Bloeddonor aangemeld

Discussion in 'De lounge' started by fidel2010, Dec 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Zo al een tijd de intensie gehad maar door de bv moest ik nog even wachten, maar vandaag de intake gehad, als alles wordt goedgekeurd ( verwacht niet anders) mag ik vanaf maart gaan doneren

Thja wat wil ik ermee, hoop toch dat er meer mensen over na gaan denken, er worden zoveel levens mee gered zoals dl die met 36 uur oud een wisseltransfusie kreeg, dankzij iemand anders is zij nu een eigewijze peuter en dat wil ik graag ook voor een ander kunnen doen

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik ben sinds kort stamceldonor!
    Zijn ook maar heel weinig mensen, en kun je doodzieke mensen mee redden...
    Kans dat je opgeroepen wordt om te donoren is heel erg klein... Jaarlijks worden er maar zo'n 40 mensen opgeroepen... Moet zoveel matchen natuurlijk...

3. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Ben ik ook! M'n HB is alleen constant te laag, dus mag dan niet doneren.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    Nav het topic hier wilde ik me aanmelden voor stamcellen, leek me een hele kleine moeite.

Helaas mag ik niet doneren, ik heb ooit een transfusie gehad om wat sneller op te krabbelen na een bevalling, en wist niet dat dit een gevolg was. Ik mag dus niet doneren.

5. fafa

fafa Niet meer actief

No offence, maar als je nu zwanger probeert te worden lijkt het me ook niet de meest handige tijd om te beginnen, toch?
    Ik hoop voor je dat je in maart helemaal geen bloed mág geven! ;)

6. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Ik mag niet meer geven helaas.

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Hier nooit over nagedacht, tot ik bij de tweede bevalling twee pc's kreeg om wat sneller op te knappen.
    Helaas mag ik daardoor niet meer geven.

Bij mijn derde bevalling iwas de situatie levensbedreigend en heb ik heelveel pc's en plasma bijgekregen.
    Dus namens alle mensen wiens leven afhing van bloed en plasma donoren: heel, heel erg bedankt:)

Mijn man zou nu gaan doneren, maar mag het ook niet ivm ziekte.

8. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    gezien ik de 50 kilo niet haal, mag ik niet doneren. maar heb zeker al gekeken of het kan. ook stamceldonor. mijn moeder had leukemie en weet dus hoe belangrijk zoiets kan zijn. ze hadden zelfs een passende donor. helaas hebben we nooit kunnen proberen of het werkt...

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doneer niet: niet omdat ik tegen ben of wat dan ook, want ik vind het geweldig dat het kan, maar ik ben geen held met naalden en het zien van bloed....:) Niet mijn ding in elk geval :$

10. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het voor mijn zwangerschappen gedaan. Maar omdat ik al meerdere malen bijna flauw viel (te snel?) vond de arts dat ik moest stoppen. Ik wil het weer gaan oppakken, maar ik moet mij zelf eerst weer fit voelen. Be ook bezig met schildklier probleem uit zoeken, dus nu nog even niet maa ik hoop het ooit weer te doen!

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb vroeger altijd bloed willen geven maar het kwam er nooit van (erg slecht excuus, ik weet het). Nu mag ik niet meer doneren, omdat ik zelf een tranfusie heb gehad vanwege een fluxus bij mijn eerste bevalling.
    Ik vind het nog steeds jammer dat ik toen niet heb door gezet om te doneren. Tenslotte heb ik het zelf zo hard nodig gehad.

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Super!

Ben zelf ook al een aantal jaar bloeddonor en sinds kort ook stamceldonor.
    Kleine moeite en het kan veel goeds doen!

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Top intitiatief!. idd hoop dat je niet mag geven in maart. maar goed dat je je hebt aangemeld.
    Zelf ben ik ook al een aantal jaar donor, en een maand geleden een grote pelle gekregen als waardering. (knuffel) erg leuk! Ben niet zo heel dol op de naalden, maar het is maar voor een paar minuten.
    Mij overhalen hoeft dus niet ;)

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas mag ik geen bloed geven omdat ik altijd een laag HB heb en ook nog eens morfine slik.

Ben alleen orgaandonor, zodat als ik overlijdt iemand nog iets heeft aan mijn organen.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Nou dl heeft 27 rondes op zich laten wachten dus je weet niet hoe t loopt, waarom zou ik wachten met doneren als ik niet weet wanneer ik weer zwanger ben... Maargoed ik hoop ook dat ik dan niet mag, dan komt het wel weer, maar als ik wel mag heb ik de stap gezet

16. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier is manlief sinds kort bloeddonor (nu 1 keer mogen geven). Ik heb me opgeven voor stamcellen en ga na mijn borstvoedingsperiode mij ook aanmelden om bloeddonor te worden.

Zus van een vriendin heeft onlangs bij haar bevalling (en aansluitend de operatie om het bloeden te stoppen) eerst al 6 (!!) liter bloed verloren en daarna nog eens 1 liter. Zonder donoren was zij nu dood geweest. Ik vond het heel mooi dat manlief net in die week voor het eerst bloed mocht geven... Dus toen besloot ik mij ook aan te willen melden.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben al enige jaren bloeddonor en word binnenkort getest voor stamceldonor

18. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Hulde!! Mijn dochter heeft een transfusie gehad en tijdens haar open hartoperatie heeft zij door de hart/longmachine ook donorbloed gekregen...ik wil er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als er geen donorbloed geweest zou zijn. Echt levensreddend! Omdat ik hartpatient ben mag ik zelf niet geven, maar anders echt heel graag!

19. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heel goed. Ik heb zelf b negatief bloed en geef ook al jaren..

20. lina lina

lina lina Actief lid

Nov 3, 2012
    164
    0
    0
    Dat is ook wat. Bij het laatste bloedonderzoek tijdens de zwangerschap heb ik meteen geinformeerd naar het nut van doneren met mijn bloedgroep (ab pos). Was ik zover om na de zwangerschap te doneren. Nu heb ik een transfusie gehad na de bevalling. Hierdoor was ik helemaal overtuigd. Nu lees ik hier dat het dan niet mag. Pffff

Share This Page