Rare ervaring bij het reisbureau

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou ja zeg! :p Ik heb echt zo'n rare ervaring bij het reisbureau... Is dit normaal?!

We zijn gisteren teruggekomen van Barcelona en mijn telefoon is daar gestolen. Dus vandaag direct naar het reisbureau gegaan om het te regelen met de verzekering, wat via hen loopt....

Ten eerste moest ik al 3 keer mijn verhaal doen, omdat er 2 stagiaires waren die het niet konden afhandelen. Prima, kan gebeuren... Maar geen van drieën heeft ook maar één keer gezegd dat het vervelend was of er ook maar enige reactie over gegeven. Het formulier werd uitgeprint en ingevuld en that's it.

Mijn man maakt een grapje, wordt niet op gereageerd.

En toen vervolgens begon mijn zoontje echt vet over te geven daar :$ Gelukkig was mijn man erbij en kon even snel hem schoonmaken terwijl ik het verder afhandelde, maar hier werd ook niet echt op gereagereerd, behalve dan dat ze een doekje aanbood....

Ik hoef echt niet mijn hele levensverhaal te vertellen als ik daar kom hoor, maar even laten weten dat ze je verhaal hebben gehoord en het vervelend voor je vinden is toch niet teveel gevraagd? :p Of even acchhhh zeggen als mijn zoontje opeens zwaar overgeeft en keihard begint te huilen....

Of vraag ik nou teveel?? :p

O, en nu stuur ik dus een email met de factuur van mijn telefoon + de vraag hoe snel het word afgehandeld, krijg ik echt zo'n nikszeggend mailtje terug waar niet eens antwoord in word gegeven op mijn vraag... :(

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ehm tja....wat vervelend..

3. Hehe :p

Tsja, misschien komt het omdat ik zelf ook op een klantenservice heb gewerkt... Nou, daar werd flink gehamerd op klantvriendelijkheid. En dit was dus precies een manier om het niet te doen

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beetje (erg) zakelijke houding inderdaad. Maar wellicht is dat wel standaard bij het betreffende reisbureau? Valt het onder een grote reisorganisatie of is het een klein reisbureautje?

Het valt mij namelijk wel eens op dat grotere organisaties (niet specifiek reisbureaus dus) toch zakelijker en onpersoonlijker zijn dan kleinere organisaties.

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn eerste gedachte was: bestaan er nog reisbureau's? ;)

ALS er dus überhaupt nog iemand naar zo'n prehistorisch instituut gaat, dan mogen ze die wel met open armen ontvangen! Ik bedoel: een reis is zo zelf geboekt tegenwoordig ;)

ps. wat rot voor je kleintje! Is ie nu weer beter?

6. Logan

Logan Niet meer actief

Tja.. ik ben ook niet elke dag even vriendelijk.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Nee, maar als je met 3 man er werkt (of misschien nog meer) en er kan geen vriendelijk woordje vanaf... :cool::(
    En daarbij leveren klanten geld op he, dus het is ook commercieel erg stom om je zo op te stellen.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben zelf heel klantvriendelijk maar soms niet. Praat het niet goed hoor, maar twee stagiaires waren misschien gestrest. Hun begeleider was daardoor misschien wat chagrijnig. Je weet het niet he, het blijven mensen.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Tja sommig bedrijven zijn hier zakelijker in.
    je komt voor een verzeker kwestie en dat is voor een reisbureau "bijzaak".
    ze en vooral stagaires verkopen liever reizen.
    Zal vast niet persoonlijk zijn!

10. @Be Happy: bij het boeken van de reis waren ze wél erg vriendelijk :p

@Betty: jaaaa ze bestaan nog :D Maar volgende keer ga ik er ook niet meer heen hoor ;)

En ja gelukkig ging het direct daarna weer prima! Hij ligt nu al 2,5 uur te slapen volgens mij is hij gewoon bekaf van de vakantie en hij heeft ook slecht gegeten daar dus het nederlandse eten zal nu wel weer ineens heel raar zijn maag inkomen....

@Logan: ja, wie weet waren ze idd gestresst.... :)

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Idd ze zijn nu een klant kwijt. Ik zou ze dat zeker nog even duidelijk maken.

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Waarschijnlijk hebben ze gedacht: 'weer iemand wiens telefoon (mag ook iPad, zonnebril, fotocamera o.i.d. zijn) gestolen is en nu de reisverzekering nodig heeft''. Het gebeurt té vaak dat spullen op vakantie gestolen worden en dat de reisverzekering dan aangeschreven moet worden. Het is vaak ook niet zo dat het materiaal daadwerkelijk gestolen is, maar een soort van fraude. En nu het bij jou wel daadwerkelijk gebeurd is, denken zij bovenstaande en denk jij dat ze een cursus klantvriendelijkheid nodig hebben. Misschien was je de vijfde declarant wel vandaag...

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Beterschap voor je zoontje trouwens en succes met de verzekering. Het is altijd erg naar!

14. Hm, het zou bij mij niet eens in mijn gedachten komen om zoiets te doen! :$ Maar het zou inderdaad kunnen dat ze daarom zo reageerde...

15. Blupp

Blupp Lid

19 mrt 2015
    49
    0
    0
    Groot of klein bureau, het blijven mensen die er werken en sympathie (zeker met een kindje dat niet lekker is) is toch niet veel gevraagd?

Wil niet zeggen dat ik altijd even vriendelijk ben maar snap wel dat je niet met een prettig gevoel naar buiten loopt dan...

16. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Niet echt netjes. Ook al komen er 5 klanten per dag declareren, of ben je de 10e wiens kind moet overgeven. Als je dán nog steeds aardig kan doen toon je pas professionaliteit.

Natuurlijk zit iedereen wel eens minder in zijn vel of heb je even genoeg van sommige klanten, maar het is zo jammer om dat zo af te handelen.

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Je hebt inderdaad van die mensen. Soms denk ik: ben je dan altijd zo of is er misschien wel iemand overleden en kun je ze ook niet kwalijk nemen en denk ik maar gauw, whatever.

Hier meestal te vrolijk en te vriendelijk eigenlijk ook wanneer mijn bui op onweer staat eigenlijk. Maar echt erg van je mobiel! Heb je het kunnen blokkeren of iets? Heel veel beterschap voor je kindje!

18. Thanks! Ja, hij is toch wel soort van ziek, want hij heeft al 6 keer gepoept vandaag!! :$ Maar hij maakt verder niet echt een zieke indruk ofzo, dus een beetje vreemd is het wel...

Mijn simkaart heb ik geblokkeerd, maar de telefoon zelf hebben we het Imei nummer niet meer van, dus dt is wel balen :(

19. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Bij welke organisatie was dit? Ik werk zelf ook op een reisbureau. En daar zou mijn manager niet blij van worden als ik zo zou reageren! Ook al is het druk iedereen dient goed geholpen te worden!

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Fijn dat je zoontje zich gelijk weer beter voelde!

En vind het ook een rare reactie hoor. Zeker in deze tijd moet je als reisbureau toch een beetje aan Klantbinding en dus klantvriendelijkheid doen, daar is dit nou niet echt een denderend voorbeeld van :D

Deel Deze Pagina