Hallo allemaal, Ons zoontje (geboren op 31 oktober 2007) wordt grote broer! We hebben hem al wel verteld dat er een baby in mama's buik zit, maar ik wil graag een boekje of zo voor hem kopen met een verhaaltje erin over de zwangerschap. Iemand tips? Groetjes, Debby
Hoi Debby, weet niet waar je in Noord-holland woon...maar ik werk hier in Heiloo bij een kantoor/boekwinkel en daar hebben we verschillende titels en boekjes over grote broer worden...en dan van dat het nog bij mama in de buik zit tot en met dat het in de wieg ligt zeg maar... ik zou zeggen kom op een woensdag of vrijdag langs dan werk ik en anders wil ik morgen wel ff kijken naar de titels hoor...we verzenden ze evt ook..... hoor het wel. groetjes
Mijn zoontje vind de boekjes van Bobbi altijd heel leuk, en je hebt er ook 1 van Bobbi wordt grote broer, die zou ik dus kopen. En je hebt ook van Nijntje, kleine pluis, maar ik denk dat je zoontje daar misschien iets te groot voor is.
Wij hebben eindeloos veel voorgelezen van Bobbi wordt grote broer en Kleine Pluis. Mijn zoontje was bijna 2,5 toen de jongste werd geboren en hij vond die boekjes geweldig. En nog steeds....
Hier ook Bobbi wordt grote broer. Hij is er zot van. Hij begint ze nu zelfs zelf te vertellen Beginnen voor te lezen toen hij ongeveer 2jaar en 2 maanden.
Wihaawoei!! Ik heb geen tips voor je qua boekjes, maar ben wel heel happy om hier te lezen dat je zwanger bent! Geweldig meid, het is julie zó gegund. Ik wens je een hele goeie zwangerschap toe. Liefs Ilse
Onze oudste is van september 2007. Ik heb toen bij de bieb het boekje beschuit met muisjes (weet niet meer wie schrijver was) geleend. mijn oudste wilde wel 6 keer per dag het boekje lezen. daarin stond mooi in rijm dat mama een dikke buik had. dat het kindje op een ochtend bij mama op de slaapkamer geroepen werd dat mama's buik weer plat was, maar een klein babytje in de wieg lag. dat het kindje mocht helpen met luier verschonen. dat opa en oma op visite komen en ook het kindje een kadootje krijgt. dat hij samen met mama met de baby gaat wandelen en liedjes zingen, als de baby huilt. en dat opa en oma het kind lekker in bad stoppen en voorlezen, dat dit kan omdat hij groot is en het babytje al lang ligt te slapen. Het mooie van dit boek vond ik dat het de alledaagse dingen van de kraamweek beschreef, op een humoristische manier. het boek van bobbi sloeg bij mijn zoontje minder aan (ook geleend bij bieb). ik kon na de bevalling ook mooi terugpakken op stukjes uit het boekje overigens nog hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!
"Tip de muis krijgt een broertje" deed het hier heel erg goed! Bij de action gehaald, kostte weinig....
Ik heb hier verschillende boekjes in de bibliotheek gevonden over baby in de buik en grote broer/zus worden. Sommige boekjes waren erg duidelijk en gingen b.v. over slapen in het wiegje, huilen, verschonen/in bad gaan, flesje krijgen/borstvoeding, visite krijgen enz... Mijn zoontje is nu 2 jaar en drie maanden en benoemd nu ook wat de baby straks allemaal gaat doen.
Het boek Wat zit er in je buik, mama ? van Sam Lloyd lijkt mij zelf wel wat! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
tip; kijk in de bieb hebben ze verschillende soorten. Hier voorgelezen voor mijn dochter die grote zus werd.
Hier haal ik vaak boekjes bij de bieb vaak zoekt ze die dara ook zelf uit ze heeft vaak ook alleen maar boekjes die gaan over baby,s die een broertje of zusje krijgen
Gefeliciteerd!!! Onze jongste is geboren toen onze oudste 2 jaar en 3 maanden was en hier was en is kleine pluis van nijntje nog steeds favoriet. Hij kent het boekje inmiddels uit zijn hoofd haha!! Zo leuk tijdens het lezen: Vader Pluis en moeder Pluis die hadden een geheim (de oudste) op un mooi dag tel zij nijn (en op een mooie voorjaardags vertelde ze het nijn) zo zoet!! Geniet van je zwangerschap! kus
he debby... ff offtopic maar ik dacht gelezen te hebben dat je zwangerschap mis was gegaan... is het toch goedgekomen? Super meid!
***FF off topic inderdaad *** Het leek er inderdaad even op dat het mis ging, maar gelukkig zette de bloeding niet door en met 6.2 weken kregen we een echo en zagen we een superklein minimensje en zelfs al een kloppend hartje! Hoe gaat het met jou?