22 dec toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Thea23, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Beterschap voor je man!

Ik snap waar je vandaan komt hoor, ik zie het ook vaak genoeg op mijn werk.

Ik voel me in ieder geval niet aangesproken want wij denken verder heel goed na en besparen nagenoeg overal op om ondanks onze huidige situatie een buffertje op te bouwen.

Maar het is zo makkelijk om dingen te roepen op een forum en soms komt het zoveel harder over als bedoeld.

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik bedoel het absoluut niet hard, misschien meer als een stukje bewustwording.
    Sparen is niet altijd simpel en zeker niet leuk. Maar als je er echt voor gaat zitten en je bekijkt je uitgaven kom je er vaak achter dat je aan een heleboel onzin heel makkelijk je geld uitgeeft.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Lees maar eens mee in het boodschappengeld topic. Wij besparen al overal op. Hebben de laagst mogelijke vaste lasten. Maar goed het topic ging niet over mij of over onze problemen. Het topic ging over meiden die even baalde dat de toeslagen en/of het salaris er pas na het weekend is omdat de 20e ongelukkig valt deze maand.

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik heb het ook niet over de zaken waar je geen invloed op hebt. Want geloof me dan ken ik er ook wel een paar. Mijn man stierf op mijn 25ste toen ik zwanger was van de 2de. Maar daarvoor hebben wij al gekeken bij het afsluiten van de hypotheek dat als iemands inkomen wegvalt het huis wel betaald kan worden. Je hebt geen duizenden euro's op de bank nodig maar als er wat kapot in je eigen huis gaat zodat je dat kan betalen. Met de 19de bedoelde ik dat ik mijn salaris pas de 25ste of later krijg. Maar blijkbaar is het heel vreemd ik het bijzonder vind dat je geen boodschappen kunt doen omdat je toeslag er nog niet opstaat.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Een nieuwe vloer kost al snel een paar honderd euro en over de kosten van de advocaat ga ik het niet eens hebben maar een paar duizend euro komt eerst ;) Daarnaast een half jaar levensonderhoud van het hele gezin op een salaris. Maar goed mijn maand loopt de 20e ook altijd af ivm nieuw salaris. Overigens heb ik het niet nodig om boodschappen van te doen. Die heb ik gelukkig voldoende in huis. Hier was het meer ivm de cadeautjes en kerstboodschappen omdat ik de komende week en beetje tijdsnood heb.

@Winnie; heel vervelend zeg, dat wens je echt niemand toe :(

6. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Wellicht is het al gezegd en helemaal niet van toepassing ivm de uitbetaling van de toeslagen, maar houden jullie er rekening mee dat bijv salaris vroeg wordt uitbetaald vanwege de feestdagen maar veel mensen er wel 5 ipv 4 weken mee moeten doen?

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap het 'kinderen-verhaal' helemaal hoor.. Wij hebben het echt wel goed en hebben gelukkig geen toeslagen nodig maar wij hebben wel bewust nagedacht of we wel voor een tweede zouden moeten gaan omdat vl bijv reuma heeft en wie weet is hij over 10 jaar arbeidsongeschikt etc?! Als je dan ziet dat er mensen zijn die 'zomaar' weer voor een kindje gaan terwijl die al zo krap zitten en van uitkering tot toeslag leven dan vind ik dat ook 'pijnlijk'... Wij denken overal heel bewust over na maar helaas vele anderen niet.. Ik bedoel trouwens niemand specifiek hier op het forum hoor!
    Overigens snap ik niet waarom het juist in dec lastig is dat je toeslag later komt.. Een toeslag is er toch voor bedoelt om bijv je zorgverzekering te betalen?

8. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Maar met het salaris van nov heb je toch maar 3 weken hoeven doen? Het een vult het ander toch aan?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Blijkbaar niet, anders was er nu toch niet zo'n nood naar de toeslagen?

Overigens gaat het hier niet op, ml krijgt altijd de 21e salaris en wanneee dat in het weekend valt de vrijdag ervoor.

10. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je uitgaven patroon niet drastisch veranderd dan hab je toch van 25 nov tot 25 dec evenveel geld uit te geven als normaal? Dan moet die week eerder dat je salaris krijgt geen problemen opleveren.. Puntje bij paaltje heb je gewoon 2 maanden salaris te verdelen over 2 maanden... Dec is gewoon een duurdere maand, daar heeft de datum van uitbetaling van je salaris niks mee te maken...

11. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik denk dat er meer mensen kijken naar hee hoera er is geld gestort, dus ik kan weer uitgeven dan naar oh ja rustig aan doen want hier moeten we mee doen tot ...

maar het was maar een algemene opmerking hoor :)

12. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dat gevoel heb ik ook meestal als mn salaris net gestort is :p 'helaas' wordt dat geld altijd heel snel voor een deel naar de vaste lasten rekening gestort waardoor het al snel weer minder is ;)

13. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan heeft hij toch recht op een ww-uitkering?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ja, zo denk ik er ook over, maar blijkbaar niet iedereen.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    tja er zijn ook mensen die een strak uitgave patroon hebben maar erg blij zijn als het de 20e is. Wij rekenenen hier ook van 20 tot 20 ( mede omdat er salaris komt in de week van de 20e) dat vind ik makkelijker. Hoe moet ik anders rekenen dan? Van dag tot dag? nee liever niet meer..

16. Louche

Louche Actief lid

31 aug 2013
    140
    0
    0
    Drechtsteden
    Als ik voor mezelf mag spreken, ik heb kort geleden onder elkaar gezet wat er binnenkomt en uitgaat per maand, en heb een budget opgesteld voor zowel vaste als variabele (boodschappen, tanken, kleding) lasten.

Ik ben alleen wel begonnen met rekenen van de 1e tot de 1e, dat werkt op de een of andere manier veel beter dan rekenen van salaris tot salaris. Ik maak gewoon elk begin vd maand over naar de rekeningen wat ik berekend heb en als we een meevaller hebben of er blijft geld over dan gaat dat naar de spaar. Kinderbijslag zet ik apart, daarvan koop ik haar (straks hun) schoenen en jassen.

17. Zo doen wij het ook :)

18. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe dit ook al een jaar en het maakt dat je je vaste kosten die verspreid over het jaar komen, ook beter in kunt schatten. En inderdaad, rustige maanden zijn de periodes om extra buffetjes te maken.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nou..ik ook eigenlijk wel.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

helemaal mee eens

Deel Deze Pagina