Ja ook mensen waarvan je het aan de buitenkant niet ziet en ook echt niet zou verwachten. Hier kunnen we meestal wel een week of 2 overbruggen, maar meer ook niet. Gelukkig krijgt mijn vriend nog een 13e maand. Dus voor nu even weer wat meer rek.
Ik snap best dat het vervelend is hoor, ik vind het ook vervelend dat je 2 dagen langer moet wachten. Ik bedoel met plannen, dat je ruim van te voren kunt zien of de 20e in het weekend valt of niet. Dat je daar dan beter op kunt inspringen zeg maar. Ik doe dus het hele jaar door als ik wat zie iets kopen en dat leg ik weg. Zo heb ik altijd wel een cadeautje voor iemand, zonder in 1x een groot bedrag te moeten uitgeven. Scheelt veel in de decembermaand op deze manier!
Ik kijk vaak in de opruiming/winkels die stoppen of speciale aanbiedingen etc. Ik heb een grote doos op de kast in de slaapkamer en die zit altijd helemaal vol. en met Sinterklaas moet ik dan altijd nog wel voor ieder kind 1 groter cadeau kopen, maar alle kleine dingetjes, zoals boekjes, knutselspul, sokken, ondergoed etc zit er dan dus al in. voor kerst hoefde ik dit jaar niet meer te kopen zag ik, zat nog heel veel in
En vriendin van mij zegt dat er een storing zou zijn bij de belasting en de toeslagen pas januari of februari zouden komen? Ik kan er niks over vinden...zal toch niet :-\
Misschien ga ik nu een aantal mensen heel erg tegen hun hoofd stoten. maar ik zie verschillende banners voorbij komen bij vrouwen die of zwanger zijn of bezig zijn. Ik begrijp niet zo goed dat als je financieel nu al slecht zit en net elke maand kan redden dat je dan een kindje op de wereld kan zetten. Ik gun echt iedereen een kindje met heel mijn hart, maar ik hou dan tegelijkertijd mijn hart vast wat er gebeurd als het kindje er is. Een kindje kost toch best veel geld in de maand. En als je dat nu al niet red ben ik heel benieuwd hoe je het dan gaat doen. Nogmaals helemaal niet gemeen bedoeld maar vraag mij dat serieus af
Ik zie net dat mijn salaris al gestort is! ik had maandag/dinsdag verwacht! Toeslagen krijg ik niet, maar lijkt me dat die idd. maandag komen, lullig voor degenen die nu zo krap zitten.
We zijn het aardig met elkaar eens Ik vroeg me idd hetzelfde af! Een kindje kost een hoop geld en als je al geen boodschappen kunt doen..
Hier ook nog geen salaris gehad van manlief.. Ik zit er niet op te wachten ( er staat nog geld op de rekening).. Wel frustrerend dat er gister al een salarisstrook was met het bedrag.. Fijn om te weten wat eraan zit te komen, nog fijner als het gewoon op mijn rekening zou staan..
Hier zijn we altijd overgeleverd aan de willekeur van de salaris-administratie van mijn mans werk. De ene keer staat het de 18e erop, de andere keer pas de 23e. Dus ik reken nooit ergens op, als het een keer laat is dan haaal ik maar wat van de spaarrekening af Geldt ook voor de declaraties. Soms vind ik het wel irritant maarja.... Laat het lossss laat het gaaaan
Ik ben het op zich met je eens. Alleen wanneer is het een goed moment om aan kinderen te beginnen? Wij dachten ook alles perfect voor elkaar te hebben en toen ik 8 weken zwanger was ging het bedrijf van mn vriend failliet. Terwijl hij juist degene is/was met een vast contract Tuurlijk is het goed om zoveel mogelijk rekening te houden maar sommige dingen zijn niet te voorzien of te plannen. Net wat Elena22 ook al zegt.
Ik heb geld voor de boodschappen en ons normale levensonderhoud maar nu even niet voor de cadeautjes en uitgebreide boodschappen. Man is bezig met een eigen zaak op te zetten en dan hebben we hopelijk binnenkort weer een normaal inkomen vanaf zijn kant. In december en januari krijg ik dubbel inkomen dus dat trekt de boel behoorlijk recht. Onze wens voor een tweede is er al sinds vorig jaar december. Toen konden we dus nog niet weten van man. We hebben onze wens niet in de koelkast gezet omdat het deze keer dus behoorlijk lang duurt voor ik zwanger ben. Onze zoon komt absoluut niks te kort, elke dag schone kleren, groenten en fruit en elke dag 3 fatsoenlijke, gezonde maaltijden. Genoeg speelgoed. Af en toe een uitje. Dat we het nu even wat minder hebben zegt dus niks over de algehele situatie. Ik denk niet dat je iemands situatie kan beoordelen aan de hand van een post over een bepaald onderwerp.
Tja ik heb het financieel altijd goed gehad. Nu ben ik gescheiden en moet ik het met een inkomen minder doen. Dat hakt er toch flink in! Zeker als je maar 32 uur werkt. Dus momenteel leef ik ook van salaris naar salaris omdat het gewoon écht op gaat. Ik zit dus ook met smart op mijn toeslagen te wachten omdat ik hier dan net wat cadeautjes van kan kopen die ik anders niet kan kopen. En lees idd net dat er een storing is dat sommige het pas rond de 31e krijgen of nog later
Zit wel een verschil in tussen of je het nooit red, of dat je nu gewoon baalt omdat je cadeautjes wilde gaan kopen in het weekend... December is voor veel mensen nou eenmaal een dure maand.
Ben het met je eens. Dat bedoel ik ook eigenlijk met mn vorige post. Ookal denk je alles prima voor elkaar te hebben: het leven loopt soms anders. Denk dat de meerderheid van Nederland leeft van salaris naar salaris zonder enige buffer. Zo is deze tijd nu eenmaal. Ik merk het ook aan collega's van mn vriend. Wij hebben allemaal weken moeten wachten op salaris omdat het bedrijf failliet ging. De meerderheid kan deze weken gewoonweg niet overbruggen en dan is het ook nog eens in de decembermaand. Daarom snap ik heel goed dat mensen ervan balen als de toeslagen paar dagen later zijn
Nou idd. Ik heb nergens gelezen dat iemand nu niks te eten heeft tot maandag. Vind het altijd erg naar om te lezen dat mensen maar niet aan kinderen moeten beginnen omdat ze het financieel minder hebben. Best brutaal om je te bemoeien met een kinderwens.
Er is nooit gezegd dat mensen niet aan kinderen mogen beginnen omdat ze het financieel minder hebben. Maar meer de vraag hoe je dat in vredesnaam gaat doen als er al geen boodschappen gehaald kunnen worden.
Maar dat zou niet gebeurt zijn, als de toeslagen gewoon op tijd werden gestort Het gaat nu om 2 dagen, vlak voor de Kerst. Het gaat niet om mensen die maandelijks geld tekort komen en constant geen boodschappen kunnen doen
Toch apart om te lezen dat er Als er mensen zijn die wachten op de toeslagen om wat voor reden dan ook, gelijk geroepen moet worden waarom aan kinderen beginnen.. Soms kun je onverwachte dingen niet voorkomen..