Voor een tweede willen gaan, maar man wilt (nog) niet.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daantje17, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat ik hier precies mee wil... misschien even van me afschrijven...

    Ik wilde al heel snel, eigenlijk direct na bevalling, voor een tweede gaan.
    ‘We hebben voordat we begonnen gezegd: eerst maar proberen zwanger te worden en als er dan een kindje is, dan zien we wel verder.....’
    Daarnaast gunde ik mijn lichaam ook zijn herstel... maar nu na 9 maanden begin ik echt ‘kriebels’ te krijgen en te verlangen naar een tweede...
    Manlief blijft zeggen eerst genieten van D en dan zien we wel...
    Heb in mijn achterhoofd zitten om het na de eerste verjaardag van D het erover te hebben... maar pfff dat duurt nog zolang voor mijn gevoel....

    Waren jullie mannen of sommige van jullie mannen er snel aan toe? Hadden hun ook zoiets dat het (nog) niet hoefde?

    Ik wil D niet als enig kind laten opgroeien.....
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik was er zelf niet snel aan toe. Mijn man wilde niet persé een tweede, maar is toch overstag gegaan uiteindelijk.
    Ik vind het wel belangrijk dat je er beide klaar voor bent.. hier was dat toen ons zoontje ruim 1,5 was.

    Helaas laat een zwangerschap al bijna 1,5 jaar op zich wachten.. daarom kleine opmerking op jouw laatste zin; je kunt wel willen, maar betekend niet dat je het ook krijgt.

    Opnieuw het gesprek aangaan in jouw situatie is een goed plan.. succes ! Hopelijk worden jullie het snel eens wat betreft de kinderwens voor een 2e
     
    geneeke vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde, 3 maanden voor zijn tweede verjaardag was man ook om. Pas na ruim 1,5 jaar goed zwanger. Heb man best vaak onder druk gezet merkte ik achteraf, heel rot. Gelukkig dat hij niet toegaf en pas ervoor wou gaan toen hij er zelf klaar voor was. Juist omdat we onwijs veel pech hebben gehad met zwanger raken. Ik weet zeker dat als hij het puur deed omdat ik een tweede wou,hij na mijn bbz had gezegd: laat maar, dit is het niet waard. Hij stapte ook met weinig moeite het medische traject in omdat het ook zijn wens was.

    En eerlijk? De tijd met 1 kind vind ik ook super speciaal. Mijn giga wens voor een tweede stond t ook even in de weg om voluit te genieten van hoe gaaf het is dat wij zoveel aandacht voor onze zoon hebben. Exclusieve aandacht. Hoe makkelijk t is op vakantie bv. En omdat ik thuis ben, hoe mooi het is dat ik al die fases zo heb kunnen meemaken, zonder de aandacht te hoeven verdelen (wat nou tropenjaren, 1 kind en 2 volwassenen is echt best relaxed. Kun je afwisselen). Ik waardeer t enorm dat ik zwanger ben, maar zal ook wel missen dat ik geen aandacht hoefde te verdelen en zo 1 op 1 met zoon was. Dus ik volg je man, geniet er vooral van :)
     
    Spectre en Salentein vinden dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen probeer nog even van 1 kindje te genieten. Hier wel snel een 2e, maar het is toch echt wel al 1.5 jaar best pittig. Wij proberen de kids wel regelmatig 1 op 1 aandacht te geven, al is het eventjes alleen mee met de boodschappen.

    Ik begrijp jou ook, als die wens er is wil je liever vandaag dan morgen. Ik wilde ondanks de drukte toch al snel voor een 3e, maar ik ben blij dat mijn man dat ‘tegen’ heeft gehouden. Het geeft mij ook rust dat ik weet dat hij het wel wil, maar eerst nog wat meer rust in huis.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
     
  6. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier is de 1e bijna 2. En de jongste 3 mnd.
    Het is onwijs pittig! Denk aan als 1 naar bed moet of uit bed... En de ander huilt. Als ze beide huilen.. Etc..vooral praktisch gezien.
    Duowagen gekocht etc.het is leuk en niet leuk tegelijk.
     
  7. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Onze oudste was een huilbaby en toen het eerste jaar voorbij was en het wat beter werd wilde ik (en mijn man ook) nog even een jaar “chillen” Lekker op vakantie geweest en gewoon genoten van de oudste en met zijn tweede verjaardag voor nummer 2 gegaan. Toen begon het ook pas te kriebelen. Zit 2 jaar en 9 maanden tussen en is fijn verschil!

    Maar ja het is zo persoonlijk. Ik zou toch proberen tot een compromis te komen met je man...
     
  8. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Mijn zoon was zo'n 13 maanden toen we het erover hadden. Toen ook besloten om ervoor te gaan. Nu hebben we alle spullen nog en zit er nog net geen twee jaar tussen (als deze zwangerschap goed gaat). Al was ik al wat eerder zwanger dan verwacht (bij zoon heeft het zo'n anderhalf jaar geduurd en nu ben ik direct aangeteld).
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik vind dat je je nog druk maakt om niets. Dat je man nu nog niet wil, betekent niet dat hij helemaal niet wil toch? Probeer een beetje meer te genieten van je eerste. De tijd met maar 1 kind is zo fijn. Ik kijk er soms met weemoed op terug.
    Hoer was het anders; mijn man begon al na een jaar van de eerste over een tweede. Ik moest er niet aan denken. Hij heeft er vaak om gevraagd wanneer we voor een tweede zouden gaan, totdat hij op een gegeven moment zei dat ik moest kiezen. Beide keuzes waren goed, maar als ik echt niet wilde, dan kon hij stoppen met hopen.
    En opeens begon het bij mij ook te kriebelen. Onze dochter werd twee weken na de geboorte van onze zoon, drie jaar.
    Heel fijn leeftijdsverschil. Ze kon ook echt ‘helpen’.
    Als ik bijvoorbeeld alleen met ze was en ik legde m’n zoon op het aankleedkussen, en vergat een luier, dan kon zij die luier halen. Of ik deed zoontje in bad en vergat een handdoek, dan pakte zij die.
    Ideaal!
     
  10. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.691
    1.340
    113
    Vrouw
    Onze oudste 2 schelen maar 19 maanden. Toen heel bewust samen ervoor gekozen er zo snel weer voor te gaan. Was heel lang echt heel pittig. Ook wel heel leuk dat ze zo samen kunnen spelen. Maar achteraf had het denk ik toch beter geweest als er iets meer tijd tussen had gezeten. De meest middelste en de jongste schelen 5 jaar. Was door ruimtetekort en een huis dat maar niet wilde verkopen. Maar heerlijk, dat leeftijdsverschil. En ze zijn alle 3 gek op elkaar. En de grote broers kunnen ook heel leuk met de jongste spelen. Ik had al langer de wens voor een vierde kindje. M'n man wilde eerst helemaal niet. Maar inmiddels wel en de jongste is inmiddels 3. Ben benieuwd hoelang de nu jongste en hopelijk toekomstige baby gaan schelen. Nog even afwachten.....
    Praat er met elkaar over, hopelijk komen jullie samen tot een beslissing.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Mijn man vond 1 kind wel prima. Hij wist wel van mijn wens voor een 2e.
    Doordat ik ziek werd zijn we pas voor een 2e gegaan toen de oudste net 2 was geworden. Anders waren we wel wat eerder begonnen. De 2e is geboren toen de oudste 3,5 jaar was.

    Op dit moment zijn we in 'voorbereiding' voor een 3e. Mijn man vond 2 ook prima, heeft even moeten wennen aan het idee voor een 3e. Zijn 'voorwaarde is dat eerst het huis op orde is voor we er weer voor gaan. Er komt volgend jaar een 4e slaapkamer bij, als dat klaar is gaan we er weer voor!

    Ik heb het idee dat het bij mannen vaak even moet 'landen'. Het idee van nog een kindje.
    Probeer nog even te genieten van je kindje. Deze tijd krijg je nooit meer terug en is best bijzonder! Alle aandacht voor je kindje.
     
  12. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier 3 kinderen met 20 en 22 maanden ertussen. Ik vond het qua zorg e.d. niet pittig. Maar ze maakten en maken heel veel ruzie en heel veel decibels en dat vind ik wel heel erg pittig.. Maarja dat kan ook moet een groter leeftijds verschil. Maarja idd je hebt nog tijd genoeg, geniet vooral nu!
     
  13. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Mijn man heeft het altijd van mij af laten hangen, vooral omdat het steeds zo'n aanslag op mijn lijf (en psyche) was. Alleen na het overlijden van ons dochtertje stond hij erop dat we een jaar pauze namen. Hoewel ik het met hem eens was kwamen gedurende dat jaar de muren af en toe op mij af.
    9 maanden na de geboorte van onze eerste levende zoon was ik opnieuw blijvend zwanger (vmk maand ervoor).
    Er zit 17 maanden tussen de 2 kindjes, jongste is nu 16 weken. Enige wat ik pittig vond was toen we nog niet wisten dat de jongste kma had. Hierdoor kwam ik aan niks of niemand anders toe dan aan mijn schreeuwende zoontje. Gelukkig hadden we dit relatief snel onder controle. Oudste zoon gaat ook in mijn verlof dagelijks naar de gastouder, dus ik heb veel alleen-tijd met de jongste. Daarnaast slaapt de jongste nog veel en dan geef ik alle aandacht aan de oudste. En in het weekend gaan we samen bijv zwemmen of peutergym, dan blijft mijn man of mijn moeder met de jongste.

    Ik vind het wel op de feiten vooruit lopen als je zegt dat je je kind niet als enig kind op wil laten groeien, puur omdat je man er nú nog niet aan wil beginnen. Praat erover, zonder druk te zetten, overleg wat zijn redenen zijn om later te willen gaan proberen en leg je eigen wensen uit. Komen jullie vast uit! Succes!
     
  14. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Volgens mij begrijp ik wel wat je bedoeld.
    Onze zoon is nu 8 maanden, en soms heb ik wel eens beginnende kriebels ja. Mijn man moet er nog even niet aan denken, die vind het nog wel prima zo. Eerlijk gezegd ben ik het ook met m eens. Meestal. Tot het weer even gaat kriebelen:p Ik zie het gewoon als voorpret en dromen.
    Ik geniet van onze eerste, die tweede komt (als het ons gegeven is) echt wel, als we er beide klaar voor zijn.
     
  15. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Na de geboorte van onze eerste wist ik gelijk, ik wil een tweede. In mijn hoofd zou ik er bij de eerste verjaardag van onze dochter klaar voor zijn.... niet dus. Zij werd ouder en ik wilde het steeds minder. Mijn partner vond dat prima. Bij 1,5 dacht ik; goh wellicht als ze 2 is. Tijdens een borrelavondje met vriendlief kwam het te spraken. Hij heeft altijd gezegd dat het mijn keuze is. Ik moest het maar weer even doen. Toen besloten om er voor te gaan en ook direct ipv wachten. Onze eerste duurde best lang. Meer dan jaar, na ook miskraam was ik zwanger. Ik had zo geen zin in het weer zwanger worden maar toch de drempel over gegaan. Na ronde 2 was ik zwanger en begin dec is onze tweede dochter geboren. Verschil met nummer 1 is 2 jaar en 3 maanden. Nooit gedacht zo snel zwanger te kunnen raken maar wel heel dankbaar voor en ook voor mijn vriend omdat hij mij de ruimte gegeven heeft maar ook op juiste moment zijn gedachten geuit heeft. Beide voor zijn is uiteindelijk cruciaal, ik zou dus weer praten!!
     

Deel Deze Pagina