Hi iedereen ik vroeg me af hoeveel 210/7 in totaal wordt ik lees verschillende antwoorden de ene zegt 230 de ander 235 en weer ergens anders las ik 250 cc.. En geven jullie dit aan jullie kindjes ? Met welke leeftijd en gewicht ? Mijn zoontje is 10 weken en weegt 6kg. Hij krijgt nu 180/6 en dat 5x hij slaapt ook nog geen klokje rond. Wanneer begin je met 4 voedingen ?
Ik vind 210/ 7 wel erg veel voor een baby maagje en zou het zelf denk ik niet geven. Mijn zoontje krijgt naast de bv nu twee flessen. Tussen de middag een fles van 150/ 5 en s avonds krijgt hij sinds een paar dagen ook fles, dat is dan 120/ 4 of ook 150/ 5, ligt er een beetje aan hoe hij heeft gegeten s avonds. Maar mijn zoontje is 10 maand en krijgt bijvoeding, dat zal veel uitmaken. Niet helemaal een eerlijke vergelijking Ik zou gewoon je zoontje volgen met wanneer je over gaat naar 4 flessen. Ik voedde op verzoek en heb tot ruim 6 maanden op 6 voedingen gezeten. Vind persoonlijk 4 grote voedingen op een dag geen heel goed idee maar je zoontje gaat het vanzelf aangeven als hij over kan en wil naar 4 voedingen. Klokje rond slapen komt ook vanzelf. Hij is nog maar 10 week, dat hoeft nu nog niet. Hier vanaf ongeveer 3 maand s avonds ook in bedje slapen, daarvoor lag hij s avonds eigenlijk altijd bij mij. Denk dat hij tot ruim 4 maand nog voor een late avond voeding kwam, op den duur is die er vanzelf vanaf gegaan.
Met 10 weken zou ik het zeker niet geven! Toen dronk mn zoon nog gewoon 120/4 7x per dag! Zo'n hoeveelheid, ik heb t nooit nodig gevonden maar er zijn veel die t doen...
Jeetje, wat een hoeveelheden voor zo'n klein maagje. Ik zou liever vaker een wat kleiner flesje geven dan zo'n mega-hoeveelheid.
Hij doet het goed op 180/6 is ook een flinke kerel . Hij komt ook netjes na 3,5 / 4 uur en drinkt al zijn flesjes leeg ! Tot nu snachts geen honger dus ik hou het bij 180/6. 210/7 klonk mij ook veel
Ik geef al wel een tijdje 4 flessen van 210+7 .. Hij doet het er prima op. We zijn ermee begonnen toen hij niet meer kwam voor zijn late fles. Toen ging hij het op 4 flessen doen. De meningen zijn er inderdaad over verdeeld.. Maar zolang je kindje het er goed op doet.. Doe gewoon wat goed voelt..
210/7 komt neer op 7 x 34cc = 238 cc Een hele plens dus. Zoveel drink ik als volwassene niet eens in één keer. Kijk eens naar de vuist van je kindje...die is ongeveer even groot als de maag van je kind. En kijk dan eens hoeveel 238cc is - past waarschijnlijk moeilijk?
Als je een vraag stelt over 210/7 krijg je vaak de meest dramatische reacties over hoe veel het wel niet is en bla bla. In jou geval (je zegt dat je kindje het goed doet op 180/6) zou ik niks veranderen. Maar heb je een hongerlapje die wel genoeg heeft aan net even iets meer is het geen probleem hoor.... Die laatste fles zou je gewoon weg een ker weg kunnen laten en kijken hoe hij de nacht doet. Maar vaak als je kindje die nog gretig drinkt is het te vroeg. Je merkt vanzelf wel wanneer je kindje er minder van gaat drinken dat hij er mischien an toe is hem te laten vervallen....
Ik geef ook twee voedingen van 210/7. Hier een verschrikkelijk hongerlapje die niet genoeg heeft aan 180/6. Hier is het dus 2 keer 210/7, en 2 keer 180/6. Kom nog niet boven de liter uit gelukkig.
Toen ons zoontje de laatste fles liet vallen zijn de overige flessen (4x) gewoon 180/6 gebleven. Hij had niet meer nodig, dus dat is ook nooit aan de orde geweest. Dat zou ik dus altijd eerst proberen voordat je de flessen ophoogt. Hier verviel de laatste fles met ruim 3 maanden.
Ik vind het wel veel maar goed dochterlief drinkt 6x 150/5 en ze is bijna 21 weken. Minder wil ze niet en meer ook niet want dan geeft zeover.