Wauw.... Is dat sarcastisch bedoeld? In deze tijd heeft lang niet iedereen meer spaargeld... Hier komen de toeslagen meestal de 19e, helaas dit keer niet.
Best een contrast dit topic met het topic van een tijdje terug "hoeveel spaargeld heb je? " waar bijna iedereen minimaal 10.000e op de rekening leek te hebben staan. Ik denk dat dit topic wat realistischer is in deze tijd waarin het aantal werkelozen nog toenemen en je in de kranten leest dat steeds meer huishoudens betalingsachterstanden hebben. Maar wat is er mis met van salaris naar salaris leven? Als dat goed gaat is er toch niets aan de hand? en tsja soms komt dat miss net even niet uit maar daar is dan ook wel weer een oplossing voor te vinden.
Maar de helft van Nederland kan ook in die rustige maanden geen extra buffertje maken. Die gaat dan meteen naar een achterstallige rekening. Zodat je een beetje in balans kan blijven voordat het helemaal verkeerd gaat. Het zijn niet eens de vaste lasten die zo zeer het probleem vormen, maar alle rekeningen daarnaast; belastingen, eigen risico, rekening van de tandarts, schoolgeld (vooral middelbare school is duur!! Heb er 2 op de middelbare en 1 op MBO), schoolfoto's, fiets die kapot is, verjaardag enz enz. En ik kan me helemaal voorstellen dat er mensen hier zijn die leven van toeslag naar toeslag. En trouwens; ik vind de reacties hier helemaal niet getuigen van ondankbaarheid!! Je mag toch wel balen? Maar nee; dan moet er weer meteen "ondankbaar" van gemaakt worden.
Ik kan me niet voorstellen dat jij de toeslagen op de 19e krijgt en de rest van de Nederlanders op de 20e (indien dat in het weekend valt de eerst volgende werkdag) Ontvang je naast toeslagen nog andere betalingen van de belastingdienst? Voorlopige teruggave wordt op de 15e of eerst volgende werkdag gestort indien 15e in het weekend valt
Dat zijn geen toeslagen, dat is de uitbetaling van je voorlopige aanslag inkomstenbelasting (hypotheekrente aftrek enzo). Inkomstenbelasting betaalt altijd op of na de 15e Toeslagen betaalt altijd op of na de 20e. Allebei belastinggeld, maar toch nét even wat anders
Ik schrik er niet van dat er zoveel mensen zo krap leven maar vind het wel erg. Maar ik merk zelf dat als je actief met je financieel administratie bezig bent je echt nog beter gaat opletten. Ik houd alles in een schrift bij, heb een aparte boodschappen rekening waar ik voor 4 weken geld op stort zodra man zijn salaris binnenkomt.
niks maakt uit zolang het goed gaat, maar zodra je ook maar iets van inkomen of toeslagen verliest heb je dus een groot probleem.
Ik denk ook dat een aantal leden hier doordat ze gelijk in de hoogste boom springen ook niet goed lezen, in een ander topic hierover ook gemerkt. Maar ik doe nog 1 laatste poging: Als jij je baan verliest en daardoor krap komt terwijl je voorheen altjjd goed zat dan kun je daar niks aan doen nee. Maar als je daarvoor echt goed zat dan lijkt het mij verstandig dat je in de goede tijd dus wat apart zet. Maar mijn punt is dat ik hier verhalen lees van mensen die nu dus gewoon krap zitten (reden maakt dan niet zoveel uit) en afhankelijk zijn van toeslagen en echt een stuk maand overhouden, en dan in die situatie nog zwanger proberen te worden....wacht dan tot de tijden beter worden! En als dat lang duurt tja...
In ons geval hebben we weinig spaargeld. Ik denk ook dat dat ligt aan leeftijd en hoelang je samen bent. Wij wonen bijna 4 jaar samen waarvan de 1e 2 jaar in een particuliere huurwoning die gewoon enorm duur was. Toen zijn we verhuisd en ben ik kort daarna zwanger geraakt en ging al het geld naar de baby. En daarna hebben we wat dingetjes aangepakt zoals een nieuwe garderobekast, een nieuw bed etc. En hebben we wat luxe geleefd omdat het kon. Wij kregen ook geen toeslagen maar nu hebben we dat wel hard nodig helaas. Hopelijk vind mijn man snel weer een baan.
Kan iemand even kijken of het al wel op uitbetaald staat? Bij mij namelijk nog niet? Vorig jaar kreeg ik niks omdat t werd verrekend. Dit jaar weer wel. Vandaar mijn vraag
Het staat niet op uitbetaald, maar bij de uitbetalingen staat wel dat de toeslag van januari, 22 december wordt uitbetaald.
Dit staar dan gewoon in het uitbetaald rijtje en niet op de voorpagina van je persoonlijke toeslagen?
Het is algemeen bekend dat ze de eerste werkdag NA de 19e komen... Beetje dom he dat je dan niet uitkomt. Had je rekening mee kunnen houden.
Inderdaad een beetje dom he, want ze betalen op of na de 20ste uit en niet na de 19e. Domme reactie van jou en zeer kwetsend en kort door de bocht. Over dom gesproken!!
Tutututut iets minder slim dan... En wat jij zegt..komt toch op hetzelfde neer. De 20e komt na de 19e en als het geen werkdag is, schuift het op. We hebben allemaal wel zo onze momentjes lijkt me zo.