22 dec toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Thea23, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hier ook pas maandag. Had ook wel gehoopt op vandaag maar het is niet anders. Het weekend komen we ook wel door. Gister nog boodschappen gedaan. Maar al het vlees voor de kerst lekker laten liggen ivm de houdbaarheidsdatum 21-12. Ik doe mijn boodschappen di avond wel. Ik vind het geen ramp want wij doen ook niks bijzonders met de kerst. Mijn zoontje wil graag 2de kerstdag naar de Mac hahaha

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
  3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Het is weer december... bah! Maandag zorgtoeslag en kgb en 31 december pas huurtoeslag! Gelukkig geen mega ramp, maar met de aankomende verhuizing en kerst tussendoor wel balen!

4. mumija

mumija Niet meer actief

Nee hoor, je hebt gelijk!:) Heb alleen een berg kosten gehad de laatste tijd, en het beetje wat we weer op hadden gebouwd is nu dus weer weg.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Hier komt mijn man zijn salaris ook na het weekend.
    Mijn salaris waarschijnlijk pas na kerst, krijg het meestal eind van de maand.
    Maar we hebben gelukkig genoeg op de lopende en spaar rekening staan.
    Lastig voor mensen die er echt op zitten te wachten.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit!

En daarbij vind ik dinsdag niet bepaald 'vroeg genoeg' op kerstboodschappen te halen. Althans niet hier in de omgeving;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Het meeste spul ligt toch pas dan in de winkels, al het verse spul wat er nu ligt is niet eens houdbaar tot en met de kerst. En de meeste winkels zijn in de avond ook wel open.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Maar de avondopeningen zijn ook niet alles. Ik werk maandag van 7 tot 4, heb een uur reistijd naar huis. Dan eten en zoon naar bed brengen en vervolgens kan ik binnen twee uur alle cadeautjes gaan scoren voor zo'n 10 personen. Ik kan er ook voor kiezen om gelijk na het werk te gaan shoppen maar dan zie ik mijn zoon de hele dag niet.
    Op dinsdag werk ik 10 uur met een eventuele uitloop tot half 8 s'avonds. Probeer dan nog maar eens te shoppen of boodschappen te doen.
    Voor de laatste boodschappen begin ik ongeacht mijn vermoeidheid nu noodgedwongen woensdag al om 8 uur zodat ik uiterlijk om 3 uur klaar ben en vervolgens heb ik nog 2 uur om naar huis te komen en boodschappen te doen want hier sluiten de winkels om 5 uur ivm kerstavond.
    Als er vandaag al salaris of toeslagen waren geweest had ik vandaag of van het weekend alles op mijn gemak kunnen doen maar nu kan ik de komende dagen lekker haasten en stressen.
    Normaal is er altijd wel geld over maar we hebben het afgelopen half jaar noodgedwongen op alleen mijn salaris geleefd dus het is nu even niet anders.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ja ok, wij doen kerst altijd zonder cadeaus, dus dan is het al wat makkelijker, maar van vorig jaar weet ik nog dat toen ik in het weekend boodschappen ging doen al het verse spul niet eens houdbaar was tot kerst en dat ik daarna dus toch weer heen moest, maar voor de cadeaus is het zeker jammer en balen.

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik weet zeker dat ik het ook ooit op de 19e heb gehad hoor. Ik had 100% verwcaht nu met kerst ook. Loon ook vandaag gekregen ipv de 23e

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet lullig of aanvallend bedoeld hoor: maar je weet toch wanneer je salaris binnenkomt? Je kunt in Januari al zien wanneer de toeslagen komen...Dan zie je dat dat dus 2 dagen later is....

cadeautjes kopen kun je ook veel eerder, ik koop zelf gewoon over het hele jaar door en leg dat dus weg en die boodschappen, ja, die zul je dan 2 dagen ervoor moeten doen, maar dat doe je met normale boodschappen meestal ook wel....Ik zie het probleem dus niet zo, behalve een beetje verkeerd plannen.....

12. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik vind het best bizar dat zoveel mensen van salaris naar salaris leven. En dan niet voor het weekend boodschappen kunnen doen, maar moeten wachten tot maandag, omdat er dan pas geld gestort wordt.. Misschien heb ik makkelijk praten hoor, ik bedoel het ook niet verkeerd maar realiseer me nooit zo dat niet iedereen het even goed heeft.

13. Luja

Luja Niet meer actief

Balen he!!! Geen ramp gelukkig maar ik zit er ook enorm op te wachten... Mijn beschikking is net opgemaakt voor de periode okt tm januari dus ik verwacht een leuk bedrag en geloof het pas als het écht op mijn rekening staat 😄

14. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hier zat ik mij ook over te verbazen dat er zoveel mensen afhanglijk zijn van hun toeslagen. Gelukkig heb ik ik niet. Maar kan goed rond komen en elke maand toch minimaal 1/3 van mijn salaris sparen

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Salaris is de afgelopen 3 jaar altijd op uiterlijk de 20e geweest in december. Als je goed leest kun je zien dat we het afgelopen jaar noodgedwongen op een salaris hebben geleefd. Dat gaf nogal weinig ruimte voor cadeautjes kopen ;) Voor komend weekend voldoende in huis maar ik mag toch best even balen dat we een financieel *** half jaar hebben gehad en dat ik erg had uitgekeken naar een dubbel salaris en daar nu twee dagen extra op wacht.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja je denkt echt te makkelijk

Ik denk dat er heel veel mensen zo moeten leven

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik niet, ik moet ook echt wel goed opletten wat ik doe, maar ik hou dus wel rekening met zulke dingen eigenlijk.

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou cak is hier niet gekomen omdat de gemeente mijn samenwonen op 31-12 neer heeft gezet , terwijl we ruim 2 maand later zijn samen gaan wonen, nu hadden wij samen in 2011 teveel geld ( kende we elkaar nog niet eens) dus ik heb geen recht.

Dat was mijn extraatje voor de kerst :(
    krijg het nog wel hoor maar dan moet ik dus bezwaar maken en dergelijke, al met al ben ik dan nog een maand of 4 bezig :(

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

tuurlijk mag je daar van balen, ik heb het al jaren financieel *** om het maar zo te zeggen...daarom verspreid ik de kosten dus ook over het hele jaar: zie ik iets leuks in de aanbieding voor mijn moeder, haal ik dat bij wijze van in mei, voor de kinderen altijd al in januari, in de uitverkoop etc....

Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat jij nu baalt om iets wat je eigenlijk in januari al had kunnen zien.....

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik baal niet alleen van de toeslagen ook van het salaris. De afgelopen jaren hebben wij het niet slecht gehad met twee fijne inkomens maar door een onverwachts, niet terecht ontslag van mijn man is dat dus onverwachts veranderd. Ook kan ik niet zo ver vooruit plannen omdat ik nooit weet of ik moet werken met kerst.

Deel Deze Pagina