Welk nieuws denken jullie nog weleens aan ik denk regelmatig nog aan Ruben en Julian en hoe het met hun moeder is milly boele Kris en Lisanne En hoe het gaat met Ruben de enige overlevende van de vliegramp in tripoli
Daar heb ik laatst een interview van gelezen dat eenmalig werd gegeven omdat hij in anonimiteit wil leven.
Belgisch nieuws: Het bloedbad in de Belgische kinder crèche. Aanslagen in de luchthaven van zaventem. Wereld nieuws. Tsunami
De vliegramp in Faro. Dat was vlak voor kerst (ik was toen 16 jr) en we kregen toen van school een brief thuis dat een klasgenootje daarbij was omgekomen, even als haar broertje en moeder. Vader had het als enige overleefd. En haar broertje werd nog apart in het nieuws benoemd, omdat hij pas later werd gevonden onder het wrak. Dat zal me altijd bijblijven. En verder 9-11 en de vuurwerkramp
Het ongeluk met de Stint. Mijn team op dat moment bestond uit allemaal jonge moeders, goh wat kwam dat hard binnen bij ons allemaal De aanslagen in Parijs en op Zaventem, vreselijk....
https://www.ad.nl/binnenland/ruben-overleefde-als-9-jarige-als-enige-een-vliegramp-zo-gaat-het-nu-met-hem~a94497da/
Ik denk nog regelmatig aan Kris en Lisanne, helemaal na het nieuws dat ze nog vrij lang geleefd hebben na het ongeluk.. Julian en Ruben, Nicky Verstappen, Anne Faber, het baby'tje dat levend in een container was gedumpt.. Allemaal hartverscheurend Het ongeluk met de stint.. Woon vlakbij Oss, heb familie en kennisen die de kindjes kenden. 9-11, De brand in volendam, de vuurwerkramp, MH17. En de aanslag in Parijs.. waar die mannen de mensen 1 voor 1 afgingen om dood te schieten.. Wat een angst moeten die mensen gevoeld hebben.
Och ja, die moeder van Ruben en Julian, daar denk ik ook zo vaak aan.... Verder in willekeurige volgorde: - Anne Faber - Die volleybalster Ingrid Visser en coach die in Spanje gruwelijk vermoord zijn - Twin Towers, en zelf vlak daarna in een vliegtuig moeten stappen - Maddie mc Cann - De moord op Pim Fortuin. Van werk naar huis in auto naar het interview met Ruud de Wild zitten luisteren en na thuiskomst op het nieuws hem buiten dood op straat zien liggen... zooo bizar! - Een stuk dat ik laatst heb gelezen over gruwelen in Chinese concentratiekampen - Het ongeluk met de Stint En nu vergeet ik er nog heel veel denk ik
De Sierra ramp in Zwitserland (?) Waarbij die bus met 24 kindjes van 10-12 jaar tegen de vangrail botste en ze bijna allemaal doodgingen. Ik zag de begravenis op tv en ik zal die kleine kistjes echt nooit vergeten.
Er is daar pas een boek over verschenen. Verloren in de jungle heet het. Heb het boek bij de bibliotheek gereserveerd.
Wat een heftig topic. Veel van bovenstaande herken ik. Verder aan de schutter op het Noorse eiland Utøya in 2011
Ik aan de twee broertjes die in Utrecht verdronken nadat moeder per ongeluk handrem eraf haalde aan een kade.... moet ik echt met regelmaat aan denken... geloof dat de ouders nog een tweeling hebben gekregen...
Ze denken een ongeluk, gevallen en op een afgelegen plek terecht gekomen waar geen bereik was (ze hebben nog iets van 8x het noodnummer proberen te bellen). En te laat gevonden, want ze hebben nog een paar dagen geleefd. Bedankt voor de tip, ik ga eens op zoek!
Een aantal berichten die nog wel eens door mijn hoofd gaan, zijn hier wel genoemd. Ook wel een paar trouwens die ik me nog wel herinner, maar minder aan denk. Terwijl die niet minder erg zijn ofzo. Maar blijkbaar heb ik daar minder 'triggers' voor. Als ik er iets over hoor of lees, weet ik het nog wel. Maar aan sommige dingen denk ik zelden spontaan. Een bericht wat bij mij nog wel zomaar bovenkomt af en toe is de moord op Jesse op basisschool Klim-Op. Maar ook Timo Smeehuizen die door een bermbom is gesneuveld in Afghanistan. Zijn ouders hebben daar in samenwerking met Save the Children een school opgericht.
Insiya de moeder die nog steeds niet dr dochter terug heeft Zo vreselijk en niemand die wat doet of kan doen
9-11 Vliegramp mh-17 Auto ongeluk hier in de buurt waarbij 2 kindjes zijn verongelukt, broer en zus. Echt verschrikkelijk. Was vlak voor kerst. Gewoon de gedachte alleen al, kan er nog stil van worden.... Verder wel veel dingen die ik mij herinner, maar waar ik niet vaak aan terug denk.