Dag dames! Ik ben 23 en mijn man is 28. We zijn nu een aantal maanden getrouwd en beginnen sinds een tijd toch wel een hele sterke kinderwens te krijgen. Hij heeft een goeie vaste baan voor al een lange tijd, ik ben net zoals jij Suzanne pedagogisch medewerker en werk nu parttime op een jaar contract, niet zoveel uren als ik zou willen maar daarnaast krijg ik losse uren. We hebben een koophuis en hebben goed gespaard, dus alles om aan een kinderwens te beginnen. Toch vindt ik het heel erg spannend en ben ik voornamelijk bang wat mensen van mijn leeftijd zouden zeggen, ondanks ik niet hééél erg jong ben. Ik trek me soms erg aan (vaak teveel) wat andere mensen zullen zeggen. En aangezien ik ook nog niet zo heel lang werk bij deze werkgever..! Zijn er meer meiden met zulke onzekerheden? Ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken maar toch fijn om met andere er over te kunnen praten!
Hoiii super leuk!! ik leesje verhaal en het klinkt zoooo bekend! ik was 21 toen we een enorme kinderwens hadden ik was 21 en mijn toen vriend nu mijn man hihi 22 was. we hadden net ons eerste huis gekocht en het voelde gwn goed. Ik zou zeggen doen! het is zooo geweldig ik heb geen dag spijt dat ik een jonge mama ben... we zijn nu 23 en 24 en ons dochter is 1 en we zijn nu 5 maanden bezig voor een tweede kindje! we hadden niet verwacht dat het zo lang zou duren maar zo zie je maar elke kind/zwangerschap is anders! heel veel succes!
Haii Ben nu 23 jaar en 21 weken zwanger mijn vriend is 24 jaar Grote Kinderwens vanaf 20 jaar Maar ging niet helemaal als gepland Nu dankzij ivf zijn wij zwanger. Toch redelijk snel gegaan Het voelde gewoon goed voor ons en we zijn super gelukkig. Als het goed voelt waarom niet toch. Hier vast inkomen. Leuk huisje. Super leuke buurt.
Ik kom ook uit Zutphen op mijn 21ste begonnen met zwanger raken. Uiteindelijk met 23 zwanger geraakt en inmiddels bevallen van een dochtertje. Als je weet en voelt dat je er klaar voor bent, volg dan gewoon je hart.
Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben! Jullie verhalen klinken zo positief. Je weet inderdaad nooit hoelang het kan duren voordat je ook echt zwanger bent. En wat is jong denk ik dan? Een hoop meiden van deze leeftijd zijn al heel volwassen toch?! Inderdaad erg mooi gezegd Ryanne1991! Super leuk om met anderen er zo over te kunnen praten, het voelt vaak als een taboe om erover te praten met familie of vrienden voordat het ook daadwerkelijk zo ver is!
Toen we vertelden dat we een kindje verwachten kregen we serieus vaak te horen: oh was het een ongelukje? Kun je niet beter nog even van je leven genieten? Echt onbeschoft. Het is juist heerlijk om samen te genieten. Ik kan niet wachten om lekker dingen met z'n drieën te gaan doen als gezinnetje. Niet iedereen heeft de behoefte om tot z'n 30ste elk weekend laveloos in de kroeg te hangen. Ik vind echt niet dat m'n leven nu voorbij is met onze dochter hoor. Het begint nu juist. En niks is zo mooi en liefdevol als je vriend op de bank te zien slapen met zo'n klein slapend hummeltje op z'n buik.
Trouwens Goudlokje ik had een vaste baan maar door bezuinigingen moesten we er uit dus werk zegt ook niet altijd wat. En werkgevers zijn zich er wel van bewust dat als ze vrouwen midden twintig aan nemen, dat er een grote kans op gezinsuitbreiding is. Ik zou mij niet laten weerhouden door je baan. Daarnaast, je werkgever krijgt een vergoeding tijdens je verlof om tijdelijk iemand anders jou werk te laten doen.
Nou dan ga ik ff ouwe tut spelen, maar wel jonge moeder hahaha nu 29 en 2 kids verder.. was ook 22 toen ik zwanger werd.. en ik kan je zeggen het is echt heel leuk om jong moeder te zijn.. Het is ook een grote leerschool, misschien een beetje extra als je nog jong bent omdat je zelf toch ook nog wel in ontwikkeling bent. Merk qua persoonlijkheid (ondanks dat ik toen zeker wist van niet!) dat ik toch een flinke verandering heb meegemaakt. Wil absoluut niet zeggen dat je dan geen goeie moeder kan zijn. Voordeel nu is dat ik, als ik de verschillen zie op school enz, dat jong moeder zijn leuk is. EN mijn kinderen genieten er ook echt van! Toevallig zei mijn dochter gister (6 jaar) mama... als jij ooit doodgaat... EUHUUHHH... en ik kon haar zeggen, MAMA moet nog 30 worden joh.. ik ga NOG LANG niet dood hahahah.. (met geluk offcourse) En dat kun je ook als je 40 bent.. maar scheelt lekker toch 10 jaar hihihi.. Ze zeggen ook dat de zwangerschappen gewoonweg makkelijker zijn op jongere leeftijd.. sjaa.. genoeg VOOR's! En alle mensen die rot opmerkingen maken of whatever.. het is aan jou.. je moet zelf verstandig genoeg zijn om het aan te kunnen en een eigen keuze. Het moment dat je geknuffeld wordt geniet je, maar het moment dat je ZO MOE bent zul je et ook moeten doen. En niet die mensen... Ik zeg succes meiden, zet m op..
Inderdaad je hart volgen, jij bepaalt of je er aan toe bent. Wat betreft leeftijd kan je het ook omdraaien, het is namelijk nooit goed! Ik leerde mijn huidige man pas op mijn 29ste kennen. Ik heb dus toen pas mijn ware liefde gevonden en nooit de keuze gehad jong moeder te worden. Mensen zeurde ook wel een tegen mij: wanneer ga jij nou eens aan de man, je word er niet jonger op enz. Nu ben ik net 33 geworden getrouwd en zwanger. Ik ben soms blij dat ik nog jonger word geschat omdat ik best vaak te horen heb gekregen: nou dat werd wel tijd zeg.. ofwel mensen hebben altijd wat te zeuren! Het is jouw leven, doe waar jij je goed bij voelt!
Jullie hebben helemaal gelijk, mensen zullen inderdaad altijd wat te zeuren hebben, of je nou te jong of te oud bent volgens hun. De vage reacties van mensen om t feit dat ik net getrouwd ben op m'n 23ste sla ik vaak ook van me af, dus dat zal hopelijk hetzelfde zijn zodra we aan kinderen zullen beginnen! Erg fijn om de verschillende verhalen hier te horen! Ik weet zeker dat wij het zouden kunnen en het enigste wat me nog een beetje tegen hield was het niet kunnen vinden van werk met veel vaste uren en mijn leeftijd, maar verder stopt niks onze kinderwens! En precies wat jullie zeggen, het lijkt me zo heerlijk om met z'n 3tjes dingen samen te doen en die uitgaans tijd heb ik ook wel gehad, mijn man heeft er zowizo nooit echt van gehouden. En qua vakanties betreft, mensen zeggen vaak dat dat over is als je aan kinderen begint, maar dat hoeft echt niet zo te wezen, wij geven niet elke week honderden euros uit in de kroeg enzovoort, dus zouden we zeker alles sparen voor een vakantie waarvan sommige mensen zullen zeggen dat je het kan vergeten met kinderen!
Hee meid!! Je mag altijd met mij praten. Ik ben net 21 jaar en net zwanger. Ik ben door redenen in juni gestopt met de pil en onverwachts zwanger, wel welkom.
Haay, Ik ben 24 en mijn vriend 26 ook wij gaan voor onze 1e. toen ik 21 was kwam mijn vriend al met dat hij aan kinderen wou beginnen, helaas moest dat uitgesteld worden. Maar nu zijn we er klaar voor!!