Hallo, Mijn dochter is nu 9 weekjes jong.. Heel lief en tevreden meisje wat het grootste gedeelte van de dag slaapt...Ik voedt op verzoek.. ze krijgt nu 4 flessen van 180+6 en bij de laatste sávonds maak ik dan nog meestal wat bij omdat ze aangeeft dat ze niet genoeg heeft... Ze slaapt goed door!! Ze heeft goeie plas en poepluiers... paar keer zelfs doorgelekt s,morgens... Lees overal dat 4 flessen te weinig zijn? wat vinden jullie?? denk dat ze ongeveer nu zon 4,5 a 5 kilo is...
4 flessen is volgens mij niet veel voor 9 weken. Mijn kinderen dronken er toen nog 6 volgens mij. 180/6 is ook best een grote fles voor een kleintje.
bel eens met cb... maar ik denk dat het te weinig is. je kindje mag maximaal een liter drinken per dag. jij zit met 4 flessen aan 800 ml Toen ik aangaf dati k met vier maanden wilde kijken of ik op 4 over kon stappen waren ze al niet happy
Je voedt op verzoek, dus in feite voldoe je aan haar behoeftes. Ze klinkt tevreden. Wel is het zo dat meer flesjes vaker op een dag vaak beter aansluiten bij de maaginhoud en behoeftes van een baby van 9 weken. Probeer anders de flesjes eens te splitsen, dan krijg je vanzelf meer voedingsmomenten.
Hetnis niet veel. Mijn kindje dronk 5x 180/6. Maar t is wel genoeg. 800 cc is het minimum. Ieder kindje is anders....
Hier dronk mijn zoontje met 8 weken ook 4 flessen. We kregen hem niet meer wakker voor de laatste en hij dronk dan niet. Cb vond het ook weinig, maar hij doet het verder prima erop. Groeit als kool en is tevreden, dus ik vind het ook prima zo.
4 drinkmomenten op de dag is weinig. 800cc is op zich prima. Belangrikkste is dat je kind tevreden is en goed groeit. Zoals Nescio al zegt, probeer eens een kleinere fles en kijk hoe het zich danover de dag vdeelt.
De hoeveelheid voeding is prima bij haar gewicht, (zo'n 150 cc per kilo lichaamsgewicht is wat een kind gemiddeld genomen nodig heeft aan voeding) en als zij dit zelf aangeeft, zou ik haar lekker volgen!