de wc. Ik kan het zo moeilijk van me afzetten.. Herkent iemand dit? Hoe werden jullie weer een beetje relaxed? Ohja, heb op 21 juli de eerste echo!
Ik herken het wel. Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad, bij deze laatste bleef het ook een week aanhouden en was bij aanvang helderrood. Ik snap je spanning dus helemaal!! Hier mocht ik komen voor een echo een dag later, waar we tot onze verbazing hartactiviteit zagen en dus wisten dat het er in ieder geval nog zat! Helaas door aanhoudend terugkerend bloedverlies nog meer echo's met veel spanning gehad, maar inmiddels bijna 27 weken zwanger en so far so good!! Mijn eerste zwangerschap was het bloedverlies er twee keer, wel een stuk minder dan deze keer, maar ook die zwangerschap is goed verlopen! Maar de spanning is slopend, ik zag er gewoon iedere keer als een berg tegenop om naar het toilet te gaan en er weer mee geconfronteerd te worden. Ik hoop dat het snel stopt, zodat je een beetje vertrouwen terug kunt krijgen, en dan een prachtige echo hebt volgende week!
Bedankt bababoe voor je opbeurende berichtje! Sinds gisteren ochtend heb in gelukkig weer normale afscheiding dus dat maakt me al iets positiever! Wat fijn voor je dat het beide keren goed was! Heb je nu nog steeds wel eens bloedverlies of helemaal niet meer?
Hier ook bloedverlies gehad eerst bruin.. paar weken erna helderrood en daarna weer bruin. Ik begrijp je angst. Dat had ik ook! Mijn vk zegt als je geen buikpijn hebt is het meestal onschuldig.. dat jij nu zegt weer normale afscheiding te hebben is een goed teken. Vaak zie je bij een miskraam dat je bloedverlies krijgt wat aanhoud maar steeds erger word.. het bloedverlies blijft dan wel vaak aanhouden iig. Probeer je niet te veel zorgen te maken, begrijp natuurlijk dat dat heeel moeilijk is! Liefs x
Wat een lief berichtje Mama! Door jullie voel ik me weer iets zekerder. Tot op heden gelukkig geen bloed meer. Overigens moest ik zojuist ineens spugen (en dat moet ik echt nooit) dus de hormonen zitten er nog in overvloed haha!
Zolang je geen buikpijn hebt, zou ik me geen zorgen maken. Ik heb precies hetzelfde gehad, op n af bloedverlies tot aan 11 weken zwangerschap. Je baarmoedermond is gewoon heel goed doorbloed. Gefeliciteerd met je zwangerschap!