21 wkn zwanger en MRI van de kleine, wie heeft er ervaring mee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jonneke83, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag moet ik naar het zhk voor een MRIscan om de hersenen van de kleine beter in beeld te krijgen.
    Ik heb namelijk vanuit de nekplooimeting en bloedonderzoek een verhoogde kans op afwijkingen (1:5). Het leek me dus wel goed dit te doen zeker omdat het geen kwaad zou kunnen.
    Maar nu ben ik net op google gaan kijken en lees daar toch dat de kleine er heel heftig op kan reageren. Natuurlijk ook wel logisch want het geeft een hoop lawaai. Nu heb ik eigenlijk twee vraagjes:
    - Is er iemand anders die hier ervaring mee heeft??

Omdat de hersenen pas rond de 19 wkn ontwikkelen was het niet mogelijk dit met een echo in beeld te brengen, althans onvoldoende.
    Ik dacht dat dit dus een logische volgende stap was. Maar bij alle forums over verhoogde kans op afwijkingen heb ik er nog niet over gelezen.
    Ik vraag me nu dus af of bij mij de kans op een hersenafwijking groter is?

Ervaringen van anderen hoor ik graag!

2. amarilys

amarilys Niet meer actief

Hoi
    Hoe is het gisteren gegaan in ziekenhuis?
    groetjes amarilys

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Het onderzoek viel me reuze mee. Werd van te voren ook gezegd dat het voor de kleine geen kwaad kon. Merkte wel dat hij af en toe flink bewoog maar met dat lawaai is dat ook niet gek.
    Echt apart dat ze een scan kunnen maken als die kleine niet stil ligt dus ben zo benieuwd of de scan echt goed gelukt is.
    Nadien werd gezegd: het kan zijn dat de kleine nu een ander ritme krijgt, meer of minder gaat bewegen want we weten natuurlijk niet wat stress met het kind doet. HUH? Van te voren werd nog gezegd dat het voor de kleine geen kwaad kon.....

Nu is het wachten op de uitslag. Maandag krijg ik de eerste uitslagen van de vwp en van de MRIscan. Slopende dagen dus....

Deel Deze Pagina