Weer veel spugen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aurora5, Jun 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine spuugt al vanaf zijn geboorte veel. Denk zelf wat aan reflux, maar dit is nooit officieel vastgesteld. We hebben zijn bedje schuin en houden hem rechtop. Goed boeren en laten hem rustig drinken. Hij krijgt i.v.m. krampen in de eerste maanden kunstvoeding nutrilon omneo met JBPM. Het spugen hadden we hier goed mee onder controle. Deed het bijna niet meer. Had alleen nog soms 'slechte dagen' waarop het wat erger was (1x in paar weken) en hij er zelf nog wat last van had, was dan huilerig.

Omdat hij nu bijna 6 maanden is, zijn we overgestapt naar nr. 2 kruidvat standaard. Hiervoor gekozen omdat de krampjes over zijn en dit nu eenmaal 10,- scheelt. Echter is het spugen drastisch toegenomen. Gooit er alles uit. Gelukkig heeft hij er echter geen last van. Het viel mij wel op dat kruidvatvoeding wat dunner is.

Iemand ook deze ervaring? Enig idee waardoor het spugen komt? En wat is nu wijsheid, terug naar nutrilon omneo of laten wennen aan kruidvat?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,092
    2,591
    113
    Limburg
    Mijn zoontje kreeg tegen het spugen altijd Friso comfort. Voor de prijs ben ik toen eens overgestapt op de comfortvoeding van kruidvat. Dat was een drama! Hij spuugde echt veel, het leek niets te doen dus. Ben toen weer terug gegaan op Friso comfort en dat ging meteen weer een stuk beter. Wel heeft hij bij de overgang van nr 1naar nr 2 wel een weekje wat meer gespuugd.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm lastig, dus misschien is het wennen aan nummer 2. Misschien ligt het aan merk kruidvat....wanneer ging het spugen over bij jouw zoontje?

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,092
    2,591
    113
    Limburg
    Mijn zoontje heeft heel lang gespuugd. Heeft altijd Friso comfort gekregen en bij gewone koemelk en pap nutriton toegevoegd. Spugen werd geleidelijk minder rond een jaar, toen hoefden we alleen nog maar nutriton bij de pap te doen (kreeg hij als ontbijt, gewoon op een bordje). Ik denk dat we nu een kleine maand spuugvrij zijn.

Share This Page